nx dan lof voor deze man. http/www.ohlins-rooske.nl/
ik had vanmiddag even gebeld en moest van zn vrouw maar gewoon langs komen.
daar aangekomen werd hij even uit de werkplaats geroepen.
hij kijkt, voelt en steld de vering af. tuulijk als je wensen hebt kan het anders.
maar ik wil eerst dat de motor gewoon goed is afgesteld. persoonlijke wensen, dat komt later wel.
deze man verstaat zijn vak en doet eigenlijk ook nx anders dan vering afstellen, ook andere merken.
wil je dat je voorvork gereviseerd word? ff bellen en dan breng je hem maar langs, alleen zonder de motor graag.
hij steld vering voor verschillende race teams en verschillende klassen en komt over de hele wereld waar de race teams ook zijn.
komend jaar rijden de motor met öhlins in de endurance races, met zijn afstelling. das toch iets om trots op te zijn.
hij pakte mn motor beet rolde hem vooruit er remde flink......
met zijn reactie: "heb je een nieuwe voorband?"
ik: "ja"
hij: "dan moet je die moteur opdonder verkopen"
(in de afgelopen 2 maand is de helevoorkant 2 x uitelkaar geweest, 1e x ivm lekke keeringen en een nieuwe voorband en de 2e keer voor een nieuw balhoofd lager die versleten was. deze hadden ze niet op voorraad de 1e keer)
hij begon wat te stellen en te draaien, en eigenlijk was hij zo klaar.
achter was geen probleem, voor wel.
mn voorvorkt veerd niet diep genoeg en veerd de eerste 1 a 2 cm niet terug.
hier valt verder nx aan aftestellen.
reden:
te veel en mischien verkeerde olie, de kroon plaat met een te groot moment gemonteerd, en keeringen niet ingevet.
hij heeft hierna direct de voorpoten met juiste öhlins vet ingevet ivm de keeringen.
hij rade me aan om alles zelf lost te halen, voorpoten heen te brengen en dan kijkt hij ernaar.
en daarna dan zelf weer alles met een moment sleutel te monteren.
hij wil de voorkant wel demonter en monteren maar dit is niet het goedkoopste voor mij en het is een fluitje van een cent, hij heeft hier na even uitgelegd hoe dit moet. (wisten jullie dat die open alu buis onder het dashboard voor een bok is gemaakt?)
dit gaan we dus ook doen, even en bokje maken en alles uitelkaar draaien.
aangezien het geen kwaad kan hoe het nu is blijf ik deze zomer er nog even lekker op rijden en maak ik na de zomer een afspraak.
toen ik opstapte om weg te gaan stelde hij snel nog wat af...hij rijd nu al stukken beter en nooit gedacht dat vering zoveel doet.
btw kosten....geen
ik had vanmiddag even gebeld en moest van zn vrouw maar gewoon langs komen.
daar aangekomen werd hij even uit de werkplaats geroepen.
hij kijkt, voelt en steld de vering af. tuulijk als je wensen hebt kan het anders.
maar ik wil eerst dat de motor gewoon goed is afgesteld. persoonlijke wensen, dat komt later wel.
deze man verstaat zijn vak en doet eigenlijk ook nx anders dan vering afstellen, ook andere merken.
wil je dat je voorvork gereviseerd word? ff bellen en dan breng je hem maar langs, alleen zonder de motor graag.
hij steld vering voor verschillende race teams en verschillende klassen en komt over de hele wereld waar de race teams ook zijn.
komend jaar rijden de motor met öhlins in de endurance races, met zijn afstelling. das toch iets om trots op te zijn.
hij pakte mn motor beet rolde hem vooruit er remde flink......
met zijn reactie: "heb je een nieuwe voorband?"
ik: "ja"
hij: "dan moet je die moteur opdonder verkopen"
(in de afgelopen 2 maand is de helevoorkant 2 x uitelkaar geweest, 1e x ivm lekke keeringen en een nieuwe voorband en de 2e keer voor een nieuw balhoofd lager die versleten was. deze hadden ze niet op voorraad de 1e keer)
hij begon wat te stellen en te draaien, en eigenlijk was hij zo klaar.
achter was geen probleem, voor wel.
mn voorvorkt veerd niet diep genoeg en veerd de eerste 1 a 2 cm niet terug.
hier valt verder nx aan aftestellen.
reden:
te veel en mischien verkeerde olie, de kroon plaat met een te groot moment gemonteerd, en keeringen niet ingevet.
hij heeft hierna direct de voorpoten met juiste öhlins vet ingevet ivm de keeringen.
hij rade me aan om alles zelf lost te halen, voorpoten heen te brengen en dan kijkt hij ernaar.
en daarna dan zelf weer alles met een moment sleutel te monteren.
hij wil de voorkant wel demonter en monteren maar dit is niet het goedkoopste voor mij en het is een fluitje van een cent, hij heeft hier na even uitgelegd hoe dit moet. (wisten jullie dat die open alu buis onder het dashboard voor een bok is gemaakt?)
dit gaan we dus ook doen, even en bokje maken en alles uitelkaar draaien.
aangezien het geen kwaad kan hoe het nu is blijf ik deze zomer er nog even lekker op rijden en maak ik na de zomer een afspraak.
toen ik opstapte om weg te gaan stelde hij snel nog wat af...hij rijd nu al stukken beter en nooit gedacht dat vering zoveel doet.
btw kosten....geen