rij jij met oordoppen in ? (poll)

rij je met oordoppen ?

  • Ja tuurlijk

    Stemmen: 267 78,5%
  • Nee joh

    Stemmen: 58 17,1%
  • laat ik maken op de beurs

    Stemmen: 9 2,6%
  • oh oordoppen !? bestaan die dan ?

    Stemmen: 6 1,8%

  • Totaal aantal stemmers
    340
O...die heb ik dus ook...dus met een communicatiesetje moet dat geen problemen geven?
Tja, denk niet al te veel. Ligt ook beetje aan het volume van het setje, de kwaliteit van de speakertjes en het filter in je oordoppen. Ik heb er zelf vrij zware in zitten (paars of zwart ofzo).

Ik moet wel zeggen dat ik het setje nog niet op de snelweg heb geprobeerd, alleen nog maar met bbk-snelheden.
 
Tja, denk niet al te veel. Ligt ook beetje aan het volume van het setje, de kwaliteit van de speakertjes en het filter in je oordoppen. Ik heb er zelf vrij zware in zitten (paars of zwart ofzo).

Ik moet wel zeggen dat ik het setje nog niet op de snelweg heb geprobeerd, alleen nog maar met bbk-snelheden.

Weet je wat...ik ga het gewoon eens proberen. Speakertjes van ons zijn goed. Ik heb daar speciaal op gelet bij de aanschaf, want ik heb begrepen dat dat met name de kwaliteit van het communicatiesetje bepaald. Maar op de snelweg is de goeie verstaanbaarheid snel out of the window hoor. B|
 
Zeker wel. Wordt helemaal doof als ik ze niet in heb.

Mijn HJC zit als gegoten maar een teringherrie... :X
 
Nee nooit kan niet rijden met die krengen in :(
Wel geprobeerd,maar na een paar honderd meter alweer uit gegooid.
 
Ik heb ze altijd in(tijdens het motorrijden :) ). Ik heb de standaard doppen van Alpine. Links zit altijd goed, maar rechts niet. Als ik mijn hoofd draai, komt er ruimte langs. Ik denk dat ik een afwijking heb in mijn gehoorgang. Misschien binnenkort maar een laten aanmeten. Kan helaas niet naar de Motorbeurs.
 
Ja,van die mooie roze zachte, 0,7 euro per set en ik doe er 3 maanden mee soms.
Hoezo maatgemaakt :?
En ze zijn superkomfortabel,ook dagenlang mee gereden, 200+ in duitsland 3,5 uur achter elkaar.
Koop ze altijd via de zaak per 200 stuks en verddel ze dan onder de familie.
Iedereen bij ons rijdt dus met roze doppies.voor bijna noppies ;)
 
Heb een tijdje zonder gereden, maar nu met en het helpt wel.

Heb ik in iedergeval het gevoel dat me oren beschermd zijn.
 
Zonder doppen is dom. Heb 15 jaar zonder gereden en kan nu permanent naar het gepiep van mijn eigen oren luisteren :(
 
bij 80 loop je permanente schade op na 12 min dacht ik bij 120 of 140 is dit als na 3 min. Dus doppen ja
 
tegen een honderd euro ofzo, iig vorig jaar :)

Rij altijd met doppen in, heb het gevoel dat die paar keer dat ik het niet gedaan heb nogal wat schade achtergelaten heeft...
 
ik heb ze alleen in bij ritten die over het algemeen langer duren dan een uur.. anders vind ik het teveel moeite om die doppen in te doen, ik ben ze namelijk ook altijd kwijt...
ik heb van die oranje wegwerpdoppen van de bouwmarkt die vindt ik erg comfortabel!

...
 
B|
Check, van Audisafe, de harde versie.

Nu nog een zwaai-poll
172971


B|
 
Kan het alleen maar aanraden. Een stel op maat laten maken en je doet er zonder problemen ritten van 10u mee. En: het verschil op de wat langere termijn is groot, gehoorschade is onherstelbaar!
 
heb een stuk of 12 setjes liggen van verschillende merken. kosten iets van 200 piek per set.

garantie ja vandaar zoveel setjes waarschijnlijk maar enige garantie is een andere set niet werkende, of een nieuwe oorafdruk en eenzelfde dop weer enzovoorts..
Mijn ervaring is dat het op een toermachine prima werkt maar op een sportmachine op snelheid absoluut niet.
beetje turbulentie en de doppen werken los onder de helm.
een verlossing overigens als ze al een poosje op bijna staan .....

gebruik nu laatste 6 jaar enkel de weggooi dopjes nog uit de industrie, vooral op langere afstanden.
 
ben zelf aan rechter oor 80% doof ,links ook wat minder ,kan iedereen aanraden om oordoppen te gebruiken. als je iets mist besef je pas hoe klote het is om slecht te horen,veel motorrijders onderschatten het gevaar van hard geluid . GEBRUIK DIE DINGEN MENSEN!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan