Reservoir Wilbers schokdemper draait

Danton

SVeteraan
19 mrt 2015
1.353
715
Nederland
Goedemiddag,

Ik heb een gebruikte Wilbers 643 schokdemper gekocht waarvan het reservoir kan worden gedraaid (hoek aangepast). Nu blijkt dat het reservoir gewoon constant kan worden gedraaid en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling?

Weet iemand of ik het kan vastzetten of is het echt defect?

Groet,
Danton

IMG_9010 kopie.pngIMG_9004.jpegIMG_9011.jpegIMG_9010.jpeg
 
Was inderdaad al in contact met WIlbers! Wat een klantenservice zeg... fantastisch!
Omcirkelde hex nut zat niet vast genoeg, nu blijft het reservoir zitten. Hopelijk intern niets kapot...

Mocht het toch losgaan dan ga ik naar een beugeltje kijken, dank!

Nog een aanvullende vraag? Hoe heet kan zo'n reservoir worden?
Net gemeten na 45 min te hebben gereden.

IMG_9108.jpegIMG_9107.jpeg
 
Lijkt me niet abnormaal. Dat externe reservoir zit er ook o.a. om te koelen. Bij offroad fietsen (nóg meer beweging van de olie) zit hij vaak zelfs aan de zijkant van de fiets.

70 graden is trouwens ook een beetje de temperatuuur waarop koelwater wordt gehouden: Is dat ding niet gewoon (deels) opgewarmt door de cilinder ervoor?

Je kunt even een belletje plegen met HK Suspension ofzo maar ik zou me hier geen zorgen om maken.
 
Lijkt me niet abnormaal. Dat externe reservoir zit er ook o.a. om te koelen. Bij offroad fietsen (nóg meer beweging van de olie) zit hij vaak zelfs aan de zijkant van de fiets.

70 graden is trouwens ook een beetje de temperatuuur waarop koelwater wordt gehouden: Is dat ding niet gewoon (deels) opgewarmt door de cilinder ervoor?

Je kunt even een belletje plegen met HK Suspension ofzo maar ik zou me hier geen zorgen om maken.
De aftermarket variant voor de SV1000 heeft ook een extern reservoir, waarschijnlijk om die reden maar ook de toolbox die ik dus heb verwijderd (voor betere airflow).

En inderdaad wordt ie waarschijnlijk opgewarmd door de achterste cilinder en uitlaatbochten.

Ik zal nog eens kijken, maar zoals ik het nu lees valt het wel mee. Gelukkig maar :).
 
Was inderdaad al in contact met WIlbers! Wat een klantenservice zeg... fantastisch!
Omcirkelde hex nut zat niet vast genoeg, nu blijft het reservoir zitten. Hopelijk intern niets kapot...

Mocht het toch losgaan dan ga ik naar een beugeltje kijken, dank!

Nog een aanvullende vraag? Hoe heet kan zo'n reservoir worden?
Net gemeten na 45 min te hebben gereden.

Bekijk bijlage 1894124Bekijk bijlage 1894125
Kan heel heet worden.

Ik heb een tijdje wieldempers voor Dakar trucks gemaakt.

Op de testbank werden die soms echt heel heet!
 
Terug
Bovenaan Onderaan