pak je me mooi terug
dat was niet de Bedoeling
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
pak je me mooi terug
Dan is het goed Heb vandaag de Guzzi een grote beurt gegeven, incl. onsteking afstellen en carbs. synchroniseren, meteen een andere motor gekregen........ Komende maandag ga ik proefrijden, en als alles goed zit zal ik me opgeven voor de Kadijker-run !dat was niet de Bedoeling
Dan is het goed Heb vandaag de Guzzi een grote beurt gegeven, incl. onsteking afstellen en carbs. synchroniseren, meteen een andere motor gekregen........ Komende maandag ga ik proefrijden, en als alles goed zit zal ik me opgeven voor de Kadijker-run !
is goed!!!!!!!!!Kom je even langs, maken wij gelijk een rondje over de Dijken!??
Net als op de laatste OBT, dus inclusief op de brug wachten.Nee dus. Alles op brikketempo .
Ergens hoog in ieder geval, dus bij je bovenste framebuis/achterfram/weetikveel. Daaro dus ongeveer.
Die bovenste 2 bevestigingen was toch vd schoorstangen? Ik dacht dat daar bevestigingsogen bij zaten.Ho wacht effe, de Velroex in kwestie heeft onder twee tulpies en boven bevestiging met ogen en gaten als het ware.
Dus jij had boven ook tulpbevestiging? Hm, dan moet je toch zelf weer wat knutselen roestie...
Die bovenste 2 bevestigingen was toch vd schoorstangen? Ik dacht dat daar bevestigingsogen bij zaten.
/quote
klopt!
klopt ook.En voor de onderste stangen zouden dus de linkse&middelste kogel-konstruktie bruikbaar moeten zijn. Evt na aanpassing van deze frame-pjes.
OK, zal het dit weekend even opmeten voor u .@Ralf: kun jij nagaan of de 30mm iig zeker gaan passen (ik denk intussen allang dat 't sowieso past) want dan ga ik Ree erbij betrekken om 't spul uit Purmerend mee te nemen.
Ik denk dat je het beste een klein subframe kan maken die begint bij de plaats waar nu de valbeugel boven vast zit en dan naar onderen loopt en zo naar een schetsplaat bij de footstep, het subframe bestaat dan in feite uit een buis die een stuk met het frame meeloopt en minimaal op drie plaatsen vast zit, de voorste kogel komt dan tussen de uitlaatbochten en het blok te zitten naast de frame buis helemaal onderaan. De achterste bevestiging komt dan bij de footpeg op de schetsplaat die voor het subframe gemaakt (ook een kogel)
De schoorstang komt dan bovenaan inderdaad met een gaffelverbinding, die zul je ook moeten maken.... Bij mijn goldwing project heb ik deze gemaakt uit een blokje staal en uitgefreesd.
Enige richtlijnen:
maak schetsplaten liefst uit 8mm dik staal (platprofiel)
maak gebruik van bestaande bevestigingspunten op het frame zoals blok bevestigingen en footpegs (ook duopass. footpeg)
Ik denk dat je vooral de losse kogels goed kan gebruiken!
Idee voor ophanging:
onderaan een plaatje van redelijk dik staal maken welke met een klembeugel op de onderste Framebuis wordt gemonteerd, ik zie ook nog een blok bevestigingsbout daar onderaan welke je zou kunnen gebruiken, dat moet samen met die beugel stevig genoeg zijn. als je de kogel hier rectstreeks op kan monteren dan ben je snel klaar maar het kan zijn dat een verlengstuk nodig is om voorbij de uitlaten te komen voordat alles gaat passen, voor extra stevigheid kun je dan vanaf de plek waar de kogel komt nog een stukje pijp schuin naar boven aanbrengen naar de plek waar het driehoekige motor bevestigingspunt zit, eventueel een nieuw driehoekje maken en het pijpje daarop lassen.
De achterste ophanging kan eenvoudig met een schetsplaat welke met klembeugels aan het frame kan worden gemonteerd, de achterbrugbout kan gebruikt worden maar de kans bestaat dat deze dan te kort is....
Doe eens een plaatje van die nieuwe sleurbak!