Rondje Verenigde Staten

Rundje

Rookie
24 aug 2023
2
2
Hallo allemaal,

Ik ga een ronde rijden door de Verenigde Staten op een BSA A65 Thunderbolt uit 1968. De afstand zal ongeveer 20000km zijn. Vrijwel alle details zijn al uitgewerkt op een klein puntje na. Namelijk het vervoer van mijn motor naar Miami en terug vanuit Montréal. Heeft iemand hier nog een goed adres voor? Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft. Andere tips, vragen en opmerkingen zijn natuurlijk welkom!

Met vriendelijke groet,
Rundje
 
Ik heb geen adres voor je maar de reis die je gaat maken, in een woord geweldig. en dat op een BSA top man!
Ga je ook een reisverslag maken zodat we mee kunnen genieten?
 
Laatst bewerkt:
Vanuit Montréal zou je kunnen kijken bij Motorcycle Express, dat is een Canadees bedrijf die transporteren met WestJet en Air Canada. Ze vliegen niet op Amsterdam (in ieder geval niet met motoren), dus het wordt dan waarschijnlijk Parijs, Frankfurt of Londen, maar dat ritje is natuurlijk niks op 20.000km.

Ik heb destijds Parijs-Calgary gedaan, dat beviel me goed. Het is een prettig bedrijfje om zaken mee te doen, ze reageren snel op mails en regelen alles voor je. Ze doen alleen Canada van/naar Europa, dus geen Miami. Naar de VS heb ik geen ervaring mee.
 
Google "motortransport verenigde staten" geeft zinnige resultaten.
Wat ik wel eens eerder heb begrepen: transport naar Canada is makkelijker dan naar de Verenigde Staten. Maar goed, dat is een detail.
 
Gave reis hoor!

Deze dame brengt haar motor eerst naar Heathrow en daar gaat de motor op transport via een bedrijf genaamd James Cargo.
Schijnbaar is dat een (financieel) aantrekkelijke optie.

 
Je zou trouwens ook kunnen overwegen om door te rijden naar Halifax en hem daar op de boot te zetten. Dat zal waarschijnlijk iets goedkoper zijn, je bent hem alleen wat langer kwijt, maar je gaat toch naar huis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan