Rijscholen, ben ik nou zo ongeduldig?

hahaha, bedankt allen voor jullie mening! :)
conclusie is dus dat ik "lichtelijk" ongeduldig ben! ;-)
ik zal daarom ook denk ik gewoon nu wachtten op wat komen gaat....
punt was gewoon dat ik baal dat er iets wordt beloofd en dan zonder goede reden niet nagekomen wordt. @fubaar, zoals eerder vermeld, als het aan mij lag of het CBR dan zou ik er vrede mee kunnen hebben. Maar er was gewoon nog plek over!!!! En hij had nog tijd over aangezien hij het boekte in de 1ste week van Mei... het leek hem gewoon het beste dat ik de 28ste deed maar stiekem denk ik gewoon dat dit alleen hem het beste uitkwam en niet per definitie voor mij.
Mod, meningen zat zou ik zeggen... er kan eventueel een slotje op! :)
 
Volgens mij is er inderdaad een communicatieprobleempje: je wilde zo snel mogelijk afrijden; dat bericht is vast goed aangekomen. Toen heeft hij in zijn agenda gekeken hoeveel les-tijd de instructeur nog over had in de komende 4 weken, schrok toen hij al die vrije Mei-dagen zag en heeft toen 28 juni geboekt. Onder het mom van: dat geeft iets van rust en mogelijkheid tot het inplannen van extra lessen als dat nodig mocht blijken... en 28 juni valt ook in de categorie "zo snel mogelijk".

Als je echt-echt zo super snel je rijbewijs wilt hebben, moet je niet je eisen over de muur flikkeren en kijken wat de instructeur daar van maakt, maar had je aan zijn bureau, samen, elke les moeten inplannen en kijken wat de snelste afrij-datum had geweest.

Ga er eens van uit (zomaar, voor de verandering), dat de instructeur je echt terwille is geweest (echt in zijn beeld zijn best heeft gedaan om je zo snel mogelijk op de weg te krijgen)....
Probeer vanuit dat perspectief eens met de instructeur om te tafel te gaan zitten en te kijken naar de mogelijkheden (ipv zelf naar CBR bellen om te kijken wat mogelijk is).

Dat werkt vast beter dan eerst je gal spuwen, en dan nog iets van de ander te verwachten.
(is een tip, niet een verwijt)
 
hahaha, bedankt allen voor jullie mening! :)
conclusie is dus dat ik "lichtelijk" ongeduldig ben! ;-)
ik zal daarom ook denk ik gewoon nu wachtten op wat komen gaat....
punt was gewoon dat ik baal dat er iets wordt beloofd en dan zonder goede reden niet nagekomen wordt. @fubaar, zoals eerder vermeld, als het aan mij lag of het CBR dan zou ik er vrede mee kunnen hebben. Maar er was gewoon nog plek over!!!! En hij had nog tijd over aangezien hij het boekte in de 1ste week van Mei... het leek hem gewoon het beste dat ik de 28ste deed maar stiekem denk ik gewoon dat dit alleen hem het beste uitkwam en niet per definitie voor mij.
Mod, meningen zat zou ik zeggen... er kan eventueel een slotje op! :)

volgensmij had martell of zo al gepost dat met 10 minuten verschil bellen er al weken verschil zat in data ;)


CBR=organisatorisch tering zooi :/
 
@ Ernie4you, bedankt voor je advies. En ik heb er gewoon met hem over gesproken over zonder dat ik er verwijtend was. Maar hier ben ik idd wel wat negatiever over de zaak dan toen ik hem sprak. ;-)

@Unexist: probleem ligt ook bij mezelf, ik wil te graag! Maar dat neemt niet weg dat je kritisch mag kijken naar hoe bepaalde dingen gaan en daar je mond over opentrekken. Dat heb ik ook gedaan bij hem en mijn onvrede geventileerd en dat had hij kunnen wegnemen met goede argumenten zoals jij ook jouw comment onderbouwd! ;-)

maar goed gasten, jullie hebben ook gelijk dat ik een ongeduldige zeikerd ben, geef ik eerlijk toe! Maar ik noem het liever veeleisend! ;-)
 
Laatst bewerkt:
Beste M-F'ers,
graag wat advies en comments over iets wat mij dwars zit.
Ik heb nadat ik onlangs geslaagd was voor mijn AVB van rijschool gewisseld. Reden was een principe kwestie, ik had van te voren gezegd dat ik ruim van te voren moest weten wanneer ik mijn lessen kon krijgen zodat ik dat met mijn werk kon inplannen. Tuurlijk, geen probleem was zijn antwoord. Maar eenmaal aan het lessen en mijn 1ste examen aangevraagd (kreeg al prive-les, vandaar dat ik zo snel examen kon doen ;-) ) veranderde dat en moest ik opeens na elk les bijna zeuren om weer een les te nemen want zijn antwoord was, we zien wel, we zien wel. dus in plaats van 1 keer 10 vrije middagen vrij te nemen moest ik een stuk of 5 keer vrij nemen. Heel erg irritant, maar goed, ik heb er zelf controle over en toen ik slaagde besloot ik weg te gaan bij hem, ondanks dat ik zelfs op 25 Mei mijn 2de examen kon doen.

Aangekomen bij mijn nieuwe rijschool ervaarde ik een hele fijne les en aansluitend gingen we zitten en bespraken we mijn wensen. Namelijk zsm mijn 2de examen doen en blokuren het liefst. Instructeur van de nieuwe rijschool vertelde me dat het geen probleem was omdat hij ook vond dat ik goed kon rijden. Als ik het geld van het examen had overgemaakt dan zou hij het voor me boeken en dan zouden we wel ff paar lessen inplannen.
Dat was op 4 mei, geld gelijk overgemaakt en kreeg ik dus 6 mei een bericht van hem dat het geld was ontvangen en dat ie het voor me zou regelen, waarschijnlijk 2de week van juni want hij had gezien dat het vrij was.
Zaterdag de 8ste krijg ik een telefoontje van hem dat ie mijn examen geboekt heeft.... op 28 juni!!!?!?!?!?
Dus ik vroeg hoe dat nou kan zo laat en hij antwoorde dat Mei druk en omdat ik om blokuren had gevraagd vond hij het beste dat ik op 9 juni en dan op 16 juni een dubbele les zou nemen en dan 1 week tussenruimte voor eventueel nog en een les en dan mijn examen! Alsof ik alleen maar 1 dubbele les per week wilde! Ik had nog gezegd dat vrije dagen en geld geen probleem zou zijn, ik wilde het gewoon zsm halen!!
En toen ik vroeg of het eigenlijk al eerder kon zei hij "ja, dat kon wel maar ik heb nu eenmaal de 28ste voor je geboekt"???
Zo een kut lakse houding! dus met andere woorden, ja je kon eerder je examen halen maar eigenlijk zonder echte reden doe we het gewoon de 28ste...Omdat het waarschijnlijk hem beter uit kwam!
En toen ik vroeg of hij wel wist dat het na TT assen zou zijn vroeg hij me "TT Assen... wanneer is dat dan?" Alsof hij dat niet zou weten als motorrijder...

Maar ja, nu heb ik al betaald en hij heeft gereserveerd en nu zegt hij dat hij er niks meer aan kon doen. Hij dacht dat 28ste gewoon het beste was?!?!?!
Als hij nou zou zeggen dat ik meer moest lessen of dat het gewoonweg niet eerder kon zou ik er gewoon vrede mee hebben.... Maar dat is niet zo...
Zijn echt deze instructeurs nou echt zo laks of ben ik nou zo een neuroot?
Door zijn toedoen moet ik nou gewoon met de auto naar TT inplaats van mijn R6 die ik al heb.
Snap er niks van, hij geeft eerst na mijn 1ste les aan 2de week van Juni als examendatum en opeens maakt hij er wat anders van, ondanks dat het nog wel vrij was bij het CBR. Mijn eerste rijschool ook, die zegt wat maar doet heel wat anders...
dus heeft iemand advies voor me of iets soortgelijks meegemaakt.... ?Heb een beetje het gevoel dat ik bedonderd wordt door deze instructeur nu....

bedankt voor het lezen van mijn verhaaltje en een fijne avond.
ik ga nog een tijdje vloeken en alweer mijn fiets poetsen!
groeten
Als ik dit zo lees ligt het probleem meer bij jou dan bij de rijscholen...

Les communicatie nemen wellicht?
 
je bent helemaal niet ongeduldig, je hebt klaarblijkelijk je wensen aangegeven bij de nieuwe rij-instructeur (hij zal er wel een ander belang bij hebben, welke ? > geld? eigen overtuiging?)

desondanks, plande hij het examen voor jou alsnog te laat in, terwijl het eerder kon.

zou gek worden, met een R6 in de schuur maar geen papiertje.

Ik wou mijn motorrijbewijs ook in een zo kort mogelijke tijd halen want ik leer meer in korte tijd intensief rijden dan dat ik leer over langere periodes, bovendien met langere tussenpozen kan je je "feeling" wat kwijtraken

Ik heb met 3 blokken van 3 uur mijn AVB kunnen halen, dit ging binnen 3 week (midden Oktober).
Mocht helaas van moeder natuur geen CBR-examen doen aan het eind van de 2e maand van mijn motorrijbewijs halen (examen is 5 keer opnieuw ingepland vanwege de sneeuwval in December) - ongeveer 12 uur les op de weg gehad voor het eerste examen
Welke gek wil ze motorrijbewijs dan ook halen in midwinter? :P

Uiteindelijk met 23 uur les op de weg het examen kunnen halen... Eind februari
 
-Haastige spoed is zelden goed.
Zaken in te hoog tempo afwerken vergroot de kans op fouten

-De hakken in het zand zetten.
Zich opstellen als felle tegenstander van een voorstel of ontwikkeling, zonder de bereidheid te zoeken naar positieve aspecten of naar compromissen.

kortom, loop niet zo te drammen.. Had je gewoon eerder moeten beginnen..
 
Jongens, jongens.... graag krijg ik een kritische noot als jullie anders denken.
Maar is het soms veel gevraagd om het misschien te onderbouwen?

@Raphael-S: bedankt voor je copy/paste actie maar waarom denk je dat ik les nodig heb?
@Druppie: het is niet zo dat ik ten kostte van alles zsm wilde. En eerder beginnen? Was een beetje glad in de wintermaanden...

Het gaat hier niet om goed of fout, of je eens bent met me of niet. Ik ben redelijk nieuw hier maar ik dacht dat dit was om ervaringen te delen en of advies te geven. En in dit geval mag er gerust gezegd worden dat ik ongeduldig en van alles met een humoristische inslag.
Maar neem ook ff de moeite dan om te onderbouwen.
top, bedankt jongens!
 
Er zijn een hoop mensen die graag hun rijbewijs willen halen. Er zijn meerdere factoren die bepalen hoesnel jij je rijbewijs zult halen. Het cbr + je rijschool zijn 2 van die factoren..

Elke rijschool bepaald zelf wanneer hij je laat afrijden.. Het is voor hem immers geen reclame als iemand bij hem zakt..

Korte kleine onderbouwing. Maar iets zegt me dat je heel goed snapt dat je niet alles ala minuut kan hebben..

Edit:

In de wintermaanden was het inderdaad glad.. Toch ben ik in februari begonnen en heb ik 29april me rijbewijs gehaald.. Ik had dan ook binnen rijlessen gehad.

RBB Rijopleidingen

Neem aan dat er in nederland wel meer zijn die dit concept hebben?
 
Laatst bewerkt:
Jongens, jongens.... graag krijg ik een kritische noot als jullie anders denken.
Maar is het soms veel gevraagd om het misschien te onderbouwen?

Het gaat hier niet om goed of fout, of je eens bent met me of niet. Ik ben redelijk nieuw hier maar ik dacht dat dit was om ervaringen te delen en of advies te geven. En in dit geval mag er gerust gezegd worden dat ik ongeduldig en van alles met een humoristische inslag.
Maar neem ook ff de moeite dan om te onderbouwen.
top, bedankt jongens!




Je wilt zelf graag de regie voeren over het verloop van de opleiding.
Dat kan in dit geval maar ten dele omdat je op sommige processen nou eenmaal geen invloed kunt uitoefenen.

Wellicht had jouw eerste instructeur slechte ervaringen met ver vooruit geplande lessen.
Het komt voor dat er toch nog wel eens wordt gewijzigd in het schema door de 'klant'

Maar je hebt wel je AVB op zak! *D

maw: Als je minder moeite had gehad met niet zo ver vooruit kunnen plannen had je op 25 Mei kunnen afrijden. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam er achter dat ik mijn theorie nog ff moest halen :+ Vanwege de belachelijk lage hoeveelheid examens die afgenomen worden en mijn gebrek aan tijd op de dagen dat ze er wel zijn loop ik er zo twee maanden vertraging door op. Onderhand wel lessen natuurlijk, vrolijk doorrijden :]

Overigens vind ik dat de TS gewoon gelijk heeft. En niet zozeer vanwege het snel willen afrijden (wat je overigens helemaal zelf moet weten) maar omdat de instructeur doodleuk je expliciete wensen negeert.

Waar de meeste mensen hier wel gewoon gelijk in hebben is dat je met de instructeur moet plannen. Maar als jij expliciet zo snel mogelijk je examen wilt doen moet hij of zeggen dat hij dat weigert (want dat is *zijn* goed recht) of het voor zo snel mogelijk afspreken. In ieder geval niet komen dat hij het toch een paar weken later heeft neergezet dan had gekunt. Dat is gewoon liegen waar je bij staat, en dan maakt het niet meer uit wie er gelijk heeft over het examen.

In ieder geval veel succes *O*

PS
Vooral doen wat je wilt doen en niet anderen laten bepalen wat goed voor jou is. Niemand kent je zo goed als jij jezelf kent.

PPS
Moraal van het verhaal is blijf gewoon lekker zitten, anders blijf je bezig O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg een beetje het idee dat je netjes met je rijschoolinstructeur hebt besproken wat je wilt en wat bij hem de mogelijkheden zijn. Jij hebt aangegeven dat je zo snel mogelijk wilt. Ik maak uit je verhaal op dat je niet hebt aangegeven waarom je zo snel mogelijk wilt en wat de uiterste datum is dat je wilt afrijden.

Als ik de verklaring lees van je instructeur krijg ik het idee dat hij hem niet zomaar met een natte vinger op de 28e heeft geplakt, maar er over heeft nagedacht wat het beste zou zijn.

Het lijkt mij dat je wilt dat een goede rijschool voor jou nadenkt wat voor jou het beste is. Je hebt nu de mogelijkheid om extra les te krijgen voordat je moet afrijden mocht dit nodig zijn. Wanneer hij je zo snel mogelijk laat afrijden en tijdens afrijden blijkt dat je er nog niet klaar voor was, wie krijgt er dan de schuld?

Wanneer je naar je rijschool duidelijker was geweest (echt een datum noemen) had hij mogelijk kunnen beslissen om toch een andere datum te kiezen. Dus ik zou toch van miscommunicatie willen spreken. Wat voor de één heel duidelijk is, kan voor de ander wat minder duidelijk zijn, zeker met begrippen als zo snel mogelijk.
 
@ all: gasten, bedankt voor jullie mening. Begrijp nu beter het andere kant van het verhaal!
Ik ga nu geduldig wachten op de 28ste en hoop op het beste. En tja, als de zon een beetje schijnt kan een klein rondje geen kwaad! :)

@ Gilles: jouw beurt... maak er een leuke van! ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan