Rondje Pyreneeën

Behalve dat ik niet offroad ga, staat vooralsnog niets vast dus ik neem de tips mee dank. Kwam de getoonde (schijnbaar nogal korte) route als eerst tegen wat praktisch leek omdat ik daarna nog naar de Picos wilde. Plan was daarom om het rondje vanaf het westen te beginnen.
@AdventureGirl Waar is de route uit jouw reply te downloaden? Heb de mijne hier vandaan. Vind 2200km mss wel teveel van het goede maar das afhankelijk vh weer. Maak me eigenlijk meer 'druk' over het spaarzame aantal hostels. Cheap bastard, I know..
Verder vroeg ik me af;
- Hoe is het mobiel bereik in de bergen?
- In Italie kun best vaak je banden oppompen bij tankstations. Hoe is dat in Spanje? Is het mss handig een USB-oplaadbare compressor mee te nemen? (Koopadvies?)
- Welke creditcard wordt algemeen geaccepteerd want dat lijkt standaard de betaalmethode bij ho(s)tels reserveren. Ik hoor dat Mastercard niet overal geaccepteerd wordt dus richt me op een prepaid kaart van Visa of ANWB.

Als je een USB pompje zoekt, ik heb deze van de Action.
Werkt goed.
En met USB C aansluiting.
20230602_121003.jpg
20230602_122300.jpg
 
Waarschijnlijk is het beeld wat je er van hebt ruiger dan dat het is. Het is allemaal aangestampte gravel dus hartstikke goed berijdbaar.
En qua omgeving zal je niet snel zoiets meer treffen. Daarom zeggen we dat. Het is ronduit indrukwekkend, met enorme zandkleurige formaties. Een beetje alsof je in een western rondrijdt. Ook met een goldwing kan je het doen.
 
- In Italie kun best vaak je banden oppompen bij tankstations. Hoe is dat in Spanje? Is het mss handig een USB-oplaadbare compressor mee te nemen? (Koopadvies?)
Koop gewoon een klein pompje van bv Lezyne én een bandenspanningsmeter, hoef je ook niet op zoek en niet iedere pomp bij een benzinestation werkt of is (nog) goed geijkt.
Paar keer pompen en de band is weer op de juiste spanning.
Ook handig als je ergens afgelegen een lekke band krijgt en er een prop in moet zetten (of je binnenband moet plakken ).

Lezyne Alloy Drive M - Zwart - Handpompen HV | Lezynestore.nl
of deze:
Topeak RaceRocket MT hand pump (high volume)
 
Help deze asfaltridder met TL's even aub... IK heb nog nooit dat soort attributen meegenomen, hooguit een betrouwbare meter (áls je al eens bij een tanktstation zou staan, met onbetrouwbare meters erop).. Nog nooit nodig gehad op vakanties (behoudens een enkele keer een lekke band door een houtdraadbout, maar dat was te fixen met een reparatiesetje), altijd is er wel een tankstation met bandenpomp in de buurt, of anders een lokale garage..
Zelfde vroegâh met TT op crossers, dat liep ook nagenoeg niet leeg..
 
In NL wel. Maar boven op een col niet. Dan is het fijn als je je lekke band kan repareren en oppompen.
Hier ook nodig gehad.
Op de Col de Madeleine bijvoorbeeld... daar was echt geen benzinepomp te vinden.
Toen hadden we nog een voetpomp bij ons... nu echt niet meer. Deze is kleiner en je kan er naar staan te kijken ipv trappen.
 
Bandenreparatiesetje met extra luchtpatronen?
Dat heeft mij in de Harz toen gered, moesten ook best ver rijden voor een tankstation. Oplossing tussendoor => een gemiddelde boer heeft ook wel een compressor.. (en lokale adviezen zijn meestal de beste..)
Of praten we hier over TT, waar je de binnenband van vervangt (als zijnde 'reparatie')?
 
Bandenreparatiesetje met extra luchtpatronen?
Dat heeft mij in de Harz toen gered, moesten ook best ver rijden voor een tankstation. Oplossing tussendoor => een gemiddelde boer heeft ook wel een compressor.. (en lokale adviezen zijn meestal de beste..)
Of praten we hier over TT, waar je de binnenband van vervangt (als zijnde 'reparatie')?
Hadden we wel, maar we hebben de band opgepompt zijn 30 km afgedaald richting Albertville en hebben daar bij Moto Expert in La Bathie de band laten vervangen.
 
Mijn idee voor zomer 2024: 2 weken Spaanse Pyreneeën, smokkelroute, n260, wat onverhard, Canfranc en Banderas Reales (wil dat toch gezien en gereden hebben). Met tent uiteraard.
Of....Scandinavië maar daar heb ik geen goede goretex jas en kampeergear enz voor en ik hou wel van droog weer en wat vriendelijkere prijzen..
Al doorwaaijas en zomerhandschoenen gekocht op mp!!!
 
Klopt. Mijn ideetje is om de tent te laten staan noordelijk (camping Isabene of zoiets of nabij n260) en dan naar Banderas te rijden (150km?), rondje, hotel ter plekke in stadje en volgende dag retour tent.
 
Klopt. Mijn ideetje is om de tent te laten staan noordelijk (camping Isabene of zoiets of nabij n260) en dan naar Banderas te rijden (150km?), rondje, hotel ter plekke in stadje en volgende dag retour tent.
Wellicht overnachten in Olite daar is tevens een mooi kasteel die heb ik ook bezocht.
 
Even wat toppertjes droppen na terugkomst van deze trip. Meerdere keren op off-road wegen terecht gekomen maar alles overleefd gelukkig, al kneep ik hem soms wel even. Dank voor de commentaren en de tips. Mijn tip zou zijn; Niet dagelijks grotere stappen maken qua kilometers, maar af en toe ook even de tijd nemen om wat bezienswaardigheden mee te pakken die niet direct op je route liggen. zie bijv foto 3 (Mirador de Santa Catalina) waar je bij een van de 'Rondritten vanaf Potes' even een stukske voor moet omrijden maar zeer de moeite waard is.
GPXen allen verkrijgbaar via de MyRoute website.
 

Bijlagen

  • 20230910_114049.jpg
    20230910_114049.jpg
    398,9 KB · Weergaven: 6
  • 20230914_170721.jpg
    20230914_170721.jpg
    239,5 KB · Weergaven: 4
  • 20230910_120539.jpg
    20230910_120539.jpg
    456,2 KB · Weergaven: 7
  • 20230913_164227.jpg
    20230913_164227.jpg
    308,5 KB · Weergaven: 6
  • 20230907_135937.jpg
    20230907_135937.jpg
    472,9 KB · Weergaven: 7
  • 20230901_180433.jpg
    20230901_180433.jpg
    352,2 KB · Weergaven: 7
  • 20230903_114837.jpg
    20230903_114837.jpg
    323,3 KB · Weergaven: 7
  • 20230913_150345.jpg
    20230913_150345.jpg
    309,7 KB · Weergaven: 4
  • 20230831_150801.jpg
    20230831_150801.jpg
    338,6 KB · Weergaven: 4
  • 20230901_145459.jpg
    20230901_145459.jpg
    280,7 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Met dit slechte weer kruip ik lekker achter de pc om eens wat moois te bedenken voor het voorjaar! Al een keer een leuke kampeer vakantie gehad in de Pyreneeën (met de auto), dus met de motor moet dat ook erg leuk zijn.

Eind mei/begin juni, dus niet te warm en hopelijk niet te veel toeristen. Tijd is altijd schaars, dus het idee is om met auto en trailer (2 motoren) naar Millau te rijden en vandaar het vijfdaagse rondje van ACT mee te pakken (ga niet met 50/50 banden 1100 km over de snelweg). Door ACT zijn de mogelijkheden voor en na deze trip niet zo groot meer realiseer ik mij ook. Let trouwens niet op Gerona, daar gaan we puur een omdat daar een vriend van ons woont! Na 4,5 dag ACT lekker binnendoor via de Franse Alpen weer terug richting auto. Totaal dus 9 dagen. (heb uiteraard meegelezen in deze thread)

En dan nu de bekende vraag: nog tips?


route.png
 
Laatst bewerkt:
Hallo Emile.

Milau is vanuit Rotterdam een dikke 10 uur rijden. Daar komt nog koffie en tanken bij.
Ga je dat op 1 dag doen? Onderweg, halverwege een hotelletje pakken is aantrekkelijk, maar dan staat de aanhanger en de brommer wel erg voor het grijpen.

Je laat je auto en aanhanger in Milau een week staan. Kan dat zomaar bij een hotel? Willen ze dat en wat kost dat? Is dat een vertrouwd hotel.

Alternatief is de heen reis in tweee delen; ik ga echt geen 1.100 km op 1 dag doen, ook ik heb billen...

Kun je je route delen voor een Zumo, zelf ben ik niet zo handig met routes uitzetten. Ik ben erg enthousiast van je route geworden.
Gaan jullie kamperen of zoek je een hotel?

O, wat btekend ACT? ik vraag dit voor een vriend.
Vragen, vragen
 
Plan is om de avond voor vertrek alvast 3 uur te pakken tot Lille of Lens. Motor en trailer voor de deur van het hotel met 2 nieuw GS’en is altijd een beetje spannend, maar tot nu toe gaat dat altijd wel goed.

ACT is de TET voor zwaardere offroad motoren. Beide organisaties hebben een aantal mooie offroad routes in Europa.

Adventure Country Tracks e.V. – European Adventure Motorcycle Foundation

https://transeurotrail.org/

De routes die rij deel ik altijd na afloop op mijn site. ACT route is te downloaden bij ACT als je lid bent.

Wij pakken hotelletjes onderweg. Niet teveel gewicht is wel zo fijn voor ACT nu
 
Iedere keer valt de Franse kant me weer tegen qua weer! Maak ook een versie waarbij je minder aan de Franse kant rijdt want dat weer daar ben je zo beu.
 
Goeie tip thanks! Kan als alternatief de Spaanse ACT ook helemaal naar San Sebastiaan doortrekken en dan sneller naar Millau rijden…
 
Terug
Bovenaan Onderaan