Rijschool in Alkmaar

arjan425

Die hard MF'er
18 jan 2009
387
0
Heb geprobeert te zoeken in de zoekmachine maar die topics kwamen allemaal uit 2004.

Ik zoek een rijschool in Alkmaar/Heerhugowaard. (Ik heb mijn Theorie + AVB al gehaald) maar ben niet tevreden over mijn huidige rijschool. het AVB ging erg goed (1x gehaald) maar voor het avd gedeelte voel ik mij daar niet op mijn gemak.
Zelf zit ik te denken aan rijschool Hoekstra omdat die veel in oude topics werd opgenoemt.

Meschien vraag je je af waarom ik niet tevreden ben over mijn huidige rijschool.
1. Als je om bijv, 14:00 een rijles hebt en je begint pas om 14:08 en ondertussen wel erg veel per uur betaalt.
2. Ik voel me (ligt aan mezelf) een beetje opgejaagt als 1 bepaalde instructeur achter mij rijd. hierdoor word ik zenuwwachtig en kan me dan minder goed concentreren.
3. De oortjes werken maar soms erg slecht en versta je bijna niks op de motor wat tot verwarring leid.
4. Ik heb geen autorijbewijs :+ omdat ik motorrijden veel leuker vind dan auto. hierdoor heb ik tot nu toe minder rijinzicht dan mijn mederijlessers die al jaren auto rijden. Dit vraagt dus soms wat geduld voor de instructeur.

Of moet ik gewoon niet zo miepen en tog dat avd daar gewoon afmaken? (zoals mijn pa zegt :+ )

mocht je een suggestie hebben laat het me weten :)
 
geen idee of het bij andere rijscholen echt beter is.

heb zelf bij hoekbouma gelest wat me goed bevallen is.
heb al mn rijbewijzen daar gehaald, a, am en b.

daar had je ook wel dat je soms een paar minuten later begon en 5 minuten van tevoren alweer terug was. maar die tijd wordt meestal wel gebruikt om de rit nog eens door te spreken en dergelijk.

aan die intructeur die je opjaagt moet je gewoon wennen.
of ga je straks ook elke keer langs de weg stoppen omdat een auto je opjaagt? :P :+

van die oortjes, misschien kun je je mp3 oordopjes inpluggen?
bij de meeste kastjes is die stekker gewoon hetzelfde. werkt misschien beter..
 
heb zelf mijn a gehaald bij hoekstra had nog geen auto rijbewijs maar dat was geen probleem leste in de winter 2x per week een uur en heb zowel me avb als me avd in 1keer gehaald en voelde me door instructeur niet opgejaagd

en een les duurt ook echt een uur :Y
ben zeert te spreken over hoekstra
 
Laatst bewerkt:
Van Hees ligt in wormerveer, tis het reizen de moeite waard.

Rij instructeurs zijn ERG gemotiveerd, leren je allemaal extra handigheidjes, en houden van hun werk !!!

betalen en dat soort dingen prima, en ik heb alles in een keer gehaald.

Een zware aanrader dus ;)

edit: mijn rijinstructeur deed ook VRO lessen geven, als je dat een pre vind :P
 
Laatst bewerkt:
ik heb mijn a gehaald bij elite maar hoor ook hoop goede berichten over bolweg.
Mp3 oordopjes heb ik zelf ook een paar keer mee gereden en vond het zelf beter zitten en ook beter te horen wat de instructeur vertelde.
je kan ook proberen om geen les meer van die ene bepaalde instructeur te krijgen want je moet je wel prettig voelen om lekker te kunnen lessen.
 
heb zelf mijn a gehaald bij hoekstra had nog geen auto rijbewijs maar dat was geen probleem leste in de winter 2x per week een uur en heb zowel me avb als me avd in 1keer gehaald en voelde me door instructeur niet opgejaagd

en een les duurt ook echt een uur :Y
ben zeert te spreken over hoekstra

Hier nog één van Hoekstra, en zeer tevreden. Gemoedelijk en punctueel, soms wat rap terug op de rijschool maar die tijd werd altijd gebruikt om vragen te beantwoorden en de verbeterpunten te bespreken.
 
Ik heb bij Versterre in Heiloo gelest. Ben er erg tevreden over. Frans (instructeur) kan af en toe een botte hufter zijn, maar je leert wel goed rijden!

Maar nu ben ik nieuwschierig naar welke rijschool je dan de slechte ervaring mee hebt?
 
vraagt dus soms wat geduld voor de instructeur.

Of moet ik gewoon niet zo miepen en tog dat avd daar gewoon afmaken? (zoals mijn pa zegt :+ )

mocht je een suggestie hebben laat het me weten :)


De instrukteur moet je liggen, (andersom niet want het is zijn werk) ik neem aan dat je voordat je tot lessen over bent gegaan eerst een proefles hebt gereden. Als de instrukteur al betweterig zonder begrip betreft jou rij ervaring over komt moet je misschien een andere .

Heb ervaren dat iemand vele vele lessen heeft gehad, paar keer gezakt en allen bij een zelfde rijschool.

Hij kwam bij een andere rijschool waar hij zich veel prettiger voelde en meteen na de eerste les afrijden aangevraagd en geslaagt.

suc6 :W
 
vraag het ff bij: motorrijders "kop van noord holland" deel 25 daar zitten meer alkmaarders of mensen uit de buurt die er gelest hebben.

en stel je meteen ff voor daar *D :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het gehaald bij Verkeersschool Paul in Alkmaar. Leuke mensen en perfecte service qua alles. Ook een goed pluspunt, goede motoren.. worden goed onderhouden daar.

Mijn broer is laatst geslaagd bij Hoekstra, maar de motoren vond hij daar erg slecht. Een motor was daar probleemloos. Andere waren niet in de N te krijgen, knipperlicht knopje wat niet werkt enz. Dat is echter zijn mening.. ik kan niks over Hoekstra zeggen mbt A rijbewijs. Alleen over het halen van het C rijbewijs daar en dat vond ik NIET goed. Toen mee moeten stoppen en ben toen erg slecht behandeld door Hoekstra.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het gehaald bij Verkeersschool Paul in Alkmaar. Leuke mensen en perfecte service qua alles. Ook een goed pluspunt, goede motoren.. worden goed onderhouden daar.

Mijn broer is laatst geslaagd bij Hoekstra, maar de motoren vond hij daar erg slecht. Een motor was daar probleemloos. Andere waren niet in de N te krijgen, knipperlicht knopje wat niet werkt enz. Dat is echter zijn mening.. ik kan niks over Hoekstra zeggen mbt A rijbewijs. Alleen over het halen van het C rijbewijs daar en dat vond ik NIET goed. Toen mee moeten stoppen en ben toen erg slecht behandeld door Hoekstra.


Ik kon niet op de naam komen, maar rijschool Paul te Alkmaar staat zelfs in Amsterdam goed bekend en niet alleen voor de 'A'
 
Jac Groot in Limmen is erg prettig! Maar ik neem aan dat je zo ver niet wilt reizen elke week....
 
nou dan word het even kiezen tussen rijschool vs paul of hoekstra ze zien er beide goed uit :) en limmen is inderdaad net even iets tever voor op de fiets zo sportief ben ik nou ook weer niet :+
 
Van Hees ligt in wormerveer, tis het reizen de moeite waard.

Rij instructeurs zijn ERG gemotiveerd, leren je allemaal extra handigheidjes, en houden van hun werk !!!

betalen en dat soort dingen prima, en ik heb alles in een keer gehaald.

Een zware aanrader dus ;)

edit: mijn rijinstructeur deed ook VRO lessen geven, als je dat een pre vind :P


Jij heb dan gelest bij Tom.
Dat was mijn collega, en DE BESTE a-instructeur die ik ken.
vooral als je nog geen b rijbewijs gehaald hebt.
daarvoor kom je natuurlijk bij mij :+

maar hij is zeker een aanrader, het reizen daar naar toe zeker waard.
 
Mag ik vragen waar je op dit moment je lessen afneemt?

Ik zelf les bij MOC Alkmaar en ben er wel tevreden over... echter puntje 1 is daar ook het geval.. Maar over het algemeen word dat gewoon netjes gecompenseerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan