Rondetijden MF'ers (Lees OP!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk niet dat het blok nou het grote verschil is hoor. Kijk maar naar het filmpje van de ZAC.
Daar loop ik ook wat op je in met op het gas gaan. Ik hou in meeuwenmeer bijvoorbeeld het gas er meer op.

Zo op een filmpje is het ook lastig vergelijken, de verschillen zijn zo relatief klein en de motor karakters zo anders.
Wil je echt goed vergelijken moet je gps data, gas stand e.d. erbij pakken.
1.2 seconde zit echt niet alleen in een iets sterker blok denk ik.
Jurgen heeft natuurlijk ook een hoop tips gegeven over geometrie e.d. en tel daarbij het sterkere blok en een rem upgrade en dan verklaart het een hoop :-)

Dat is ook zo... maar door gelijk te zeggen dat jij gewoon veel meer talent hebt dan ik ging je misschien naast je schoenen lopen :+
 
Laatst bewerkt:
Mijn CBR1000 is vier jaar nieuwer, maar ik gok niet veel sneller. Hier een paar ronden onboard:
Iemand tips voor Ruskenhoek? Durf hem er niet echt snel in te sturen...

Top :} Ga het binnenkort eens naast mijn filmpjes leggen. Super om het hier even te plaatsen zodat prutsers als ik ook nog wat kunnen leren :Y
 
Mijn CBR1000 is vier jaar nieuwer, maar ik gok niet veel sneller. Hier een paar ronden onboard:
Iemand tips voor Ruskenhoek? Durf hem er niet echt snel in te sturen...
Mooi filmpje! Geeft een heleboel inspiratie om te zakken in tijden. Niet dat ik met mijn eerste ervaring op Assen een paar weken geleden echt gewicht in de schaal kan leggen hier, maar naar rechts gaan verzitten zoals bij de 'gewone bochten' helpt echt wel in die ruskenshoek zoals Nicks4Nix al aangaf. Dan heb ik de motor stabieler 'gelocked'. Als ik me niet vergis sleur je dan de knie ook tegen de grond ;-)
 
Mijn CBR1000 is vier jaar nieuwer, maar ik gok niet veel sneller. Hier een paar ronden onboard:
Iemand tips voor Ruskenhoek? Durf hem er niet echt snel in te sturen...
Neem je Stekkenwal in 4? Je mist daar echt kracht. Als je de rest van het circuit goed vind dan wellicht Stekkenwal versnelling lager?
Welke verhouding heb je nu?
 
En ik dacht dat mijn PR al in de 1.52 zat... NU WEL! *D

Verbetering van:
01:53.809 Roy "R" - Suzuki GSX-R 750 2004

Naar:
01:52.815 Roy "R" - Suzuki GSX-R 750 2004
 
Bedankt voor het commentaar op het filmpje.
Ik reageer inhoudelijk even in het SC59 topic (mochten er nog mensen benieuwd naar zijn).
 
Geen super snelle tijden, maar toch een dikke brag:

Nieuwe tijden:

Laguna Seca:
01:57.480 BladeOfFury - Kawasaki Ninja 300

Buttonwillow
02:05.720 BladeOfFury - Ducati 848
 
Assen, Snelle Ruskenhoek

01:51.150 gRRaafie - Suzuki GSX-R600 L2
 
Laatst bewerkt:
Verbetering Assen nieuwe ruskenhoek
01:47.631 Geert - Yamaha R6 2006
 
Assen, nieuwe ruskenhoek

01:42.753 Nicks4nix - BMW S1000RR 2010

*biebedebieb* *O* :] *D

Ik heb al een doosje snelle bougievonkjes en een paar liter dunne olie besteld om er nog wat meer vanaf te krijgen. en zit er ook nog aan te denken een paar van die blauwe pilletjes te bestellen om het wat langer vol te houden 8-) :+
 
Assen, nieuwe ruskenhoek

01:42.753 Nicks4nix - BMW S1000RR 2010

*biebedebieb* *O* :] *D

Ik heb al een doosje snelle bougievonkjes en een paar liter dunne olie besteld om er nog wat meer vanaf te krijgen. en zit er ook nog aan te denken een paar van die blauwe pilletjes te bestellen om het wat langer vol te houden 8-) :+
Zeer knappe tijd! Echt goed man!
 
Verbetering Brno in GP 12Lap race Prospeed *O* Air:29gr Track temp: 63! :-)

02:13.609 Maart3n - Honda CBR1000RR 2009
 
Thanks Marcel!

heb m nu wat meer op zn neus staan en de rebound achter losser gezet.
daarmee is ie minder nerveus uitkomen bochten.
had ik al mee geexperimenteerd op zandvoort en werkte toen ook al top

verder ook gelet op zo ver mogelijk ernaast hangen in de snellere bochten (ruskenhoek, meeuwenmeer, ramshoek) waardoor je dan toch net wat langer op het gas kan doorgaan.
last-but-not-least denk ik dat ik toch voor stekkenwal terug moet naar 2.
volgende keer even testen of dat 'm was.
 
Thanks Marcel!

heb m nu wat meer op zn neus staan en de rebound achter losser gezet.
daarmee is ie minder nerveus uitkomen bochten.
had ik al mee geexperimenteerd op zandvoort en werkte toen ook al top

verder ook gelet op zo ver mogelijk ernaast hangen in de snellere bochten (ruskenhoek, meeuwenmeer, ramshoek) waardoor je dan toch net wat langer op het gas kan doorgaan.
last-but-not-least denk ik dat ik toch voor stekkenwal terug moet naar 2.
volgende keer even testen of dat 'm was.

Blijft echt een super prestatie! Van dat hangen was ik inderdaad ook al achter. Gaat in de trainingen vaak wel goed omdat ik er dan echt aan denk... maar in de race lijkt het weer nergens op :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan