dus een schadeorgel kan het niet zijn, lijkt me.
Zijn ze best handig in bij groenen, weet zeker dat die van 5 schademotoren 1 goede maken binnen een week zonder zich te haasten
En als het moet in een dag.
Mja, dat heb ik inderdaad meer gehoord....
Stel je koopt zo'n ding en het blijkt een schadebrommer te zijn, is zoiets te verhalen op de verkoper?
Mja, dat heb ik inderdaad meer gehoord....
Stel je koopt zo'n ding en het blijkt een schadebrommer te zijn, is zoiets te verhalen op de verkoper?
Het enige wat ik een beetje raar vond, op de radiateur kon je zien dat er iets tegenaan is gekomen ten grote van een tennisbal, ongeveer links midden.
Verder was er op de voorpoten wat verf afgebladerd (vooral links).
Nu heb ik dat meer gezien, maar kan het ergens op duiden? Ongevalletje?
Wat ik ook zag is dat er kleine roestvlekjes (puntjes) te zien waren bij het balhoofd en iets verder omlaag waar het frame gelast is. De lak zat er wel nog op, dus ik denk niet dat ze daar ooit mee gestoeit hebben.
Bovengenoemde klinkt toch niet helemaal als zuivere koffie in mijn orenVolgens mij heeft ie gewoon een keer een goeie klap gemaakt tegen een auto of iets dergelijks.....
Moggehhh....
Ik begrijp dat je zelf al een motor hebt dus ook een verzekering ?
Bel je contact persoon en leg hem uit dat je nog een motorfiets wilt aanschaffen maar dat je twijfels hebt of het een schade geval is.
Een beetje contactpersoon vraagt de hele geschiedenis op dmv kenteken en kan zo zien of het een schade motorfiets is (mits opgegeven bij welke verzekering dan ook)
Indien deze hiertoe niet bereid is en je hebt géén beschikking over vrienden met voldoende kennis....
Een hele goede truck om er achter te komen of de motorfiets strak is kan je zelf uitvoeren.
Ga nog een proefrit maken !!
Knijp bij voldoende snelheid je koppeling in en laat het stuur los (zou niet gelijk je handen in de lucht gooien), je hebt dan zo in de gaten of er iets mis is met de motorfiets.
Je kan dan vervolgens middels je gewichtsverplaatsing kijken hoe hij reageert.
Is dat allemaal goed dan wil dat nog niet zeggen dat hij altijd schadevrij geweest is maar je weet in iedergeval wel ofdat het een strakke motorfiets is, een opknapper wil nl niet altijd zeggen dat het een frikandel moet zijn.
Wat betreft motorhuis Eindhoven....
Vriend van mij heeft een gsx-r1100w bij hun gekocht, werkelijk een plaatje en beslist geen gare bak, en notabene voor een zéér mooie prijs.
Van meerdere motoren , één maken is een luceratieve business geworden en aangezien veel motorzaken vechten om hun kop bovenwater te houden, zijn er meer motorzaken (ook waar je het niet van verwacht) die zich hiermee bezig houden
Maar nogmaals, een goed opgebouwde basis hoeft er beslist niet slechter door te zijn en zeker bij oudere motoren niet, deze hebben vaak grondigere inspectie gehad dan motoren waar al 10/20 jaar op rond gereden word zonder extra inspectie dan slechts het noodzakelijke.
Succes met de aanschaf (van deze of andere)
heb de verzekering eens gebeld, maar helaas konden zij mij niets vertellen over de schade historie van de motor.
Je hebt gelijk !!motorhuiseindhoven en motorcentrumeindhoven zijn toch echt 2 verschillende zaken....de een achter de AH xl op de Hurk, daar gaat dit topic over, de ander zit in Woensel noord.
Dat is ook niet zo vreemd als het een Duits exemplaar zou zijn
Check het kenteken op de RDW site, dan zie je wanneer hij zijn eerste toelating kent.
Mocht je dat ding echt willen kopen, laat dan in het koopcontract zetten dat het absoluut geen schademotor betreft, de motor ook niet uit verschillende motoren bestaat, laat het bloknummer en het framenummer er in zetten en laat de kilometerstand er in opnemen. Als ze daar niet aan mee willen werken, dan weet jij dat het geen zuivere koffie is en je genaaid wordt. Een eerlijke zaak doet dit probleemloos en het is jouw bescherming tegen teruggedraaide tellers en in elkaar geknutselde wrakken!
Mocht je twijfelen, vraag een aankoopkeuring aan, dan weet je meer. Kost wel centen, maar gezien het feit dat je elders zeker 900 euro meer kwijt bent, is een investering van bijv. 100 euro best lonend
Dit alles schept dan toch wel weer vertrouwen in hun.......
'Als ik alle verhalen lees over de groenen op het forum zou ik hem bij voorbaat al niet kopen. Ook al is die bike perfect en toevallig geen schademodel.
Een zaak die mede-rijders naait ga ik niet "sponsoren" door er iets te kopen. Betaal liever wat meer voor een zaak waar wel alles netjes en goed gaat.