Rijbewijs A

Ik ben juist wel eerst voor een eigen helm gegaan. Ik had niet zoveel met helmen die door iedereen gedragen worden, wie weet wie z'n zweet/tranen/gel/spuug erin heeft achtergelaten :9 Zelfde met handschoenen. En laarzen heb ik ook gekocht, want die hadden ze niet bij de rijschool.

Een pak heb ik pas later gekocht.

En ik ben wel een paar keer gevallen bij AVB-oefeningen, maar daar heb ik geen schade aan kleding van opgelopen. Ik viel niet hard ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Heb ook, na de eerste les om te kijken of het allemaal wel bevalt, pas handschoenen en een helm gekocht. Laarzen had ik dan al wel.

Pak van de rijschool lenen is prima, omdat die toch over je eigen kleren heen zit, tenminste, zo draag ik dat pak.


Inmiddels mn eigen pak, echter trek ik die pas aan op mn eigen motor straks :) ben nu zo gewend aan dat rijschool ding... En mocht ik nog vallen tijdens een van mijn laatste lesjes....
 
Ook ik ben dus begonnen met materiaal van de rijschool. Na het lessen even een douche, man wat kan dat meuren zeg.
Na circa 10 lessen eens zo'n winkel binnen gelopen en alles zelf gekocht, heerlijk om dat voor jezelf te hebben!

Als je geen ervaring hebt met brommers dan kun je ervan uitgaan dat het allemaal wel wat duurder gaat worden dan 1500,- (maar misschien ben je wel een natuurtalent, dat kan ik ook niet ruiken). Ik dacht ook dat het stukken sneller zou gaan maar dat valt wat tegen.
 
uhmm ik hoor het wel...denk dat losse lessen handiger zijn. als je zoon pakket hebt heb je vaak teveel of te weinig les. denk dat ik dan alleen de handschoenen doe, das wel net zo fris. je krijgt voor jezelf zoon muts op onder de helm, lees ik net, dus kan helm gewoon gebruiken. doe wel mijn werkschoenen aan :P

tja over de prijs heeft iedereen wat anders. Ik ga gewoon lessen en als ik te weinig heb vraag ik wel een rente vrije lening aan bij vaderlief. (die er trouwens niet zo blij mee is dat ik ga lessen) :r :(

ik begin waarschijnlijk rond juni, juli. dan heb ik meschien wel wat belasting terug. neem ik die mooi mee! en dan is het hopelijk wat mooier weer :P
 
Gewoon eigen kleding kopen...

Had de 1e paar lessen ff kleding van me rijschool...
Maar dit vondt ik zo smerig dat ik maar meteen eigen spullen heb gekocht

- Shark helm (€ 240,-)
- Vanucci combi pak (€ 700,-)
- Vanucci laarzen (€ 200,-)
- Vanucci handschoenen (€ 75,-)

Ik ben 1 keer gevallen, nouja gevallen.. tijden het achtje draaien reedt ik te lanzaam en begon de motor te bokken tijdens de draai en bleek zelf staan en de motor viel opzij. Dus kun je geen vallen noemen eigenlijk.

Instructeur vertelde dat die met les geven 1x iets ergs had meegemaakt.
Een meisje de kwam met 50 aanrijden voor de uitwijkoefening en ging uitwijken...
maar ze dacht dat ze het pionnetje ging raken en kneep in d'r rem... :/

Ze was gelijk ruim een half jaar uit de running.

Dus een tip... wees vooral niet bang en luister GOED naar je instructeur.
Gewoon doen wat hij zegt en niet anders doen als je denkt dat je het beter weet... dat gaat dan juist fout!

Owja..
Ik had totaal geen schakelbrommer ervaring alleen zo'n hing hing scooter.
Maar na een intake proefles ging het meteen goed.. hij stond ervan te kijken...
1e lesje van een uurtje had ik al het volgende gedaan:

- wegrijden en schakelen ging vanaf de eerste keer meteen goed
- slalom rijden
- remproef

Instructeur gaf aan weinig mee te maken dat een lesser al uberhaupt verder komt dan het leren van het juist schakelen.
Dus was wel trots op mezelf :9 :]

Voor mij heeft me A'tje ongeveer 950 euro 1e pakket (inclusief 1x AVB en AVD examen).
AVB in 1x gehaald en AVD 1e keer gezakt.
450 euro extra betaald voor paar lessen + examen en toen gehaald
Dus totaal ongeveer 1400,- (iets meer met theorie erbij, 2e keer gehaald)
 
Laatst bewerkt:
Hallo beste mensen van het MF!

ik wil graag (heel erg graag) op mijn rijbewijs achter de A, een datum hebben staan om gezellig met jullie mee te gaan toeren! :9~ ik heb voor mijzelf een budget vrijgemaakt van 1500 pleuries, ik ben nu eenmaal een arme student dus ik vroeg me af wat het tegenwoordig zo kost om motor te mogen rijden! en waar ik dit eventueel het beste kan gaan doen!! woon in het prachtige noorden van limburg genaamd Venray!

de Bruijn (rijschool) in het prachtige dorp, heeft een leuk aantal aanbiedingen!

Niveau A1 A2 A3 A4
Totaal aantal
opleidingsuren 18 25 29 33
AVB examen 1x 1x 1x 1x
AVD examen 1x 1x 1x 1x
Praktijklessen
á 60 minuten 15 22 27 31
Workshop 1x 1x 1x 1x

Totaal prijzen €995 €1350 €1575 €1755

Dat komt neer op zoon 45 euro per 60min.
wat die workshop is, werkelijk geen idee.

geen ervaring met brommertjes, ben trouwens net 21 geworden dus geen gepi*mel met 25kw shit...
Is het ook fijner om je eigen kleding te hebben?

alvast bedankt!

en hopelijk, tot snel op de weg :]

hey, ik had 3 jaar terug voor nog geen 1000 eurie incl. theorie lessen, de datum achter mn A-tje staan.. (wel al 3 jaar B voor ik ging lessen) had er 8 lessen a 2 uur voor nodig voor nodig

kleding heb ik mooi van de rijdschool gebruikt, ik vond t wel mee vallen hoe vies het was..
 
Laatst bewerkt:
Owja..
Ik had totaal geen schakelbrommer ervaring alleen zo'n hing hing scooter.
Maar na een intake proefles ging het meteen goed.. hij stond ervan te kijken...
1e lesje van een uurtje had ik al het volgende gedaan:

- wegrijden en schakelen ging vanaf de eerste keer meteen goed
- slalom rijden
- remproef

Instructeur gaf aan weinig mee te maken dat een lesser al uberhaupt verder komt dan het leren van het juist schakelen.
Dus was wel trots op mezelf :9 :]

Dat had ik dus ook.. Sterker nog, ik deed gewoon mijn allereerste les alle langzame oefeningen én een remproef goed..

Tweede les ging ik nadenken hoe het ook alweer moest en toen ging het helaas stukken minder.. :+
 
Dat had ik dus ook.. Sterker nog, ik deed gewoon mijn allereerste les alle langzame oefeningen én een remproef goed..

Tweede les ging ik nadenken hoe het ook alweer moest en toen ging het helaas stukken minder.. :+

hahaha.. dat had ik dus ook dat de 2e les een stuk minder ging.. beetje te enthousiast :P
 
Hey, Ik ga ook lessen bij de Bruijn in Venlo.
Ik heb vorige week Try The Bike gehad. Dat was erg chill!! De instucteur kijkt dan of je een beetje met een motor overweg kan. Ik had nog nooit schakelbrommer of motor gereden.
Mij had hij A3 geadviseerd.
Want hij zei A1 is voor mensen die overstappen van rijschool.
A2 voor motor crossers, en A3 voor mensen die al goed vooruit komen.
Kleding zou ik niet kopen! Zei hebben nieuwe motorpakken en nieuwe helmen. Het enigste wat je moet hebben zijn laarzen. 6 Maart begin ik met 6 uur achter elkaar achtjes, enz.. oefenen.

Hehe Succes Wa!
 
Hallo beste mensen van het MF!

ik wil graag (heel erg graag) op mijn rijbewijs achter de A, een datum hebben staan om gezellig met jullie mee te gaan toeren! :9~ ik heb voor mijzelf een budget vrijgemaakt van 1500 pleuries, ik ben nu eenmaal een arme student dus ik vroeg me af wat het tegenwoordig zo kost om motor te mogen rijden! en waar ik dit eventueel het beste kan gaan doen!! woon in het prachtige noorden van limburg genaamd Venray!

de Bruijn (rijschool) in het prachtige dorp, heeft een leuk aantal aanbiedingen!

Niveau A1 A2 A3 A4
Totaal aantal
opleidingsuren 18 25 29 33
AVB examen 1x 1x 1x 1x
AVD examen 1x 1x 1x 1x
Praktijklessen
á 60 minuten 15 22 27 31
Workshop 1x 1x 1x 1x

Totaal prijzen €995 €1350 €1575 €1755

Dat komt neer op zoon 45 euro per 60min.
wat die workshop is, werkelijk geen idee.

geen ervaring met brommertjes, ben trouwens net 21 geworden dus geen gepi*mel met 25kw shit...
Is het ook fijner om je eigen kleding te hebben?

alvast bedankt!

en hopelijk, tot snel op de weg :]

Stug volhouden met al die (toch wel prijzige) lessen.....het is het zéker waard. Oefening baat kunst, moet je maar denken. Uiteindelijk leer je écht motorrijden nádat je het felbegeerde rijbewijsje in je pocket hebt. Daar trek maar gerust een paar jaar voor uit; dan heb je feitelijk het gevoel: ik beheers de motor in al zijn moves.

Succes ermee,
Hen3.
 
Laatst bewerkt:
:^ Ik heb zelf gewoon gelest in kleding van mijn rijschool, en alleen laarzen van mezelf omdat de rijschool die niet had.
Tijdens het lessen de hele reutemeteut gekocht bij Ten Kate. Je kan het dan ook zelf, wat al eerder gezegd is, zo duur maken als je zelf wilt. Ik betaalde voor mijn laarzen, helm, leren pak, handschoenen en rugprotector bij elkaar iets van 1200/1300.

Hier heb ik dan ook bewust voor gekozen om het direct goed te doen, en was ook in die positie om dat te kunnen doen. Dus áls je het geld hebt voor een goede set, moet je er zeker niet op gaan bezuinigen zodat je misschien een iets duurdere motor zou kunnen kopen.

Ik had mijn rijbewijs met ongeveer 16 lessen, en was iets meer dan 1000 euro totaal kwijt.

Maar veel succes alvast!

Ben het met je eens, heb zelf ook eerst een textiel combi van buse gekocht was toch nog iets van €300 kwijt wou dus niet lessen in het pak van de rijschool. Maar achteraf heb ik er spijt van nu een paar maanden later een lerenpak gekocht en het textiel pak voor weinig geld van de hand gedaan. Had dat geld beter gelijk bij een lerenpak kunnen doen |(

Denk dus wel goed na wat je voor een pak zou willen kopen als je twijfeld zou ik zolang de kleding van de rijschool dragen.
 
Tip. In winter maanden heb je meer aanbiedingen dan zomer.

Eigen helm is zeker zeer fijn maar kijk ook naar vorm en lawaai in helm. Tussen 150-200 euro heb je goeie helm die ook minder geluid maakt. HJC FG-15 bijvoorbeeld

en rest koopt het binnen budget maar koop niet meteen goedkoopste spullen wat je later helemaal niet gaat gebruiken. :) succes *O*
 
Is er komende week niet een motorbeurs in Utrecht ofzo? Scheelt een hoop in de prijs voor kleding.
 
Om ff terug te komen op de vraag of 45 euro per uur duur is. Ik zou als ik jou was eens kijken op rijschoolvergelijk.nl. Dat heb ik ook gedaan en ik heb uitleindelijk gelest in Zutphen voor € 50,- per blok (= anderhalf uur). Ik ben voor bijde examens in één keer geslaagd.

Ik sluit me aan bij de andere posters om absoluut zo snel mogelijk voor eigen kleding te zorgen. Dat rijd een stuk frisser. Zeker in de zomer willen de pakken die al gedragen zijn nog wel eens onfris zijn wanneer je wat laetr op de dag lest. Veel succes verder.
 
jaja! ga zaterdag naar motorbeurs te Utrecht :). samen met een vriend die nu ook aan het lessen is. hoopdat ik daar een leuke helm ofzo spot! is het verstandig om nu al kaartjes te bestellen? of kan dat ook gewoon aan deur? wie gaan er nog meer zaterdag?
 
Eigen kleding is zeker fijn anders zit je in de zweet lucht van een ander.


Ik betaalde ook 45 pleuro voor 60 minuten
 
Laatst bewerkt:
Is er komende week niet een motorbeurs in Utrecht ofzo? Scheelt een hoop in de prijs voor kleding.


valt mee

standplaatsen zijn achtelijk duur, bovendien zou je als je onder concurrentieprijzen wilt zitten, je winkel elke dag leeg moeten verkopen, wil je daar als bedrijf een beetje winst maken... Dezelfde kortingen, of bijna dezelfde kortingen krijg je wel eens bij de dealer op een normale doordeweekse dag ook :)


enneh... ergens hierboven ene Patrick? met zn valkans en nog nooit iemand zien gaan?
Ik nodig je van harte uit om een uurtje op n parkeerplekkie te komen staan waar we wel eens meeten..... je ziet ze geregeld "foutjes" maken en neergaan...

ook mensen met rijbewijs kukelen daar wel eens van hun motor af, hetzij door lomp gedrag, hetzij door bellen, hetzij door iets anders :+
 
zaterdag van de partij

aan de deur zijn lange rijen en kost je 3,50 extra ipv voorverkoop, 12,50 p.k.
beetje motorzaken hebben die kaarten
 
zaterdag van de partij

aan de deur zijn lange rijen en kost je 3,50 extra ipv voorverkoop, 12,50 p.k.
beetje motorzaken hebben die kaarten

:^

Bestellen via internet kan ook. Moet je wel een printer hebben om je kaartje zelf te printen. Kost € 0,50 per bestelling extra voor administratiekosten.
 
ik had de kaartjes bij de anwb gehaalt.

uhmm wat moet ik van de beurs zeggen. was niet zoon goed plan om daar heen te gaan. nu wil ik nog sneller men motorrijbewijs hebben. stond echt bij elke tent te slijmen en overal op zitten. heerlijk gevoel :9~

zondag naar Nürburgring, Nordschleife geweest. super mooi weer en overal mooie wagens (Mercedes SL65 AMG Black Series *D ) en vooral motoren om te bezichtigen. en ja hoor GVD is het circuit dicht. mochten er niet op.....
maar oh, hoe leip is de route daarheen mooi. lekker door de bergen jagen en heel veel mooie bochten.

was me weekendje wel O-)

kan niet wachten tot ik er zelf mag rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan