remslot en /of kettingslot?

baka

MF veteraan
29 mrt 2002
8.280
2
Hoorn (Noord Holland)
Ik heb nog geen slot voor mijn motor en nu zit ik te aarzelen of ik een schijfslot moet (klein makkelijk mee te nemen maar ziet er zo schraal uit) of een kettingslot. Hoe nemen jullie die mee als je zonder tanktas rijdt, wat ik dus altijd doe.Om je nek?
Dus wat voor slot of allebei en welke merken zijn goed?
Niet dat iemand een ZZR 250 met schade zou jatten maar het gaat om het idee :+
 
als ik ergens heen ga neem ik alleen m`n schijfremslot mee.
Alleen thuis, en snachts dus, komt er ook nog een kettingslot op.
 
Schijfremslot altijd in me kontje en cycle-lock gaat (vaak) mee naar evenementen en altijd ongure buurtjes. Heb dan toch een tas bij me.

Thuis gaat ie aan de paal met cycle-lock.
 
Slot onder je buddy stoppen als dat past. Ik heb er altijd een schijfremslot op en het alarm aan. Langer parkeren op een niet al te veilige plek: cyclelock erbij.
 
Op woensdag 04 december 2002 18:44 schreef LCB het volgende:
Schijfremslot altijd in me kontje en cycle-lock gaat (vaak) mee naar evenementen en altijd ongure buurtjes. Heb dan toch een tas bij me.

Thuis gaat ie aan de paal met cycle-lock.

Past dat allemaal in jouw motorbroek? En wat voor evenmenten zullen dat wel niet zijn? :+
 
Kryptonite Evolution schijfremslot, onder de buddy. Verder nog voor de niet veilige plekjes een Abus U-slot. Beide sloten zijn ART-goedgekeurd.
En niet te vergeten het stuurslot. :)
 
Schijfremslot en kettingslot altijd bij me in buddy. Meestal zet ik hem alleen op slot met het schijfremslot. Wanneer ik het niet vertrouw (bv. qua buurt) of wanneer ik een redelijke tijd wegblijf, dan gaat het kettingslot er ook bij op.


CAT
 
Past dat allemaal in jouw motorbroek? En wat voor evenmenten zullen dat wel niet zijn? :+

Evenementen/ongure buurtjes en thuis zijn drie verschillende plekken heh.

Me kontje is groot genoeg voor schijfremslot, maar die 5-arm past er net niet in :P
Schijfremslot is daarbij ook wat lekkerder in de omgang })

Welk evenement? HayaSutra bv. ;)
 
Ik heb altijd een schijfrem slotje bij me, kryptonite, kan je nog leuk in verschillende kleuren krijgen ook. Bij mij thuis staat hij in de garage en daar heb ik zelf een tamper proof alarmsysteem opgebouwd. Maar als je fiets buiten moet staan zou ik hem altijd aan een speciaal daarvoor bedoelde paal vast zetten. Het dievengilde weet je altijd te vinden als je je fiets niet goed vast zet.

groeten,

Erik
 
ik heb zo'n Abus schijfslot en kettingslot met 1 sleutel.
schijfslot in mijn jaszak. voor de gevallen dat je eventjes weg bent.
kettingslot zit onder het zadel.(samen met schijfslot) als hij een
langere tijd of op ongure plaatsen staat.
 
Schrijfremslot van abus , samen met alarm en 6-armig schakelslot onder de buddy.
Daarom heb ik ook een zxr 400 he , die fantastische bagageruimte :P
 
Op woensdag 04 december 2002 19:00 schreef Mr Wheelies het volgende:
Ik heb altijd een schijfrem slotje bij me, kryptonite, kan je nog leuk in verschillende kleuren krijgen ook. Bij mij thuis staat hij in de garage en daar heb ik zelf een tamper proof alarmsysteem opgebouwd. Maar als je fiets buiten moet staan zou ik hem altijd aan een speciaal daarvoor bedoelde paal vast zetten. Het dievengilde weet je altijd te vinden als je je fiets niet goed vast zet.

groeten,

Erik


Die palen heb ik nog nooit gezien? Waar herken je die aan? Ik ken wel de normale lantaarnpaal ;)


CAT
 
Die palen heb ik nog nooit gezien? Waar herken je die aan? Ik ken wel de normale lantaarnpaal ;)


CAT

Zoals bij ikkes huis heb :P

Architect heeft goed meegedacht aan de woonwens wb palen bij huis ;)
Hij had alleen de overkapping wat groter moeten bedenken :(
 
schijremslot en drie kettingsloten onder de buddy!!! verder doe ik altijd het stuurslot erop het alarm aan en haal ik een gewoon hangslotje door een van de schalmen van de ketting (aandrijfketting welteverstaan)
 
Schijfremslot en cyclelock passen in het dashboardkastje van mijn Beemer.
Geweldig toch zo'n fiets. Kan de koffers gewoon in de schuur laten staan.

CU

D *D *D V
 
Hmmm een kettingslot past vast niet onder de buddy van en ZZR 250, ik denk dat ik inderdaad als ik ruimte heb een kettingslot meeneem en anders alleen een schijfslot. Wel een met een herinnering eraan want ik ken mezelf, starten, wegrijden en geen remblokken meer aan mijn fietsie.
 
Ik had mijn kettingslot ook onder de buddy. Maar lui als ik ben bleef hij daar ook meestal. Bovendien was ik mijn buddy bijna een keer verloren toen ik hem niet goed in het slot gedrukt had. Handig zo'n twee-delig geval.
Maar ik heb nu op het bagagerekje een klein "topkoffertje". Makkelijk bij de hand en het slot past er net in.
Een schijfremslot vertrouw ik niet. Zo'n remschijf zit met een paar inbusboutjes vast dus heb je die zo los.
Ik ben pas gerust als hij "aard- en nagelvast" staat of zoiets.
Bovendien ben ik te lui en te gierig om hem tegen diefstal te verzekeren. Mijn slot is dus mijn verzekering.
 
neem gewoon voor thuis een alarm op 4 poten werkt heel goed ,zeker als ie honger heeft kom je niet in de buurt van mijn motor :) :)
 
Ik had een schijfremslot, maar na een fijne actie tijdens vakantie in Italië :] waarbij ik 's avonds tegen een schuine helling weg wilde rijden en bijna achteroverdonderde omdat ik dat kreng vergeten was te verwijderen, hetgeen me een remschijf kostte, heb ik besloten m'n alarm alleen bij normaal parkeren wel afdoende te vinden. Soms samen met een U-lock (wordt vervoerd in m'n buddy) aan een paaltje en altijd alarm erop.
Thuis voor de deur met een forse Abus en Kryptonite muurplaat 'muurvast' ;) .
 
Paar grote Riesenscnauzers van het type "waas voor ogen" werken beter dan welk slot ook.
Kom mijn motor maar halen!!
 
op school schrijfrem slotje en alarm.
ff winkelen of wat halen, dvd-tje wegbrengen alleen op alarm.

In de garage thuis, alleen op alarm.

Alarm is erg makkelijk en geeft een veilig gevoel. Ik was zeker niet van plan om zo`n 3 kilo aan ijzer om me motor te gaan hangen....
 
Ik heb hem gewoon op stuurslot en een abus schijfremslot, natuurlijk wel ART goedgekeurd want hij is nu eenmaal diefstal verzekerd!! Thuis alleen op stuurslot, staat in een afgesloten garage met alarm, en valt onder inboedel verzekering :)
Als ik ergens naar toe ga, zet ik hem eigenlijk nooit op slot, is toch diefstal verzekerd denk ik dan maar :)
 
heb onder me zadel altijd me anderhalve meter lange ketting liggen.
en in me kuipje past ook nog net me schijfremslot. Zet ik hem op een plaats neer waar die goed in het zocht staat en waar ik hem niet te lang hoeft te laten staan of er vlakbij bij in de buurt ben alleen het schijfremslot. alle andere plaatsen komt de ketting er ook omheen. Liefst aan een vast voorwerp en aan me achterwiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan