Wellicht te kleine schoentjes waardoor ze omslaan als ze eenmaal aangrijpen? hoeveel speling zit er tussen de trommel en de schoentjes in rust stand?
Of de trommel is ovaal
remvoering aan de ene kant schuin aan slijpen, en dan vooral de voorste bij de cilinder
Die snap ik niet helemaal...
Ik denk dat als je gaat rijden en dan onder belasting gaat remmen dat je geen problemen meer hebt.
Zo met de hand draaiend en zonder belasting is het vrij logisch dat hij meteen hapt. Een trommelrem heeft een oplopende voering en een volgende. De oplopende drukt zichzelf als het ware tegen de remtrommel aan en daardoor hadden vroeger de koekblikken ook geen rembekrachtiger nodig.
Gewoon ff rijdend proberen dus.
Hij blokkeerd echt met een harde klap. Bij het voorwiel doet hij dat niet. Daar kan ik gewoon gedoseerd remmen.
Het vreemde is, als ik het wiel achteruitdraai dan slaat hij niet vast. Ik heb zoals hier genoemd werd de remhevel en remschoenen omgedraaid maar dat maakt niks uit. Je hebt maar 2 opties om ze te draaien.
Als het wiel gemonteerd zit kan je dan de ankerplaat bewegen?
oplopende remschoen wat afvijlen zoals al gezegd.
Als je naar je ankerplaat (waar de remschoenen aan vast zitten) bekijkt worden aan de bovenkant de remschoenen uit elkaar gedrukt. Als de remtrommel daar tegen de klok in langs loopt is de linker remschoen de oplopende remschoen. Over een afstand van ca. 3 cm. aan de bovenkant iets afschuinen is voldoende. Dat kan je gewoon met een vijl of grof schuurpapier doen.Ga ik proberen. Welk deel van de remvoering moet je afvijlen?
Als je naar je ankerplaat (waar de remschoenen aan vast zitten) bekijkt worden aan de bovenkant de remschoenen uit elkaar gedrukt. Als de remtrommel daar tegen de klok in langs loopt is de linker remschoen de oplopende remschoen. Over een afstand van ca. 3 cm. aan de bovenkant iets afschuinen is voldoende. Dat kan je gewoon met een vijl of grof schuurpapier doen.