rondje met de motor tot aan Azië

Jeetje wat een avontuur! En dat op zo'n GSje...Echte toerbuffels zijn het ook. *O* :+

Jammer van het einde, maar goed dat komt allemaal wel weer klaar!
 
@ oude brikker volgend jaar weer. alleen heb ik zoiets gehoord dat mijn ouders er niet echt over te spreken waren. O-)

@bluefazerin ik zal morgen eens kijken of ik ergens de route voor je kan uitzetten. en anders komt het zondag wel. :Y

@ratman ik had als back up ook anwb wegenwacht europa service. :Y

@niekenuz je zit er zomaar 20 uur op en als het wel erg donker word je toch maar eens moet stoppen om je koppie te laten slapen. en dat was het gebrek de laatste paar dagen |( dus voor de volgende rit..... meer :z :z :z :z en iets minder :]
 
Laatst bewerkt:
@niekenuz je zit er zomaar 20 uur op en als het wel erg donker word je toch maar eens moet stoppen om je koppie te laten slapen. en dat was het gebrek de laatste paar dagen |( dus voor de volgende rit..... meer :z :z :z :z en iets minder :]
Ik blij dat ik een trutje ben. Ik probeer tussen 9 - 17 uur te rijden. Meestaal loopt t uit. 19 uur is echt de limiet.
 
ik vond 4 uur in zuid Kroatië net te vroeg dus pak de volgende wel... die was alleen nog een eind verderop. dus werd het 11 uur.

in Griekenland was ik om 19:00 in Thessaloniki maar dat leek me te duur en zou met een uurtje rijden vast nog wel een hotel of camping tegenkomen. niks.

in Turkije was er niks langs de snelweg dus ook daar maar weer bij een tankstation gestopt.

en om zomaar langs de kant van de weg te gaan liggen lukt ook niet overal. vooral in Griekenland een ramp met die zwerfhonden.
 
ik vond 4 uur in zuid Kroatië net te vroeg dus pak de volgende wel... die was alleen nog een eind verderop. dus werd het 11 uur.

in Griekenland was ik om 19:00 in Thessaloniki maar dat leek me te duur en zou met een uurtje rijden vast nog wel een hotel of camping tegenkomen. niks.

in Turkije was er niks langs de snelweg dus ook daar maar weer bij een tankstation gestopt.

en om zomaar langs de kant van de weg te gaan liggen lukt ook niet overal. vooral in Griekenland een ramp met die zwerfhonden.

het vinden van een goede overnachtingsplek kan soms een hele uitdaging zijn, daarom maak ik toch wel iets van een planning waarbij ruimte is om ervan af te wijken.
met de Rusland rit heb ik de Hostels in de grote steden van te voren geboekt, dan weet je van te voren dat je voor 10 euro/nacht terecht kan i.p.v. een duur Hotel. Ook voorkom je lang zoeken te lang doorrijden, je weet waar je wezen moet en je bed staat klaar.
Aan de andere kant is het ook wel eens leuk om je te laten verrassen, Hotel Maria in Polen is zo'n voorbeeld... gewoon super gezelig.
 
ik had voor Europa de anwb campinggids en motor campings europa erin staan. maar die ging tot Slovenië en daarna moest ik het zelf doen. dus volgend jaar zorg ik dat er wat meer poi's in komen te staan.

hier staan er veel en dat zie je altijd pas na de vakantie.

http://poiplaza.com
 
ik had voor Europa de anwb campinggids en motor campings europa erin staan. maar die ging tot Slovenië en daarna moest ik het zelf doen. dus volgend jaar zorg ik dat er wat meer poi's in komen te staan.

hier staan er veel en dat zie je altijd pas na de vakantie.

http://poiplaza.com
Is ook niet zalig makend, er zijn vele sites die je moet raadplegen om een totaaloverzicht te krijgen. Het is daarom handig om op meerdere sites te kijken.
 
Is ook niet zalig makend, er zijn vele sites die je moet raadplegen om een totaaloverzicht te krijgen. Het is daarom handig om op meerdere sites te kijken.
Kan je die site vermelden, zijn toch handige tips.
Overnachting voor € 10,- met een goed bed, zal ik niet over slaan.
 
ik vond 4 uur in zuid Kroatië net te vroeg dus pak de volgende wel... die was alleen nog een eind verderop. dus werd het 11 uur.

in Griekenland was ik om 19:00 in Thessaloniki maar dat leek me te duur en zou met een uurtje rijden vast nog wel een hotel of camping tegenkomen. niks.

in Turkije was er niks langs de snelweg dus ook daar maar weer bij een tankstation gestopt.

en om zomaar langs de kant van de weg te gaan liggen lukt ook niet overal. vooral in Griekenland een ramp met die zwerfhonden.
Ah, minder geciviliseerd wereld.
 
vanmiddag weer wat legaal kilometers kunnen maken. vorige ritje langs de dealer was zonder koplamp spiegels en goed werkende voorrem. dus na een ruime week restauratie rijd ze weer.

na een kort test rondje even mijn kilometer teller gelijk gezet.
full
 
Kan je die site vermelden, zijn toch handige tips.
Overnachting voor € 10,- met een goed bed, zal ik niet over slaan.

Om te beginnen www.google.nl

goed een beetje flauw maar daar begint de zoektocht bij mij wel mee.

de Hostels van mijn laatste Rusland reis heb ik allemaal geboekt via

www.hostelworld.com

anders kun je nog deze proberen
www.hostels.net

zoiets heb je ook voor gewone hotels maar het begint bij mij vaak gewoon met google want er is erg veel op dat gebied, hostelworld is mij in elk geval prima bevallen.
 
What a story Diekooi...

goed uitgewerkt verslag met mooie foto's... en het zijn ook nog eens vertellende foto's.

Maar maakt niet uit wat er gebeurt is... you did it and did it sofar :}


Heb je de smaak te pakken?
 
Laatst bewerkt:
maar volgend jaar word het weer zon soort trip allen kijken hoe en waarheen. :z
 
Laatst bewerkt:
weet iemand hier iemand een route programma dat nog wel door Montenegro enz. kan berekenen
 
Hé leuk verhaaltje :W , jammer dat het in de greppel eindigde...
als ik google op montenegro en mapsource, dan lees ik "Serbia & Montenegro: Major roads only".. is dat genoeg? er zijn natuurlijk ook 'ouderwetse' wegenkaarten he ;)
 
maar probeer dan maar een route te trekken door die landen. dat is het zelfde met Turkije. maar ik heb voornamelijk de hoofdwegen gevolgd aangezien die kant op alles buiten hoofdweg zandweg word.
 
Harstikke gaaf!!!

Ben zelf vorig jaar ook die kant op geweest gelukkig zonder valpartij daar voor wel één keer om 3.30 wakker geworden om met 3 vals herderhonden :z :z voor me tent tijdens nachtje wild kamperen. Inderdaad net zo als veel andere al gezegd hebben jammer van het abrupte einde maar heb je wel gelijk een goede reden om het nogeens over te doen!! KAn het je ook echt aanraden verder Turkije in te gaan volgende keer. Ik ben zelf heel Turkije door gekomen voor ik richting Albanië ben gegaan. Wat betreft het te lang doorrijden kan ik alleen maar zeggen..................................................bekende slechte eigenschap |( |( ...... Voor de voor de volgende ronde alvast heel veel sucses gewenst. *O* :W


En ik maar denken dat je alroad moet hebben voor zulke reizen... :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan