Rijscholen, ben ik nou zo ongeduldig?

@groenteboer, hahahaha.... hoor ik daar een weddenschap?
als ik gelijk voor de 1ste keer slaag dan doe jij een dansje voor me?
 
Typisch Hollands dit. Men denkt even een brood te kopen of iets dergelijks als men een rijbewijs wil halen. Het principe van ervaringen op je in laten werken is ondanks jaren school nog steeds niet bezonken. Het feit dat we niet de enige klant bij een zelfstandig ondernemer zijn is blijkbaar ook een bijzonder lastig concept.

Ik vind het prima dat die vent het gas d'r een beetje afhaalt bij jou. Je bent duidelijk veel te ge-focust op een of andere streef-datum dan gewoon je rijbewijs halen.

Dit komt op mij over als een ongeduldige klant in een taxi in de file die niet begrijpt dat ie niet op tijd op z'n afspraak zal komen. Hij had ook eerder de taxi kunnen nemen...

Je bent bij je vorige school weggegaan terwijl je de 25e AVD kon doen. Dit omdat er nogal wat vrije uren opgenomen moesten worden. Vervolgens ga je naar een andere rijschool en geeft aan dat het geen probleem is om vrije dagen te nemen... En de R6 staat al in de blokken in de garage... (Testritje gedaan?)
 
Ik heb gewoon van tevoren afgesproken wanneer ik lessen nam. M'n rij instructeur was daar juist erg blij mee. Afhankelijk van de progressie zouden we kijken naar wanneer de examens moesten. Bij 10 lessen hebben we de balans opgemaakt en besloten dat de twee examens afgesproken konden gaan worden. Het verkeersexamen was daarbij wel een gok, want als ik de speciale verrichtingen niet haalde kon ik het verkeersexamen niet doen. Ik had dus constant een maand van tevoren duidelijkheid over wanneer wat gebeuren ging.
Helemaal goed gegaan en ik was er erg blij mee. Vind het ook apart dat die constructie voor jou niet zou werken volgens je rijscholen.
 
Daarom ben ik nou speciaal naar een kleine school gegaan.. Iemand die het allemaal in z'n eentje runt (misschien wat hulp van z'n vader; ketting smeren, hoesje over de motoren enz.) heb je ook al dat gezeik niet en weet je waar je aan toe bent..

Desalniettemin erg kut voor je, gewoon min of meer eisen dat je eerder wilt. Hij reserveert namelijk een plek en niet zozeer een naam, deze kan je nog wijzigen namelijk. Dus hij laat maar lekker iemand anders afrijden op die datum ;)

Tegenwoordig wordt het wél op naam geboekt.
Dit om inkoop van tevoren te voorkomen en daarmee de wachtlijsten te verkorten.
 
Beste M-F'ers,
graag wat advies en comments over iets wat mij dwars zit.
Ik heb nadat ik onlangs geslaagd was voor mijn AVB van rijschool gewisseld. Reden was een principe kwestie, ik had van te voren gezegd dat ik ruim van te voren moest weten wanneer ik mijn lessen kon krijgen zodat ik dat met mijn werk kon inplannen. Tuurlijk, geen probleem was zijn antwoord. Maar eenmaal aan het lessen en mijn 1ste examen aangevraagd (kreeg al prive-les, vandaar dat ik zo snel examen kon doen ;-) ) veranderde dat en moest ik opeens na elk les bijna zeuren om weer een les te nemen want zijn antwoord was, we zien wel, we zien wel. dus in plaats van 1 keer 10 vrije middagen vrij te nemen moest ik een stuk of 5 keer vrij nemen. Heel erg irritant, maar goed, ik heb er zelf controle over en toen ik slaagde besloot ik weg te gaan bij hem, ondanks dat ik zelfs op 25 Mei mijn 2de examen kon doen.

Aangekomen bij mijn nieuwe rijschool ervaarde ik een hele fijne les en aansluitend gingen we zitten en bespraken we mijn wensen. Namelijk zsm mijn 2de examen doen en blokuren het liefst. Instructeur van de nieuwe rijschool vertelde me dat het geen probleem was omdat hij ook vond dat ik goed kon rijden. Als ik het geld van het examen had overgemaakt dan zou hij het voor me boeken en dan zouden we wel ff paar lessen inplannen.
Dat was op 4 mei, geld gelijk overgemaakt en kreeg ik dus 6 mei een bericht van hem dat het geld was ontvangen en dat ie het voor me zou regelen, waarschijnlijk 2de week van juni want hij had gezien dat het vrij was.
Zaterdag de 8ste krijg ik een telefoontje van hem dat ie mijn examen geboekt heeft.... op 28 juni!!!?!?!?!?
Dus ik vroeg hoe dat nou kan zo laat en hij antwoorde dat Mei druk en omdat ik om blokuren had gevraagd vond hij het beste dat ik op 9 juni en dan op 16 juni een dubbele les zou nemen en dan 1 week tussenruimte voor eventueel nog en een les en dan mijn examen! Alsof ik alleen maar 1 dubbele les per week wilde! Ik had nog gezegd dat vrije dagen en geld geen probleem zou zijn, ik wilde het gewoon zsm halen!!
En toen ik vroeg of het eigenlijk al eerder kon zei hij "ja, dat kon wel maar ik heb nu eenmaal de 28ste voor je geboekt"???
Zo een kut lakse houding! dus met andere woorden, ja je kon eerder je examen halen maar eigenlijk zonder echte reden doe we het gewoon de 28ste...Omdat het waarschijnlijk hem beter uit kwam!
En toen ik vroeg of hij wel wist dat het na TT assen zou zijn vroeg hij me "TT Assen... wanneer is dat dan?" Alsof hij dat niet zou weten als motorrijder...

Maar ja, nu heb ik al betaald en hij heeft gereserveerd en nu zegt hij dat hij er niks meer aan kon doen. Hij dacht dat 28ste gewoon het beste was?!?!?!
Als hij nou zou zeggen dat ik meer moest lessen of dat het gewoonweg niet eerder kon zou ik er gewoon vrede mee hebben.... Maar dat is niet zo...
Zijn echt deze instructeurs nou echt zo laks of ben ik nou zo een neuroot?
Door zijn toedoen moet ik nou gewoon met de auto naar TT inplaats van mijn R6 die ik al heb.
Snap er niks van, hij geeft eerst na mijn 1ste les aan 2de week van Juni als examendatum en opeens maakt hij er wat anders van, ondanks dat het nog wel vrij was bij het CBR. Mijn eerste rijschool ook, die zegt wat maar doet heel wat anders...
dus heeft iemand advies voor me of iets soortgelijks meegemaakt.... ?Heb een beetje het gevoel dat ik bedonderd wordt door deze instructeur nu....

bedankt voor het lezen van mijn verhaaltje en een fijne avond.
ik ga nog een tijdje vloeken en alweer mijn fiets poetsen!
groeten

Je kan ook gewoon op je r6 naar de TT gaan zonder RBW, ze controleren daar toch nooit :+
 
vergeet niet dat het extreem druk is op dit moment. zo'n mooie lente hebben we al jaren niet gehad, het gaat beter met de economie en iedereen wil nou zijn rijbewijs halen. dus misschien kon het niet veel eerder. verder weet ik het niet...
 
@ Groentenboer, bij deze mijn welgemeende excuses. Jammer van de weddenschap maar er komt vast nog wel eens. Succes nog met je moodswings! ;-)

@ Octanoz, ik ben een Nederlander, ergo: typisch Nederlands gedrag. Stel je voor, je stapt in je taxi waar je het over hebt en vraagt, gaat het lukken om in 10 minuten op plaats X aan te komen? Zo niet, geen probleem want dan pak ik eventueel een ander taxi of als je me aangeeft wanneer ik daar aankom kan ik mijn keuze maken. "Geen probleem" zegt de taxichauffeur.... Maar dan kom je opeens 30 minuten later aan op plaats X.

Ik had trouwens niet vrijgenomen omdat er veel uren opgenomen moesten worden, het was omdat ik graag gewoon van te voren al mijn uren had ingeboekt. En niet na de les voor de volgende les waar de 1ste instructeur opeens besloot om na de les alleen de volgende les af te spreken. Volgens mij een typisch geval van Ja zeggen en Nee doen. Maar ik snap wat je bedoelt, daarom bespreek ik ook wat mijn wensen zijn met de instructeur.
Het een neemt namelijk niet het ander weg, dat ik dit snel wilt doen neemt niet weg dat het ook veilig en verstanding kan! ;-)
 
Kijk nou eens wat zomaar onderaan dit topic staat.......
RBW.jpg

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Weet iemand dan of ik dan mijn examen eventueel kan afzeggen bij mijn rijschool en of daar kostten aan zijn verbonden?
 
Ik heb vorige zomer mijn rijbewijs bij een grote rijschool gehaald. Van 1e les tot mijn examen heb ik er iets van 2 maanden en 1 dag over gedaan. Oké ze hadden maar 1 motor instructeur, maar kapot veel auto-instructeurs.

Denk dat het dr gwn vanaf hangt wie je treft ...
 
@ Groentenboer, bij deze mijn welgemeende excuses. Jammer van de weddenschap maar er komt vast nog wel eens. Succes nog met je moodswings! ;-)

@ Octanoz, ik ben een Nederlander, ergo: typisch Nederlands gedrag. Stel je voor, je stapt in je taxi waar je het over hebt en vraagt, gaat het lukken om in 10 minuten op plaats X aan te komen? Zo niet, geen probleem want dan pak ik eventueel een ander taxi of als je me aangeeft wanneer ik daar aankom kan ik mijn keuze maken. "Geen probleem" zegt de taxichauffeur.... Maar dan kom je opeens 30 minuten later aan op plaats X.

Ik had trouwens niet vrijgenomen omdat er veel uren opgenomen moesten worden, het was omdat ik graag gewoon van te voren al mijn uren had ingeboekt. En niet na de les voor de volgende les waar de 1ste instructeur opeens besloot om na de les alleen de volgende les af te spreken. Volgens mij een typisch geval van Ja zeggen en Nee doen. Maar ik snap wat je bedoelt, daarom bespreek ik ook wat mijn wensen zijn met de instructeur.
Het een neemt namelijk niet het ander weg, dat ik dit snel wilt doen neemt niet weg dat het ook veilig en verstanding kan! ;-)

[offtopic] Het is alsnog groetenboer dacht ik te zien als schele dakduif... niet groente of groentenboer.... [/offtopic]

gewoon geduld en begrip hebben bij de rijschool waar je zit zou je goed doen, ten eerste had je dan al de 25ste mei af kunnen rijden, niet hoeven switchen en nog een maand te wachten....
 
Weet je TS... je bent een zeur...

Je wilt ruim van te voren je lesdata weten, maar je wilt ook z.s.m. afrijden...
Ruim van te voren is een betrekkelijk begrip, voor de een is het een week vooraf, voor de ander een maand. Als je het AVB hebt, dan pas kun je een AVD examen inplannen.
Omdat jij het z.s.m. wilt halen en in blokken en ruim van te voren ingeroosterd, kan je nu pas eind juni examen doen. Dat krijg je met zoveel wensen...

Waarom ben je niet afgelopen winter begonnen, dan had je nu alles al binnen en kon je lekker rijden. Maar nee, alles in het voorjaar... als ze allemaal willen... :)
 
Weet iemand dan of ik dan mijn examen eventueel kan afzeggen bij mijn rijschool en of daar kostten aan zijn verbonden?
en dan naar de volgende rijschool en weer een topic openen omdat het zo lang duurt?

feit:
-CBR capaciteit is ontoereikend
-iedereen wil motorrijbewijs halen in zomer --> drukte rijscholen
-goede rijscholen hebben veel kandidaten-->overvolle agenda.

gewoon ff afwachten en volgend jaar op de brommert naar de TT.
(TT met motor is nou ook niet bepaald leuk meer aangezien ze het hele KLPD er ook heen sturen :'))
 
Terug
Bovenaan Onderaan