Retro Guzzifighter

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Oke, een jaar of 3 geleden begon het allemaal hiermee:
full

full

full

Een nette Guzzi 1000SP uit 82, met een kleine 50k op de klok, prima fietsje niets mee aan de hand. Deze foto is zoals ik hem kocht, op het superbikestuur na.

Twee jaar redelijk probleemloos gereden, ook een winter door, maar daarna begonnen mn handen toch echt te jeuken: Alles vol met bloemkolen, pekel, roest, vuil, etc Er moest gewoon echt wat aan gebeuren, en restylen wilde ik toch al...Dus toen maar eens de knoop doorgehakt :D
Wat ik wilde was het leegmaken van de framedriehoek, monoshock veer erin, nieuwe kont, nieuwe uitlaat, accubak onder het frame, sportieve remschakelset en wat kleine meuk...En dit moest in een maand of 3/ misschien 4 gebeuren...Nou, nu 11 maanden later, is de lijst uitgedund en is de Guzzi nog steeds niet op het asfalt geweest :D :D Ja die leuke vrouw die ik twee weken later tegenkwam wilde ook aandacht :P Het is nu zover dat ie eindlijk weer eens kan rijden, maar eerst even hier het begin posten.
 
Laatst bewerkt:
....En hier een testopstelling voor gemaakt om veer karakteristiek te bepalen:
full

En met deze gegevens de juiste frame geometrie te berekenen....Maar zover is het nooit gekomen.. :z
 
Laatste plaatje van een rijdende Moto Guzzi:
full


Even tussendoor hoor, voordat ik het vergeet...! ;)
Dit alles had nooit gekund zonder hulp van Neonlampje, zonder hem geen schuur dicht bij huis, geen MIG/MAG/TIG lasmachines, geen freesbank, etc etc, en zonder hem ook minder lol met klussen! Neon, je bent mijn held! :9
:} :} :} :} :} :}
 
Laatst bewerkt:
En dan...Fingers Crossed en slijptol in het frame:
full

Deze foto hangt inmiddels een maand of 10 }) op groot formaat op mn kamer.
 
Leuke fiets, kan me voorstellen dat Lude daar wel wat voor voelt :Y
Komt de monoshock er nog wel op? (en een passend achterwiel?)
 
full

Een framebuis weggeslepen en stukje naar voren verplaats om ruimte te maken voor de monoveerconsructie...Als die ooit nog komt O-)
Met de strip de goede hoogte en rechtheid bepaald voor de pijp die geplaats is.
 
full

Kotterkop gebruikt om een goede uitsparing te maken, later nog gatenzaag geprobeerd maar dit werkte toch niet echt goed. Met de oerdegelijke werkbankslijpmachine was ook wel een goed resultaat te behalen :)
 
full

In de nieuwe pijp heb ik twee pijpjes in gelast, en daar draad in getapt zodat daar de versnellingsbak/frame plaat op vast kan.

 
Laatst bewerkt:
full

Balhoofd ook verstevigd, of het nodig is...Geen idee, maar vet staat het wel! 8-)

Pijpjes zijn allemaal evenwijdig met andere framebuizen *D
 
Laatst bewerkt:
full

Dit is nieuwe contactslot houder..

TIP: Pas altijd alles volledig voordat je doet! :+ Heb ik dus niet gedaan, contact zit nu wel erg dicht op de tank })
 
full


Half geborsteld blok met daarboven mn gloednieuwe 850Watt KINZO flex, prima apparaat voor weinig geld!!

Verder fotos komen later vandaag, eerst even dingen doen :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan