Rijbewijs kwijt voor wheelie, wie???

Ik schrik trouwens wel van de straffen die blijkbaar gegeven worden voor wheelies...

Wat heeft de speeltuin in Roosendaal te maken met dat dorpje in Zeeland?! :?

In eerste instantie ging het topic over Rijbewijs kwijt voor wheelie, nou mooi voorbeeld toch? Gelijk de reden waarom er rijbewijzen ervoor worden ingenomen.
Anders moet je achteraf lullen(na twee mense afgevoerdt te hebben).
Er stond nog niks over de Speeltuin, anders had ik dat eerst wel even gelezen, en het verhaal minder gericht aan mense als hoekske.
 
IK heb er nou 2 boete's voorgehad.

1 voor 1 km op het achterwiel op de A1 (hield me netjes aan de snelheid +-100)
1 voor 2.5 km op het achterwiel op de A30 ( ook hier reed ik rond de 100)

Voor allebei wat geld moeten overmaken.


Maar laatst waren we in utrecht met een helegroep dwars door het centrum aan het stunten en toen waren er 3 gearresteerd, was een hele wijk afgezet en werden ingesloten. Leek wel alsof we mega criminelen waren +- 20 euro's ME bus, honden brigrade en nog wat motors. (bij mij was er geen bewijs en had dus geluk O-) ). dus ja denk dat het een beetje aan de bui ligt van de agenten.
 
In eerste instantie ging het topic over Rijbewijs kwijt voor wheelie, nou mooi voorbeeld toch? Gelijk de reden waarom er rijbewijzen ervoor worden ingenomen.
Anders moet je achteraf lullen(na twee mense afgevoerdt te hebben).
Er stond nog niks over de Speeltuin, anders had ik dat eerst wel even gelezen, en het verhaal minder gericht aan mense als hoekske.

Je goede bedoelingen zijn meer dan duidelijk HondaStefan. Je hebt alleen een voorbeeld gegeven van een geval omtrent de topic-titel. Ik ben nu ook overtuigd dat je geen "kwade" bedoelingen had richting Hoekske.

Feit blijft echter wel dat Hoekske flink genaaid wordt.

full

was in mijn optiek ook genoeg geweest.
 
Bij wie is er al eens zijn rijbewijs ingenomen voor het maken van een wheelie?
Zo ja, hoelang ben je het kwijt geweest??

Zijn er misschien ook mensen die er een bekeuring of waarschuwing voor hebben gehad?
Graag jullie ervaringen.

Bij mij is het rijbewijs ingenomen en ik kreeg vandaag te horen dat ik het voor 4 MAANDEN kwijt ben :( :( Dat lijkt mij een beetje overdreven strafmaat, zeker als ik zo hier en daar lees dat mensen een waarshuwing of een kleine bekeuring krijgen :?

2x snelheid + 1x wheely

3 maand voorwaardelijke rijontzegging en 2 jaar proeftijd + 550 euro boete.
En dat voor de eerste keer dat je een boete krijgt :(
 
Ik ben in alkmaar gepakt voor een wheelie..werd behandeld alsof ik Bin Laden was rbw werd meteen ingenomen..mocht gelukkig nog wel me motor bij t politie bureau neerzetten, want ik had geen slot bij me :X

maar goed dag ernaa met aanhanger en buurman achter t stuur me motor opgehaald en 3 dagen later kon ik me rbw weer ophalen...weer paar weken later kwam de acceptgiro binne...110 eur
 
maar wat is definitie van een wheelie..

Ik vind dat als je hard optrekt en daardoor de voorkant iets van de grond komt en pas stukje later weer op de grond komt niet een wheelie.

Politie vind dat wel dus ja kan je al snel een boete voor een wheelie krijgen.
 
IK heb er nou 2 boete's voorgehad.

1 voor 1 km op het achterwiel op de A1 (hield me netjes aan de snelheid +-100)
1 voor 2.5 km op het achterwiel op de A30 ( ook hier reed ik rond de 100)

Voor allebei wat geld moeten overmaken.


Maar laatst waren we in utrecht met een helegroep dwars door het centrum aan het stunten en toen waren er 3 gearresteerd, was een hele wijk afgezet en werden ingesloten. Leek wel alsof we mega criminelen waren +- 20 euro's ME bus, honden brigrade en nog wat motors. (bij mij was er geen bewijs en had dus geluk O-) ). dus ja denk dat het een beetje aan de bui ligt van de agenten.

OK stunten met en groep midden in het centrum..... kan ik me iets voorstellen dat ze je willen pakken. De andere 2 voorbeelden zijn weer een groot verschil met dat van mij.

Ga door met de reacties jongens, ik hoor het graag van jullie.
 
Hier heb ik een voorbeeld van iemand die ook z'n rijbewijs kwijtraakt, door een wheelie, en de politie had het nieteens gezien. Maar 3 dezelfde getuige ,tsja.
Het verhaal was al eerder geplaats, maar zo te zien vinden de mensen de strafmaat wat te laag. Maar in mijn ogen als je flikt wat hieronder staat, ben je je rose papiertje zacht gezegt nooit meer waard. Je zal het als voetganger maar ff meemaken, op een mooie zaterdag juli middag.

Sta ik een maandje geleden in een dorpje in Zeeland, m'n nieuwe demper te showen
komt er een Ducati 749 voorbij, we zwaaien even, maar denken, stakker door z'n T-shirtje, joggings broek, en leren slippers(en later bleek dat z'n helm ook niet vast zat). Komt de man nog geen 30 sec later weer terug. Beetje spelen met het gas en hup wheelie,schakelt naar 2 en blijft op het achterwiel.Op dit moment kijkt hij naaropzij naar mij zo van zie je me wel, en niet naar voren.
Op het moment dat ik m'n hoofd omdraai om te zien hoe het afloopt, hoor ik een flinke knal, zonder te denken ben ik al aan het rennen met mobiel in de hand samen met m'n maat. Wat bleek die knal was een 16 jarige jongen die letterlijk uit de handen van z'n vriendinnetje gereden werd, en pas neerkwam op de grond na een paar salto's. De motor rijder schuift een dikke 25 meter door om vervolgens op de stoeprand te belanden , vlak naast z'n schoonvader die z'n auto staat te wassen.
De jongen had een meervoudige beenbreuk en een slagaderlijke bloeding, vermoedelijk door voetstepje. De motorrijder een paar geneuzde ribben en weinig huid meer op z'n lichaam.
Gelukkig is de motorrijder z'n rijbewijs ingevorderd, gezien het niet de eeste keer was. Nu denk je dat de motorrijder wel spijt had zeker als je weet dat hij kort daarvoor uit de kroeg kwam(zaterdag ochtend zuipt iedereen daar)en hierdoor de kans loopt z'n baan kwijt te raken. Maar het tegendeel is waar. De eerst best volgende dag in de kroeg. Volgens hem reed hij 50 en had de jongen drugs gebruikt en mocht niet zomaar op straat lopen. (Maar ja,weed is legaal en oversteken ook) De vraag is meer wat moet je doen als een motor heel hard op je afkomt rijden want volgens mij rijd een duc 749 in z'n twee ôp het achterwiel wel harder als 50.
Hoe dan ook als je achteraf dit soort kul lult tewijl ,ik weet, dat ie op dat moment niet gezien heeft wat ie aangereden heeft ben je gewoon @#!%^&*!!

Ben ik nu fout door die motorijder een kl..tz.k te vinden, want hij woont zelf in die straat en weet dat er normaal nog wel kleinere kinderen spelen op dat kruispunt.

Mense pas alsjeblieft op waar je je wheelies plaatst, er zijn best wel plekken waar je je eigen kan uitleven, zeker in zeeland, maar niet in het centrum van dorp of stad.

Overigens ik heb hem wel geholpen zo goed als ik kon,en was de snelste bij 112.

Hey Stefan,

nog even over die gast op die 749. Weet jij zijn naam? Want ik ken iemand uit een Zeeuws dorpje, Sint-Philipsland, die van de zomer ook iemand met een wheelie heeft geraakt. Hebben we het nu over dezelfde?

Groetjes!
 
Hey Stefan,

nog even over die gast op die 749. Weet jij zijn naam? Want ik ken iemand uit een Zeeuws dorpje, Sint-Philipsland, die van de zomer ook iemand met een wheelie heeft geraakt. Hebben we het nu over dezelfde?

Groetjes!
Ik ken hem niet bij naam, anders had ik na z'n stoere kroegverhalen hem nog wel even een brief of wat willen sturen. Maar het kan haast niet misse. Zo vaak gebeurt er niet wat daarzo. Maar het was een flinke gezette gozer en het was idd in sint Philipsland.
 
hey hoekske....

nou ik heb de beelden gezien in da koekblik van ze en vind het echt vet overdreven...nu snap ik ook wel dat ze een zondebok zoeken,maar voor dat hupje....(mag niet eens een wheelie genoemd worden)4 maanden je rijbewijs kwijt is idd echt weer vet overdreven...

typisch weer een geval van gefrustreerde agenten....en dan zijn ze nog niet eens zeker van elkaar, anders overleg je niet met zijn 3en of ze het wel in zouden nemen of niet.... |( |( |( :N :N :N
 
maar wat is definitie van een wheelie..

Ik vind dat als je hard optrekt en daardoor de voorkant iets van de grond komt en pas stukje later weer op de grond komt niet een wheelie.

Politie vind dat wel dus ja kan je al snel een boete voor een wheelie krijgen.
Hard optrekken kan ook 'n artikeltje vijf zijn, me dunkt. :Z
 
Ik ken hem niet bij naam, anders had ik na z'n stoere kroegverhalen hem nog wel even een brief of wat willen sturen. Maar het kan haast niet misse. Zo vaak gebeurt er niet wat daarzo. Maar het was een flinke gezette gozer en het was idd in sint Philipsland.

Die ken ik persoonlijk, Bart heet hij, z'n achternaam weet ik ff niet. Hij is al meer zijn rijbewijs kwijt geweest ja. Maar ik wist dat hij door de voorstraat reed op zijn achterwiel en dat er iemand overstak op de fiets die hij niet had gezien. Zo komt het toch wel wat serieuzer over dan dat hij het vertelde. Volgens mij heeft hij z'n rijbewijs alweer terug en hij is zijn motor aan het repareren.
 
hey hoekske....

nou ik heb de beelden gezien in da koekblik van ze en vind het echt vet overdreven...nu snap ik ook wel dat ze een zondebok zoeken,maar voor dat hupje....(mag niet eens een wheelie genoemd worden)4 maanden je rijbewijs kwijt is idd echt weer vet overdreven...

typisch weer een geval van gefrustreerde agenten....en dan zijn ze nog niet eens zeker van elkaar, anders overleg je niet met zijn 3en of ze het wel in zouden nemen of niet.... |( |( |( :N :N :N
Stefan, bel me ff, heb misschien wel wat leuks voor je :9 :Y
 
De straffen ziin niet mois als ik zo lees allemaal. Vreemd blijft wel dat de consequentie`s ver uiteen lopen :N

4 maanden rijbewijs foetsie inclusief 550.- afrekenen tot 110 weg brengen naar justitie. Vreemd verhaal -O-

Maargoed ik moet de uitslag nog krijgn van dit avontuur :X

http://www.xs4all.nl/~cerium/police1.wmv

Ik houd jullie op de hoogte :Y
 
Die ken ik persoonlijk, Bart heet hij, z'n achternaam weet ik ff niet. Hij is al meer zijn rijbewijs kwijt geweest ja. Maar ik wist dat hij door de voorstraat reed op zijn achterwiel en dat er iemand overstak op de fiets die hij niet had gezien. Zo komt het toch wel wat serieuzer over dan dat hij het vertelde. Volgens mij heeft hij z'n rijbewijs alweer terug en hij is zijn motor aan het repareren.

Dat hij direct al heel wat anders vertelde, dan dat er is gebeurt is vrij logisch, als je de andere kant op kijkt.Had niet anders verwacht. Het was trouwens aan de dijk ter hoogte van de voorstraat.(hij kwam vanaf havenhokje)

Wel heel heel erg, dat ie weer mag rijden na minder dan 3 MAANDEN.
Volgens mij zit die jongen nog steeds in een rolstoel.
Niet gek als je een stukje bot en ader ter dikte van een voetstepje mist.
Dat heb ik namelijk gevonden ZONDER GLIJSCHADE
 
Die 550 euro zijn van de 2x 50tesnel overtredingen -O-
Wheely was dus 3 maanden voorwaardelijke rijontzegging en 2 jaar proeftijd..
 
Door A.J. Kwak op 21-10-2005 07:58



Ik haalde een camera-auto in van de klpd op 1 wiel met een gangetje van 150...kreeg een waarschuwing, hoofdzakelijk omdat ze ook hadden gezien dat ik wachtte tot het overige verkeer weg was. (ze stonden in de berm)

Ik denk dat het heel sterk afhankelijk is van de plaats waar je het doet en of je daarmee overig verkeer in gevaar brengt





Door THUNDER-ace op 20-10-2005 17:28



hé hoek, een kennis van me is deze zomer ook in de speeltuin aangehouden voor een wheelie over de vluchtstrook op dezelfde plaats als jou, kreeg alleen een waarschuwing ! verder niks, was echter wel een motoragent EN ZONDER CAMERA dan hoeft tie niet persee stoer te doen om het rijbewijs in te nemen he....


Zoek de overeenkomsten !!!!!

antwoord DEZELFDE PLAATS


|( |( |( |( |(
 
Stefan, bel me ff, heb misschien wel wat leuks voor je :9 :Y


oww hoeksku, 4 maanden is heel lang...
ps ik weet wel over wat voor speeltje het gaat.....
moet all1 nog even een andere motor kopen voor ik dat koop...

naja 1 voordeel, je kan elke keer drinken... pech voor nicole
-O- -O- -O- -O-
 
ik kreeg voor een wheely op terug weg van assen vorig jaar,artikel 5.
250 euro boete, en rijvaardigheids cursus,omdat ik mn rijbewijs nog maar net terug had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan