Ik hoor een aantal MF'ers al weer denken, o jee, weer iemand met zo'n probleemmotor, waar begin je aan.
Ja ik heb er diverse topics over gelezen maar ik heb nou eenmaal zo'n fiets en ik wil hem graag rijdend houden.
Nu ben ik de komende 5 weken vrij en heb het nobele plan opgepakt om mn motor optisch en inwendig aan te pakken.
De problemen die ik op dit forum ben tegengekomen zijn hoofdzakelijk de balansasrubbers en problemen met de distributieketting. (Mijn ketting (voorste bovenste) klappert ook af en toe terwijl er een nieuwe spanner op zit)
Dit zouden dure reparaties zijn omdat de motor uitgebouwd dient te worden.
Omdat ik diverse onderdelen wil gaan spuiten is het de bedoeling dat ie helemaal kaal gaat.
Nu gaat het blok er toch uit dus....
Ik ben best wel een leek voor wat betreft het inwendige van een motorblok. Er moet dus gekeken worden naar de staat van de kettingen en ik wil graag op voorhand de balansasrubbers laten vervangen (of zal dit geen meerwaarde hebben?)
Nu is het een low budget bike en heb ik niet de financien om alles door een dealer te laten uitvoeren. Ik ben bang dat dat behoorlijk in de papieren zal lopen.
Heeft iemand enig idee hoeveel uren werk dit zal vergen?
Is er misschien iemand die deze motor kent en het als een leuk sleutelproject ziet? Ik ben natuurlijk ten allen tijde bereid te helpen en voor niks gaat de zon op, dat weet ik ook wel.
Of is het allemaal goed zelf te doen?
Bvd voor al jullie opmerkingen en suggesties.
Ja ik heb er diverse topics over gelezen maar ik heb nou eenmaal zo'n fiets en ik wil hem graag rijdend houden.
Nu ben ik de komende 5 weken vrij en heb het nobele plan opgepakt om mn motor optisch en inwendig aan te pakken.
De problemen die ik op dit forum ben tegengekomen zijn hoofdzakelijk de balansasrubbers en problemen met de distributieketting. (Mijn ketting (voorste bovenste) klappert ook af en toe terwijl er een nieuwe spanner op zit)
Dit zouden dure reparaties zijn omdat de motor uitgebouwd dient te worden.
Omdat ik diverse onderdelen wil gaan spuiten is het de bedoeling dat ie helemaal kaal gaat.
Nu gaat het blok er toch uit dus....
Ik ben best wel een leek voor wat betreft het inwendige van een motorblok. Er moet dus gekeken worden naar de staat van de kettingen en ik wil graag op voorhand de balansasrubbers laten vervangen (of zal dit geen meerwaarde hebben?)
Nu is het een low budget bike en heb ik niet de financien om alles door een dealer te laten uitvoeren. Ik ben bang dat dat behoorlijk in de papieren zal lopen.
Heeft iemand enig idee hoeveel uren werk dit zal vergen?
Is er misschien iemand die deze motor kent en het als een leuk sleutelproject ziet? Ik ben natuurlijk ten allen tijde bereid te helpen en voor niks gaat de zon op, dat weet ik ook wel.
Of is het allemaal goed zelf te doen?
Bvd voor al jullie opmerkingen en suggesties.