rijbewijs (+motor) kwijt, TROTS???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu maar hopen dat Maximum dit topic niet leest, want dan borrelt er weer een vocabulaire creativiteit in hem op waar ons nieuwe lid nogal
eens bang van zou kunnen worden...

:P :P :P
 
Wat een onzin, ik heb hier nog niemand trots zien zijn over het verliezen van zijn rijbewijs, alleen geklaag over de manier waarop. Nou is sportiviteit wel een bekende eigenschap van motorrijders, maar ook daarvan worden de grenzen wel bereikt met het huidige beleid van politie en justitie:

-Rij je te hard op een lege snelweg, dan breng je anderen in gevaar :?
-Flitsen doen ze voornamelijk waar te hard rijden wel kan.
-Is er een plek waar je leuk kan motorrijden, dan sluit men die af of laat de uitdrukking 'illegale straatraces' vallen en verdubbelt doodleuk de boetes.
-Rijden met drank op mag niet, maar ja, daarop controleren is gewoon te veel werk hoor.

Ouderdom komt met de jaren ;) .

Wel een leuke binnenkomer trouwens, gelijk een aantal mensen op dit forum voor kinderachtige wegpiraten uitmaken :P .
 
Laatst bewerkt:
Ik zal ook maar even reageren gezien ik dus mijn rijbewijs en motor kwijt ben. Ik zal niet gaan schelden en stoer lopen doen. Maar het is een goede manier om het van je af te schrijven. Als je het binnen opkropt ga je er zelf aan kapot.
En ik weet het ik had beter iemand in elkaar kunnen slaan om het af te reageren.
Aangezien ik dan ook niet denk dat je een held ben schrijf ik het maar grotendeels van me af.

En iedereen rijd te hard, ook die gast die deze topic heeft geopend. En ook met maar 5 km te hard kan je iemand dood rijden die net de weg over komt steken. Dus ga dan ook niet de moraalridder uit hangen en die opmerkingen maken. Te hard is te hard ook al is het maar een paar kilometer per uur.
Je bent gewoon te laat met remmmen als je te hard rijd. Het zal dan voor de naaste er echt niet makkelijker op worden als ze kunnen zeggen: ach die gast reed maar 5 km te hard.

En weer schrijf ik het van me af ipv een onschuldige in elkaar te slaan. |( |( |( |(
 
Ik ben het er in zo verre mee eens dat als je echt veel te hard rijd je niet moet zeuren als je een bekeuring krijgt.

He-le-maal mee eens. 200+ waar het tachtig is e.d. vind ik niet kunnen. En gelukkig kan m'n motor dat ook niet :) Ik denk eigenlijk dat er in de toekomst wel maatregelen komen tegen hele snelle motoren. Bijv. maximaal 100 pk en anders een super dure verzekering etc. Niet dat ik dat hoop hoor.. echt niet, maar gaat het in Duitsland ook niet op die manier?
 
He-le-maal mee eens. 200+ waar het tachtig is e.d. vind ik niet kunnen. En gelukkig kan m'n motor dat ook niet :) Ik denk eigenlijk dat er in de toekomst wel maatregelen komen tegen hele snelle motoren. Bijv. maximaal 100 pk en anders een super dure verzekering etc. Niet dat ik dat hoop hoor.. echt niet, maar gaat het in Duitsland ook niet op die manier?

Bijna elke motor in bBelgie heeft 100pk voor de BIV te omzeilen, mijn MV ook hoor, :P :P
 
Op zaterdag 08 juni 2002 12:49 schreef wKGP het volgende:
Carlo Je maakt met die opmerking van jou niet echt vrienden.. :j

Als je nou je eige mening geeft dan. Ipv lekker makkelijk dat vingertje op te steken... :?
 
En weer schrijf ik het van me af ipv een onschuldige in elkaar te slaan. |( |( |( |(

Waarom schrijf je het dan ook ?! Ga naar buiten ! Stomp iemand helemaal kapot en ga daarna door naar de volgende! Zinloos geweld is veel beter dan een paar km te hard ! FOEI!
 
Als je nou je eige mening geeft dan. Ipv lekker makkelijk dat vingertje op te steken... :?

Ja, ik denk ook niet dat hij op zoek is naar vrienden ;) Hij geeft gewoon een beetje tegengas (bijna letterlijk :P )
 
Ik denk dat de meest gevaarlijk weggebruikers in de auto zitten. NIet op de motor of in de vrachtwagen of iets dergelijks. Gisteren nog meegemaakt. Ik was met met mijn pa mee naar zijn werk. Rijdt op een betonmixer. We rijden in Rotterdam ter hoogte van Tropicana. Op dat punt is het een 4 baansstraat. We rijden op de rechterrijbaan, maar moeten naar links omdat er eenm bestelauto half op de rechterrijbaan staat. Mijn pa doet netjes zijn richtingaanwijzer uit naar links, wacht tot er een auto gepasseerd is en wilt naar links gaan, dat moest hij wel. Denk er zo'n gast in een peugot 206 dattie nog wel eventjes ons voorbij kan gaan. De stumper. Dus mijn pa stuurt al naar links en die gast rijdt gewoon door. Denktie eventjes met 750 kg een vrachtwagen van 56 ton opzij te kunnen zetten. Nou dat kon hij dus wel vergeten. Er zat nog ongeveer een cm tussen hem en mijn pa. Dan heb je toch echt zo iets van: zijn we nou zo dom!!!! Of kan je gewoon niet rijden. Ik heb echt zo'n pokkehekel aan automobilisten zeg. Ze denken heel vaak gewoon niet na wat er allemaal kunnen gebeuren en denken dat ze veilig zijn in hun koekblik. Ik denk dat motorrijders over het algemeen veel beter nadenken bij wat ze doen. Dus als iemand veelste hard rijdt, dan is dat omdat de berijder weet dat het kan. Als dat niet zo het geval is zullen ze ook niet te hard rijden.
 
EEhh jongens...Rev vroeg eigenlijk of we wat begripvoller konden zijn voor mensen met andere motoren/ideeen e.d. :)


Maar het is niet om te patsen, het gaat meer om
een beetje begrip, als ik tegen mijn pa zeg dat
ik gepakt ben, krijg ik me toch een preek...hier
begrijpen we tenminste dat hard rijden en gevaarlijk
rijden twee verschillende dingen zijn...

En het lucht op om je ei kwijt te zijn bij
mensen die je begrijpen.. :) :)

Zal bess, maar topic starter is nog vrij onbekend. Staat al enige tijd geregistreerd, maar heeft nog maar 5 posts. Van mij mag hij zo best binnen komen vallen, maar verwacht dan ook bepaalde reacties terug. Zeker omdat ik de vraagstelling van de topicstarter provocerend vind.

Ik ben hier nog niemand tegen gekomen blij heeft staan roepen alles kwijt te zijn omdat hij nu kan opscheppen. Ik denk dat iederen zwaar baalt!!!
 
Dus als iemand veelste hard rijdt, dan is dat omdat de berijder weet dat het kan. Als dat niet zo het geval is zullen ze ook niet te hard rijden.

Klopt meestal wel, maar toch zijn er denk ik ook genoeg mensen die zichzelf overschatten hoor. Het is in elk geval voor veel mensen moeilijk te begrijpen waarom iemand in godsnaam zo hard wil rijden op de openbare weg. Want natuurlijk is kneppelhard rijden in veel gevallen niet veilig.
 
Wat een onzin, ik heb hier nog niemand trots zien zijn over het verliezen van zijn rijbewijs, alleen geklaag over de manier waarop. Nou is sportiviteit wel een bekende eigenschap van motorrijders, maar ook daarvan worden de grenzen wel bereikt met het huidige beleid van politie en justitie:

-Rij je te hard op een lege snelweg, dan breng je anderen in gevaar :?
-Flitsen doen ze voornamelijk waar te hard rijden wel kan.
-Is er een plek waar je leuk kan motorrijden, dan sluit men die af of laat de uitdrukking 'illegale straatraces' vallen en verdubbelt doodleuk de boetes.
-Rijden met drank op mag niet, maar ja, daarop controleren is gewoon te veel werk hoor.

Mee eens :}
 
Klopt meestal wel, maar toch zijn er denk ik ook genoeg mensen die zichzelf overschatten hoor. Het is in elk geval voor veel mensen moeilijk te begrijpen waarom iemand in godsnaam zo hard wil rijden op de openbare weg. Want natuurlijk is kneppelhard rijden in veel gevallen niet veilig.

Ja maar het zijn ook vaak mensen die überhaupt het gevoel van motorrijden niet begrijpen. Kijk 90% van de mannen (vrouwen weet ik niet, die zijn lichtelijk onbegrijpelijk ;) ) vind motoren mooi, vind herrie mooi, vind snelheid mooi, etcetera. Nou het grootste deel koopt nooit een motor omdat het niet mag van ouders / vrouw of zoiets Dan blijft er nog een groepje over die wel motor gaan rijden. En die 10% die het niks vond, die worden flitsagent! :+

Wat ik er mee bedoel is dat je het wel uit kunt gaan leggen, maar het heeft geen zin. Er zijn bepaalde onderwerpen die je als motorrijder gewoon niet uit kunt leggen. Moet je niet eens beginnen.
 
Wij moeten wat aardiger tegen nieuwkomers doen, maar die beginnen wel gelijk de oud gedienden af te zeiken? Gekke wereld hier... :(
 
Ik denk dat Carlo meer doelt op het feit dat je weet dat je te hard rijd en je ook weet dat je dan gepakt kunt worden door onze fijne KLPD vrienden...
Iets van: het is een spel en je kan winnen of verliezen of te wel je kan wel of geen bekeuring krijgen. En wie zijn reet brandt...

Daar heeft 'ie natuurlijk wel een beetje gelijk in want die spelregels kennen we allemaal. Feit blijft dat het echt goed %#@*& is als je gepakt wordt en je alles in mag leveren bij de kerel in het blauw
;( :( ;(

Anders zou je ook kunnen zeggen: iedere motorrijder gaat een keer onderuit, gewoon een kwestie van tijd (en helaas ook wel door een eigen foutje).
En dan hoeven we ook geen medeleven te tonen :?


Yup, daar zit 't ook wel in ja.
Maarjah 't komt zo schijnheilig over...iedereen zal wel de verleiding ff hebben.
maarjah 't gaat indd niet om 't "kat en muis spelletje"
 
Tja ik denk niet dat er niemand bestaat die blij is als hij zijn rijbewijs moet inleveren. Moet er ook niet aan denken dat ik mijn rijbewijs moet inleveren. Zie me al aankomen bij mijn werkgever, ff vragen of hij een chauffeur voor me heeft. Ik kan niet zonder mijn rijbewijs.. maar toch rij ik regelmatig zo hard dat ik hem kwijt kan raken. Niet om stoer te zijn.. gewoon ff lekker uitwaaien :] Denk dat iedereen elke dag wel de regels overtreedt..
 
Leuk om zo'n topic te openen, hij is alleen niet bedoeld om andere voor b.v. kinderachtige wegpiraten uit te maken. De bedoeling was om eens de reaktie te peilen van sommige "oud gediende". Iedereen moet ook zelf weten hoe hij rijd, zolang hij ook maar weet wat de (financiele)consequenties daarvan kunnen zijn. Het is inderdaad een kat en muis spel. De bekeuringen van een paar kilometer zijn inderdaad heel lullig, maar meer als 50 km per uur harder rijden dan de max. snelheid, is vragen om problemen als je "gepakt" word en dan is ook de diender met de laser achter de boom dit niet schuld, zoals sommige ze voor alles uitmaken, ze doen gewoon een onderdeel van hun werk. :P
Sorry als ik sommige op een teer puntje geraakt heb, was niet de bedoeling (maar die middelvingertjes waren ook niet nodig).
 
Dienders die gewoon hun werk doen gaan controleren bij een basisschool, waar het echt gevaarlijk is als er mensen te hard rijden, Carlo. En niet achter het bordje bebouwde kom staan zoals in 90% van de gevallen. En ik ben er van overtuigd dat door deze "dienders" jij ook gepakt kan worden met minimaal 40km/h te hard. Kijken wat je dan zegt......

Wat mij betreft moet justitie maar eens eerst bij onze oosterburen gaan kijken. Daar lost men 50% van alle misdaad op en rijd men een stuk gedisciplinairder. En dat terwijl er op de autobahn geen limieten zijn en in de bebouwde kom een limiet van 30km/h (op de meeste plaatsen). Een redelijke regelgeving wekt namelijk ook een redelijke naleving op....

Ik vind het dus eigenlijk allemaal maar klinkklare onzin die je uit hebt gekraamt.... :(

Graag een reactie.... ;)
 
Ik denk dat Carlo meer doelt op het feit dat je weet dat je te hard rijd en je ook weet dat je dan gepakt kunt worden door onze fijne KLPD vrienden...
Iets van: het is een spel en je kan winnen of verliezen of te wel je kan wel of geen bekeuring krijgen. En wie zijn reet brandt...

Daar heeft 'ie natuurlijk wel een beetje gelijk in want die spelregels kennen we allemaal. Feit blijft dat het echt goed %#@*& is als je gepakt wordt en je alles in mag leveren bij de kerel in het blauw
;( :( ;(

het is een spel maar waarom zitten alle jokers dan bij de KLPD (kun je dubbelzinnig opvatten)


sander :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan