vraagje:
Ik heb een cbr900 RR uit '94 en heb last van rookpluimen uit mijn uitlaat als ik overschakel. Dit gebeurt echter alleen als ik hem flink doortrek in zijn toeren ( tot ongeveer 1000 voor het rode gebied). Met normaal rijden heb ik nergens last van.
Mijn oliepeil blijft echter goed, ik dacht namelijk dat dit wel olie zou moeten zijn. Of is dit zo weinig dat je het bijna niet kan meten met olie peilen?
Of kan het ook een verkeerde afstelling zijn van de carberateurs? Mijn motor is/was namelijk afgesteld door Ruud Fredriks uit Goes nadat hij een dynojet kitje had ingebouwd. Nu heb ik hem een half jaar geleden voor een beurt weg gebracht bij een "normale" motorzaak. Zou het kunnen dat deze de carberateurs verkeerd heeft afgesteld waardoor de motor een verkeerde verbranding heeft en zo dus deze pluimen veroorzaakt?
Ik heb een cbr900 RR uit '94 en heb last van rookpluimen uit mijn uitlaat als ik overschakel. Dit gebeurt echter alleen als ik hem flink doortrek in zijn toeren ( tot ongeveer 1000 voor het rode gebied). Met normaal rijden heb ik nergens last van.
Mijn oliepeil blijft echter goed, ik dacht namelijk dat dit wel olie zou moeten zijn. Of is dit zo weinig dat je het bijna niet kan meten met olie peilen?
Of kan het ook een verkeerde afstelling zijn van de carberateurs? Mijn motor is/was namelijk afgesteld door Ruud Fredriks uit Goes nadat hij een dynojet kitje had ingebouwd. Nu heb ik hem een half jaar geleden voor een beurt weg gebracht bij een "normale" motorzaak. Zou het kunnen dat deze de carberateurs verkeerd heeft afgesteld waardoor de motor een verkeerde verbranding heeft en zo dus deze pluimen veroorzaakt?