Rijles met kleine motoren omgeving Leiden?

Tourer

Die hard MF'er
12 feb 2004
321
0
Barendrecht
Heeft er iemand een idee waar een klein persoon (vriendin) motorrijles kan nemen op een kleine, niet 25 kw, motor in de omgeving van Leiden? ER-5 is net te hoog, CB250 is qua hoogte goed, alleen wil ze liever niet aan 25kw gebonden zijn.

Vast bedankt.
 
Jee, in Leie heb ik leren rije }) Nou ja, in een koekblik dan he. Alweer 20 jaar geleden reed ik daar bij autorijschool 'Michel' en betaalde 25 gulden per les voor de eerste 10 lessen en daarna 34,50 per les. Dat waren nog eens tijden :} Ik kan je helaas niet helpen, maar er zijn vast medeforummers die dat wel kunnen. Succes!
 
probeer eens richards verkeers opleidingen in voorschoten, daar heb ik mijn lesjus ook gehad en ben ervan overtuigd dat hij je verder kan hellepuh.

succes.
 
als een cb250 goed was, dan is een cb500 ook vast wel ok. ik heb nu op alle twee les gehad en geen problemen ondervonden met de hoogte (ik ben 1.68) mischien zoeken naar een rijschool die deze als lesmotor heeft?
woon zelf niet in leiden, dus aan rijscholen kan ik je niet helpen.
 
Bedankt voor de reacties tot zover. Zal iig die Richards Verkeersopleidingen eens bellen en kijken waarop die lessen. Overigens, CB500 = 30 mm hoger qua zithoogte dan CB250.... past dus net niet.... :(
 
probeer eens richards verkeers opleidingen in voorschoten, daar heb ik mijn lesjus ook gehad en ben ervan overtuigd dat hij je verder kan hellepuh.

succes.

wilde ik ook noemen. heb er ook gereden en heb er goede ervaringen mee.
 
Ik heb bij walter en peter gelest op de lange gracht de grote mensen motoren (ben helaas nog gebonden aan 25 kW) waren ook cb 500. Hij geeft nu les bij zijn pa is ergens in zijstraat van willem de zwijgerlaan, ik vond in ieder geval dat ie goed les gaf.
 
:}


GEWOON EEN PAAR BLOKKEN ONDER DER SCHOENEN.


DIE 25 KW HEEFT MET LEEFTIJD TE MAKEN.
NIET MET HOE GROOT JE BENT. :+ :+ :+ :+


Klopt, leeftijd is ruim voldoende voor >25kw, lengte is alleen zo dat een standaard lesmotor (CB500 / ER5 / GS500) een beetje te hoog is qua zithoogte...
1.57 is niet groot...
 
Ik heb bij walter en peter gelest op de lange gracht de grote mensen motoren (ben helaas nog gebonden aan 25 kW) waren ook cb 500. Hij geeft nu les bij zijn pa is ergens in zijstraat van willem de zwijgerlaan, ik vond in ieder geval dat ie goed les gaf.
Ehhh,
Je bedoelt Jan Vinkesteijn (vader én zoon).
Walter is helaas al jaren geleden overleden en Peter is lang geleden Examinator geworden.
 
Ik heb bij Rijnland in Alphen wel eens gezien dat ze een verdiept zadel op een CB500 zetten. Is dat een optie. Mijn rijschool heeft volgens mij ook een verlaagde ER5 rijden, ze zijn dus niet allemaal het zelfde
 
bij mijn rijschool hebben ze cb500's met verschillende zadelhoogtes. ik moet altijd ff kijken welke ik kan nemen anders bungelen mijn voetjes ook zo lulig boven de grond....
 
Richards Verkeersopleidingen gebeld, lessen ook met CB500 '(

Biedt in ons geval geen uitkomst, zelfs de laagste waar ze op heeft gezeten (met minder dik zadel etc) is nog net zo hoog dat ze zichzelf er niet veilig op voelt. Voorlopig dus eerst maar eens beginnen op CB250, en dan eventueel na een aantal lessen nog eens proberen op >25kw fiets...

Ach ja, zolang ze in ieder geval maar begint met lessen. *D
 
kijk eens of een rijschool een virago heeft... die zijn echt laag. zeker de xv 535 (ik heb het en keer gezien toen ik op moest voor mijn bvs, dus het moet kunnen.....)

of zeg ik nu iets heel doms en is een virago stiekum ook <25kw? heb me er niet mee bezig gehouden, vind het gewoon een fijne motor om op te rijden en als je alles mag rijden ben jeer denk ik ook niet zo heel erg mee bezig (ik niet tenminste)

Ik rij nu zelf een virago xv 535 en ik kan met twee voeten plat aan de grond. Dat kon ik met de lesmotor (GS500)bij lange na niet (teentjes aan de grond lukte eigenlijk net), ik zou zeggen informeer bij je in de buurt naar lesscholen met een virago....

Misschien ook handig om tegen je vriendin te zeggen: een motor wil standaard rechtop blijven staan, dus als jij met je tenen aan de grond kunt, dan kan je hem al heel makkelijk recht houden. en het grootste deel van de tijd heb je je voeten toch van de grond. Misschien dat het meer vertrouwen geeft....
 
kijk eens of een rijschool een virago heeft... die zijn echt laag. zeker de xv 535 (ik heb het en keer gezien toen ik op moest voor mijn bvs, dus het moet kunnen.....)

of zeg ik nu iets heel doms en is een virago stiekum ook <25kw? heb me er niet mee bezig gehouden, vind het gewoon een fijne motor om op te rijden en als je alles mag rijden ben jeer denk ik ook niet zo heel erg mee bezig (ik niet tenminste)

Ik rij nu zelf een virago xv 535 en ik kan met twee voeten plat aan de grond. Dat kon ik met de lesmotor (GS500)bij lange na niet (teentjes aan de grond lukte eigenlijk net), ik zou zeggen informeer bij je in de buurt naar lesscholen met een virago....

Misschien ook handig om tegen je vriendin te zeggen: een motor wil standaard rechtop blijven staan, dus als jij met je tenen aan de grond kunt, dan kan je hem al heel makkelijk recht houden. en het grootste deel van de tijd heb je je voeten toch van de grond. Misschien dat het meer vertrouwen geeft....

Virago 535 is <35kw, dus geld bij examen als lichte motorfiets. Bovendien zijn we al op zoek geweest naar rijscholen die met een custom rijden, en kunnen we die tot op heden niet vinden :( . We hebben ER-5 en CB500 reeds gepast (standaard lesmotoren), en kregen van de instructeur te horen dat het gewoon niet verstandig was daarop te gaan lessen :X .

Heb vroeger zelf ook rijles gehad op Virago 535, maar was van de eerste generatie lessers die aan die 25kw toestand gebonden was (rijlessen genomen in 1997, toen die wetgeving net was ingesteld). Frustrerende is dat er genoeg motoren te vinden zijn die qua hoogte wel gaan, maar dat er blijkbaar geen rijscholen zijn die daarmee lessen (aan andere kant ook begrijpelijk, die motoren zouden erg klein worden voor de langere lessers, wat er waarschijnlijk meer zijn...).

Maar in ieder geval bedankt voor de suggestie :)
 
Ik heb gehoord dat bij het examen m.b.t. de 25 kW-regel vaak niet eens gekeken wordt naar de motor, maar meer naar de leeftijd van degene die examen doet. Maar ik kan me voorstellen dat dat alleen maar geldt voor motoren die zowel < als > 25 KW kunnen zijn, zoals de ER5.
Wat je ook nog zou kunnen overwegen is om zelf alvast een motor te kopen, eventueel aan te passen, en die als lesmotor te verzekeren. Het heeft wel nadelen: het zal denk ik wel duurder zijn, ik weet niet of schade meteen van je no-claim afgaat en niet alle verzekeringen doen eraan mee, maar ja, het zou misschien wel een oplossing kunnen zijn. Er is een keer een topic over geweest: Rijles op je eigen motor .
Succes!
 
Ik heb gelest bij Richard in Voorschoten! Topvent! Zeer ervaren rij-instructeur die ook gevorderden cursussen geeft voor de KNMV op Lelystad.

Alleen lost dat het probleem van dat zadel niet op! Hij heeft nu ook een BMW, meen een GS 650, maar die zal ook wel te hoog zijn.

Maart en Dick (Rijnsburg) rijden met ER-5's, verder heb je nog ABC in Voorhout (CBR 500 en 600 geloof ik) en er zijn nog een aantal kleine rijscholen die ook motorrijles geven. Maar dat zit je meer in de Duin- en Bollenstreek :} dan in de regio Leiden.

Succes met zoeken! Groet, David.
 
In leiden zit op de hooigracht tegenover de AH Tempo die lest met 2 er-5 en 2 cb-250 (ik heb zelf ook met een cb 250 gelest i.v.m 25kw). Instructeur is ook KNMV gecertificeerd. Misschien is dat wat.
 
In leiden zit op de hooigracht tegenover de AH Tempo die lest met 2 er-5 en 2 cb-250 (ik heb zelf ook met een cb 250 gelest i.v.m 25kw). Instructeur is ook KNMV gecertificeerd. Misschien is dat wat.

Die wordt het nu ook, en dan lessen op de CB250. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan