Rikketik, Pruttel, Stop!

Menze

MF'er
7 jun 2004
99
0
Groningen
Allereerst even iedereen een gelukkig nieuwjaar. Zo nu dat uit de weg is zal ik even uitleggen wat er mis is. De afgelopen dagen kan jullie niet ontgaan zijn dat het flink gesneeuwd heeft in Nederland. Hoewel ik veel van mn motortje (XVS 650) moest ie toch even blijven staan (buiten zonder dekzeil)

Toen ik vanavond na 1,5 week weer wilde rijden, kreeg ik bij het omdraaien van mijn sleutel een heel raar getik te horen van, zo klonk het, bij mijn sleutelgat of iets daaronder. Nu doet ie dat wel eens vaker maar dan is het na 2 tikjes gebeurt, nu ging ie wel een paar seconden door. Maar toch even rijden. Ik kwam er echter snel achter dat hij daar geen zin in had en leek het net alsof maar 1 cylinder (V2) werkte.

Misschien is dit wel een heel simpel probleem, maar dit is de eerste keer dat ik het tegenkom en daarom heb ik geen idee wat het is, kan het zijn dat een van mijn bougies er mee gestopt is? of is dit toch iets groters? En wat zijn die tikken voor het starten?

groetjes, menze
 
Uitkijken met auto accu's he, een accu van bijvoorbeeld een diesel is nogal erg zwaar (qua amperage) vergeleken met een motor accu
een accu heeft 12 volt en een beetje,amperage is alleen wat de accu max kan leveren,
wet van ohm spanning is gelijk stroom maal weerstand :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z
als je in beyum woont kan ik wel even langskomen morgenvroeg
 
stupid.gif
 
Allereerst even iedereen een gelukkig nieuwjaar. Zo nu dat uit de weg is zal ik even uitleggen wat er mis is. De afgelopen dagen kan jullie niet ontgaan zijn dat het flink gesneeuwd heeft in Nederland. Hoewel ik veel van mn motortje (XVS 650) moest ie toch even blijven staan (buiten zonder dekzeil)

Toen ik vanavond na 1,5 week weer wilde rijden, kreeg ik bij het omdraaien van mijn sleutel een heel raar getik te horen van, zo klonk het, bij mijn sleutelgat of iets daaronder. Nu doet ie dat wel eens vaker maar dan is het na 2 tikjes gebeurt, nu ging ie wel een paar seconden door. Maar toch even rijden. Ik kwam er echter snel achter dat hij daar geen zin in had en leek het net alsof maar 1 cylinder (V2) werkte.

Misschien is dit wel een heel simpel probleem, maar dit is de eerste keer dat ik het tegenkom en daarom heb ik geen idee wat het is, kan het zijn dat een van mijn bougies er mee gestopt is? of is dit toch iets groters? En wat zijn die tikken voor het starten?

groetjes, menze
Zou 't geen kapot relais kunnen zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan