begin dit jaar kocht ik een zl900 met zijspan . na heel wat oefenen was ik in de zomer klaar om echt de weg op te gaan en hoewel ik het niet verwachte lukte het me vrij aardig om deze wolf in schaapskleren door het verkeer te loodsen ;
hier even een foto van de span
Ik kocht deze motor van een 83 jaar oude man welke er altijd runs met gehandicapten en kinderen mee ging rijden en deze deed ook altijd zelf het onderhoud .
toch had deze buiten het normale onderhoud nooit de tijd genomen om de kleine slijtage en roestpunten bij te werken . Daarom in oktober begonnen om heel de motor eens goed onder handen te nemen .
hier even een zicht hoe de verborgen plekken er uit zagen
daarom maar gans de motor gedemonteerd .
Bij het demonteren van het topeinde zag ik dat zelfs de timing van de nokkenassen fout stond . de nokkenas van de uitlaat stond een tand verkeerd . ondanks dat reed de motor eigenlijk zeer goed
het topeinde gans gedemonteerd en voorzien van nieuwe klepseals , kleppen terug gerodeerd en gans het topeinde gereinigd en terug gespoten .
voor het kleppendeksel heb ik gekozen om deze van een gps900 te gebruiken en heel de rotzooi van de emisiecontrol te verwijderen .
Ook de rest van het kader is èèn voor een gedemonteerd en terug gespoten, gestraald en gepolijst
Ook nog even tijdens het opbouwen
uiteindelijk is nu van het blok gans het topeinde gereviseerd , van al de rest wat er ook maar aan het kader hangt is alles tot de laatste schroef uit elkaar geweest , alles voorzien van nieuwe lagers, dichtingen , kabelboom is gans uit elkaar geweest en terug in originele staat gebracht , zeer veel polijsten spuitwerk , maar het resultaat mag er weer wezen .
nog enkele kleine dingen dienen te gebeuren en dan is hij klaar .
Nu ben ik ook begonnen aan de span zelf , deze ligt helegans uit elkaar en is reeds gestraald . staat klaar om terug in de grondlak te zetten .
Toch bestaat de kans dat als hij weer helemaal klaar is dat deze word verkocht omdat ik door mijn enorme drukken job bijna geen tijd zal hebben om er veel mee te gaan rijden .
Maar dat zien we wel weer als hij helemaal klaar is .
hier even een foto van de span
Ik kocht deze motor van een 83 jaar oude man welke er altijd runs met gehandicapten en kinderen mee ging rijden en deze deed ook altijd zelf het onderhoud .
toch had deze buiten het normale onderhoud nooit de tijd genomen om de kleine slijtage en roestpunten bij te werken . Daarom in oktober begonnen om heel de motor eens goed onder handen te nemen .
hier even een zicht hoe de verborgen plekken er uit zagen
daarom maar gans de motor gedemonteerd .
Bij het demonteren van het topeinde zag ik dat zelfs de timing van de nokkenassen fout stond . de nokkenas van de uitlaat stond een tand verkeerd . ondanks dat reed de motor eigenlijk zeer goed
het topeinde gans gedemonteerd en voorzien van nieuwe klepseals , kleppen terug gerodeerd en gans het topeinde gereinigd en terug gespoten .
voor het kleppendeksel heb ik gekozen om deze van een gps900 te gebruiken en heel de rotzooi van de emisiecontrol te verwijderen .
Ook de rest van het kader is èèn voor een gedemonteerd en terug gespoten, gestraald en gepolijst
Ook nog even tijdens het opbouwen
uiteindelijk is nu van het blok gans het topeinde gereviseerd , van al de rest wat er ook maar aan het kader hangt is alles tot de laatste schroef uit elkaar geweest , alles voorzien van nieuwe lagers, dichtingen , kabelboom is gans uit elkaar geweest en terug in originele staat gebracht , zeer veel polijsten spuitwerk , maar het resultaat mag er weer wezen .
nog enkele kleine dingen dienen te gebeuren en dan is hij klaar .
Nu ben ik ook begonnen aan de span zelf , deze ligt helegans uit elkaar en is reeds gestraald . staat klaar om terug in de grondlak te zetten .
Toch bestaat de kans dat als hij weer helemaal klaar is dat deze word verkocht omdat ik door mijn enorme drukken job bijna geen tijd zal hebben om er veel mee te gaan rijden .
Maar dat zien we wel weer als hij helemaal klaar is .