RIP: 1 Suzuki GSXR-600 :'(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op 2001-05-26 01:34, schreef poohbeer:

verzekering valt af denk'k.. ken niemand met full omnium (hoe noemt dat ook alweer in Nederland, ALLE schade verzekerd, ook eigen)
ikzelf ben WA + verzekerd, dus enkel wa, diefstal en that's it zowat.

Auto had wel geen schade.. niks formulier of nada ingevuld.. heb die kerel eens goed de huid volgescheld (was op mezelf aan't schelden maar weet die arme knul veel) maar verder niks gebeurd.


Maar misschien is dat een idee.. kan zoiets maar.. vriendins hond is ertegen gelopen dus betaald vriendins familiale het? Mmm, alleen jammer dat'k geen vriendin heb en nog liever me motor in't kanaal dump dan naar me ouders toega.

[ Dit Bericht is bewerkt door: poohbeer op 2001-05-26 01:37 ]

Ik neem aan dat je ook vrienden hebt, een broer ??? ... je kunt een leuk verhaaltje verzinnen en als je nooit van die flauwe kul hebt laten betalen (of terwijl vrij lang verzekerd zonder claims) dan word het meestel wel vergoed door de verzekering.

Slet.
 
Priveles in belgie?...kom me maar ophalen :icon_biggrin:

Ik denk dat de accu onder je zitje zit....eerst (denk ik) achterste zitje eraf..dan zou je ergens een handel/knopje/draadje hebben om je voorste zadel eraf te halen.

Meestal zit daar dus ook je zekeringkast / alarm / accu / startrelais.

misschien dat de startrelais meer naar de zijkanten zit onder zitje....weet het niet allemaal precies sinds ik geen Suz heb.

einde Les 1 :icon_biggrin:
 
Poohbeer,
Heel erg jammer. Toen ik dit bericht las dacht ik gelijk weer terug aan een aantal maanden geleden. Toen ben ik onderuit gegaan, omdat ik zo stom was om met sneeuw te gaan rijden.
Gevolg: twee kuipdelen kapot, demper beschadigd en nog een paar kleine dingen.
De kosten voor de reparatie was meer dan fl. 3000.

ps. Ik ben blij dat jou niets gebeurd is.
 
Is de motor al naar een expert gebracht?

Het probleem dat ie niet start, zal echt niet spannend zijn hoor!
Je kunt je beter zorgen gaan maken voor het spuitwerk :icon_frown:
 
Priveles in belgie?...kom me maar ophalen :icon_biggrin:

Ik denk dat de accu onder je zitje zit....eerst (denk ik) achterste zitje eraf..dan zou je ergens een handel/knopje/draadje hebben om je voorste zadel eraf te halen.

Meestal zit daar dus ook je zekeringkast / alarm / accu / startrelais.

misschien dat de startrelais meer naar de zijkanten zit onder zitje....weet het niet allemaal precies sinds ik geen Suz heb.

einde Les 1 :icon_biggrin:

Nope, zit niet onder zadel
Zadel moet je eraf schroeven, de hoeken ombuigen (raar maar waar), en dan losdraaien.
Dan kan je de tank helemaal opklappen (er zit een pin in je bagage-ruimte om hem omhoog te houden).

Dan moet je eens goed kijken....
 
zo.. ik ben ff een paar dagen niet op motor-forum geweest en gelijk al klotenieuws.. Maar kop op.. Poohbeer.. Ik had mijn motor met 10.000,- schade gereden en ik rij ook nog steeds..

Over het niet meer starten.. Heeft je motor op zijn kant gelegen? Dan kan er wat olie op klotepunten zoals carburateur of luchtfilter gelopen zijn..

Het kan ook zijn dat je carb's wacht valse lucht zuigen doordat ze een klap hebben gehad..

Ik heb een circuitmotor gehad die na een crash ook niet meer wilde rijden, het bleek dat er een draadje van oliemeter (+12V) kortsluiting maakte met het frame, waardoor er geen massa meer was.. tikje technisch, maar dit soort lullige dingen kunnen er aan de hand zijn..

Ik lees dat je niet veel verstand hebt van motoren... ik zal als ik jou was dat ding effe lekker wegbrengen met de melding wat je gerepareerd wil hebben.. zodat ej de kosten een beetje in de hand houdt..
 
motor staat ondertussen bij de herstelman..
Indien motor niet beschadigd zou zijn zou prijs best meevallen.. maar was meegvallen he :icon_wink:

hij moet trouwens enkel zorgen dat ik weer kan schakelen en dat de moter het weer doet.
Owjah, en remember die dodemansknop? Nou.. die stond dus wel 'aan' :icon_frown:
Pfft, zie je gelijk dat'k ontzettende newbie ben.. noujah, gelukkig nog effe gechecked voor ie bij de dealer stond.
Motor doet dus WEL moeite om te starten maar geraakt niet gestart. Kan niet erg zijn volgens mij..
Heeft inderdad plat gelegen.. tering.. nooit gedacht dat ik voor zo'n zwaarijvig lieverdje zou vallen.. hehe.. zure nasmaak zulke grapjes :icon_smile:

JW: ik ga hem NIET laten herspuiten.. kappen zijn niet kapot, enkel de naden (de hoekpunten zogezegd) zijn wat beschadigd verder niks aan de kuip aan.
Onderaan de kuip die zwarte pot (was is dat eigenlijk) is wel iets dieper geschaafd.. ben'k nog aan't denken hoe we dat oplosen.. likje verf, wat fijnschuren en likje verf, zo laten.. weet'k nog niet. Ga in ieder geval een enorme kosten maken.

JW: zondag gaat dus NIET door.. heb de motor woensdag pas terug.. heb je eens een weekje verlo :icon_frown:
owjah, voor de echte motorfreaks hier: ik ben ook pc freak en gisteren is dus 1 van me 2 cpu's in me dual systeem doodgegaan.
Vanochtend stond ik op en heeft me 19" ook nog het loodje gelegd.. niet echt een fantastische week dus.
 
J.W en ik komen morgen ( = zondag.) wel effe naar je schade kijken, goed ????

Voor ons meteen een goed excuus om een stukje te sturen... :icon_razz:
 
helldesk: altijd welkom hoor, maar de motor staat dus niemeer thuis.. heb'k gelijk bij de dealer gelost..
Kan je no wel een fris glaasje coca cola light speciaal uit NL geïmporteerd aanbieden :icon_smile:
owjah, een golf kan'k je ook nog laten zien, zelfs de 265PK auto is weg(meeting in Rosmalen)
 
Die zwarte pot zal wel je oliefilter zijn.. Maar iets anders.. Waarom gaat de tocht niet lekker langs Poohbeer, die woont toch in Turnhout??

Kunnen we hem troosten met een ritje op Helldesker's R1..
 
Tja ik wil ook wel graag aapjes kijken daar in Turnhout (BE), ik zal vanavond kijken of er iets te regelen valt.

Anders kunnen we voor de belangstellende na de toertocht ff doorrijden naar Turnhout om daar Poohbeer te bewonderen.
Ligt er 30 minuten vandaan.
 
hehe, dat doe je JW toch niet aan man? Moet ie gans ze toertje opnieuw plannen :icon_smile:
en in België zijn toch geen echt goeie wegen voor motoren (zo ondervind ik nu).. en trouwens.. helldesker is ECHT niet gek genoeg om me op zijn R1 te zetten hoor :icon_smile:
 
jullie kunnen toch tegen een kerel die in tranen valt bij't zien van al dat schoons op ze opritje? :icon_razz:
 
Leedvermaak is het beste vermaak wordt altijd gezegd :icon_frown:

Ik zal vanavond serieus kijken wat de opties zijn.
Idd ik heb nu een goeie route met paar mooie bochten en het gaat me niet lukken om een hele nieuwe route te verzinnen richting Turnhout.
Maar misschien valt het te combineren.
Vanavond meer hierover. (in het juiste draadje)

Maar zijn Helldesker en ik morgen wel welkom?

 
poohbeer gaat nu effe spare monitor stelen bij ze maatje..
kan straks dus toch nog internetten.. anyway.. 'k ben weg.. 'k moet die lul nog een etentje :icon_smile: (omkoping opdat hij 3 kwartier aan een oprit voor Belgische autosnelweg met mij zou proberen uit te zoeken hoe je nu zo'n motor best vastmaakt op een trailer) :icon_smile:

eneeuhh.. woensdag heb'k weer vervoer! :icon_smile:
 
JW: doe geen moeite joh, rijdt gewoon je mooie route..
en altijd welkom.. al kan'k je dus wel niet me motortje tonen..
 
Nou ja.. Ik hoop dus maar dat er weinig post is op zaterdag, dan kan ik rustig aan doen en hoef ik niet te jagen over de snelweg..!!

Ik kan wel een huisgenoot inschakelen om me met de post mee te helpen..:icon_smile:

In ieder geval.. ik zal deze week nog wel meer hier rondhangen, dan regel ik wel iets.. maar mee wil ik zeker..!!!

 
helldesk: altijd welkom hoor, maar de motor staat dus niemeer thuis.. heb'k gelijk bij de dealer gelost..
Kan je no wel een fris glaasje coca cola light speciaal uit NL geïmporteerd aanbieden :icon_smile:
owjah, een golf kan'k je ook nog laten zien, zelfs de 265PK auto is weg(meeting in Rosmalen)

Rosmalen ????... Daar Woon ik :icon_biggrin: !
 
Sjeemig Poohbeer, dat was ff een gekke gewaarwording. In het andere draadje heb je het nog over ongelukken in een klein hoekje en nu blijk je dat hoekje al gevonden te hebben. :icon_frown:

Enniewee: Veel sterkte met de reparatie, ik hoop dat de kosten allemaal een beetje meevallen en dat je weer snel op de bike kunt.


 
zo zie je maar weer.....we denken altijd het ergste...

bleek het gewoon de dodemansknop te zijn (zei ik toch :icon_biggrin: )

iig niets ernstigs..

Veel Suc6 gewenst.

Rory (aka Rozz)
 
Bij Poohbeer denk ik allang niet meer aan het ergste.... Khad ook graag zijn motor gezien voordat ie hem had weggebracht... Misschien had ik nog wat voor hem kunnen doen...
 
rozz: zelfs met de dodemansknop in de goeie positie wou ie niet starten, hij deed wel moeite maar 't lukte niet

helldesker: er moest zowiezo een dom aluminium bevestigingsplaatje besteld worden.. da's namelijk in 2 stukkies gebroken (schadepics)
 
dat maakt voor de rest niet uit.... je zei hij wilde niet starten maar startmotor draaide wel...terwijl ie eerst helemaal niets deed!

Is nu alleen een kwestie van carbs schoonmaken...kan zijn dat er olie via luchtfilter naar binnen is gekomen...is mij ook al een keer gebeurt.
misschien bougies ff nakijken..

een paar keer door starten (met auto accu aangesloten) en hij was weer het oude.

ik (en andereen hier) zij allang blij dat het gevonden is...toch? :icon_biggrin:
 
Idd Rozz,

Ik vermoedde ook dat ie verzopen was.
Alleen toen vertelde Poohbeer dat ie helemaal niks deed toen ie hem wilde startte.

Toen wist ik het niet meer, tja wie verwacht ook dat ie de dodemansknop nog op run had staan. :icon_biggrin:

Maar komt wel helemaal goed.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan