Een motor voor kleine meiden?

Geen idee, welke soort motor vind je mooi, wat is je budget, heb je nog bepaalde eisen? (ABS of niet)
 
Geen idee, welke soort motor vind je mooi, wat is je budget, heb je nog bepaalde eisen? (ABS of niet)
Ik vind een sportieve motor mooi, budget is eventjes niet belangrijk. ABS zit er tegenwoordig wel standaard op toch? Eisen… hmmm ja een beetje een nieuwe motor, maar het gaat eventjes erom of men leuke “kleine” motoren kent!
 
Ik denk dat als het je om sportief gaat je snel in het lichtere segment terecht komt, denk aan een yamaha r3, cbr300/500, kawa 300/400.

Ik weet dat de bmw f800s/st/gt ook nog wel verlaagd toegankelijk worden voor de wat kortere mensen onder ons, maar of dat nog lukt met 1.55 weet ik niet helemaal zeker.
 
Ik denk dat als het je om sportief gaat je snel in het lichtere segment terecht komt, denk aan een yamaha r3, cbr300/500, kawa 300/400.

Ik weet dat de bmw f800s/st/gt ook nog wel verlaagd toegankelijk worden voor de wat kortere mensen onder ons, maar of dat nog lukt met 1.55 weet ik niet helemaal zeker.
Dank je wel voor je bericht. Hier heb ik wel wat aan… die BMW heb ik wel eens naar gekeken. Maar inderdaad wat aan de hoge kant. En sowieso moet elk motor wel verlaagd worden, alleen doen sommigen wel moeilijk over, omdat je dan de staat van de motor “veranderd” vinden zij. Ik zit zelf wel te denken aan een volvermogen motor☺️
 
Toets hier je hoogte in en kies een fiets, en je ziet hoe je er op past.
1687711189453.png


Waar toets jij de hoogte in?
 
Kan je eens wat motoren noemen die je mooi vind, dan hoeven we hier niet zo te gokken :')
Kan je eens wat motoren noemen die je mooi vind, dan hoeven we hier niet zo te gokken :') :+
😂😂😂 uiteraard… Ik vind de Kawasaki Z900 heel leuk, alleen extreem hoog, Honda CBF500, Yamaha mt7 aan zulke motoren kan je denken… (allemaal te hoog hoor) en ze vinden allemaal verlagen te “lastig”
 
Voor een gegeven lengte zijn er tot +/- 10% verschillen in beenlengte. Dus als je relatief lange benen hebt is het al anders. Het andere is hoe zeker je op de motor voelt. Moet je onzeker twee voeten plat op de grond hebben dan is de keuze beperkt. Kun je makkelijk overweg met maar één voetje aan de grond en weet je dan ook hoe te stoppen op een hellende weg, dan is er denk ik veel keuze
 
😂😂😂 uiteraard… Ik vind de Kawasaki Z900 heel leuk, alleen extreem hoog, Honda CBF500, Yamaha mt7 aan zulke motoren kan je denken… (allemaal te hoog hoor) en ze vinden allemaal verlagen te “lastig”

Dat zijn allemaal nakeds die je noemt, das wat anders dan sportief.
 
Voor een gegeven lengte zijn er tot +/- 10% verschillen in beenlengte. Dus als je relatief lange benen hebt is het al anders. Het andere is hoe zeker je op de motor voelt. Moet je onzeker twee voeten plat op de grond hebben dan is de keuze beperkt. Kun je makkelijk overweg met maar één voetje aan de grond en weet je dan ook hoe te stoppen op een hellende weg, dan is er denk ik veel keuze
Ik geef je helemaal gelijk, hoor. Met beide voeten plat aan de grond gaat hem niet worden. Inmiddels ben ik wel zo behendig geworden dat ik inderdaad goed overweg kan met een voet aan de grond, etc. etc.
De onzekerheid zal altijd blijven, omdat de motor ook een gewicht bevat die je eenmaal niet altijd kan opvangen…
 
ok, BMW roadsters zijn klein en de boxer motor heeft een relatief laag zwaartepunt. Lage uitvoering is ook mogelijk denk ik? Vrij makkelijk rechtop te houden, en als die omvalt dan heb je wel wat schade maar nog makkelijk recht te zetten vanwege de boxer... Ik ben 190 en zit zo hoog mogelijk, ook geen twee voeten op de grond
 
ok, BMW roadsters zijn klein en de boxer motor heeft een relatief laag zwaartepunt. Lage uitvoering is ook mogelijk denk ik? Vrij makkelijk rechtop te houden, en als die omvalt dan heb je wel wat schade maar nog makkelijk recht te zetten vanwege de boxer... Ik ben 190 en zit zo hoog mogelijk, ook geen twee voeten op de grond
 
Terug
Bovenaan Onderaan