Voor de techneuten:
Mijn funduro valt af en toe uit als hij stationair loopt. En hij loopt ook wat onregelmatig stationair.
Heel vervelend, ik sta af en toe flink voor lul bij een stoplicht oid als ie weer eens op net t verkeerde moment uitvalt.
Het is niet heel constant, hij valt niet de hele tijd uit, dat niet, meer afentoe en zonder ontdekbare regelmaat. Verder loopt ie in t middengebied en op top gewoon perfekt. Ik dacht eerst dat het aan een te laag stationair toerental lag, maar dat is het niet.
Wat moet ik nou als eerste checken?
Stationairsproeiers? Ik heb opgezocht hoever die volgens bmw uitgedraaid moeten staan.(3,5 slag vanaf dicht). Maar is dichtdraaien nu rijker of juist armer? Ik zou denken dat ie nu te rijk staat, hij lijkt ook wel eens een ontstekinkje te missen bij stationairloop en hij heeft wel eens wat backfire.
Verder heeft de motor wel lang stilgestaan en ik heb hem gericht een beurt laten geven met een aantal wensen van mijn kant, waarbij er dus net niet naar de carbs is gekeken, wel kleppen stellen etc. Voor de beurt heb ik er alleen een heel koude proefrit en 2 snelwegritten mee gemaakt en toen stond dus het stationair toerental wel wat te laag.
Een F650 heeft trouwens 2 mikuni CV carbs.
Mijn funduro valt af en toe uit als hij stationair loopt. En hij loopt ook wat onregelmatig stationair.
Heel vervelend, ik sta af en toe flink voor lul bij een stoplicht oid als ie weer eens op net t verkeerde moment uitvalt.
Het is niet heel constant, hij valt niet de hele tijd uit, dat niet, meer afentoe en zonder ontdekbare regelmaat. Verder loopt ie in t middengebied en op top gewoon perfekt. Ik dacht eerst dat het aan een te laag stationair toerental lag, maar dat is het niet.
Wat moet ik nou als eerste checken?
Stationairsproeiers? Ik heb opgezocht hoever die volgens bmw uitgedraaid moeten staan.(3,5 slag vanaf dicht). Maar is dichtdraaien nu rijker of juist armer? Ik zou denken dat ie nu te rijk staat, hij lijkt ook wel eens een ontstekinkje te missen bij stationairloop en hij heeft wel eens wat backfire.
Verder heeft de motor wel lang stilgestaan en ik heb hem gericht een beurt laten geven met een aantal wensen van mijn kant, waarbij er dus net niet naar de carbs is gekeken, wel kleppen stellen etc. Voor de beurt heb ik er alleen een heel koude proefrit en 2 snelwegritten mee gemaakt en toen stond dus het stationair toerental wel wat te laag.
Een F650 heeft trouwens 2 mikuni CV carbs.