Hoi allemaal!
Ik heb wat hulp nodig met mijn motor!
Het gaat over een origineel Royal Enfield bullet 500 frame uit ‘65 waar wat nieuwe dingen op zijn gemonteerd (zoals een toeter en richtingaanwijzers). De motor is 12 jaar geleden uit India ingevoerd maar heeft nooit gereden en dus ook niet op kenteken gestaan. Ik wil de motor nu dus opknappen en er op gaan rijden, er zijn alleen een paar knelpunten.
Eerst even over het motorblok: Het is een G2 (zie foto) blok en vroeg me af of dat ook het originele blok uit ‘65 is… Zoja, wat voor olie stop je in zo een klassieke motor en zou je een lood vervanger met de brandstof moeten mengen?
Daarnaast zie je op de foto nog een zwarte rubber slang uit het blok lopen die afgeknepen is met een tiewrap, weet iemand waar dat voor dient?
De carburateur heeft doorzichtige brandstofslangetjes, was dat vroeger ook zo? Ik zou het graag zo origineel mogelijk houden.
Ook heeft de carburateur 2 slangetjes die gewoon naar beneden lopen en nergens eindigen. Nu weet ik dat sommige motoren een soort afvoer slangetjes hebben maar dit is voor mij de eerste keer dat ik ze vanaf de carburateur zie lopen. Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Andere tips om op te letten of interessante algemene informatie hoor ik graag!
Alvast bedankt!
Ik heb wat hulp nodig met mijn motor!
Het gaat over een origineel Royal Enfield bullet 500 frame uit ‘65 waar wat nieuwe dingen op zijn gemonteerd (zoals een toeter en richtingaanwijzers). De motor is 12 jaar geleden uit India ingevoerd maar heeft nooit gereden en dus ook niet op kenteken gestaan. Ik wil de motor nu dus opknappen en er op gaan rijden, er zijn alleen een paar knelpunten.
Eerst even over het motorblok: Het is een G2 (zie foto) blok en vroeg me af of dat ook het originele blok uit ‘65 is… Zoja, wat voor olie stop je in zo een klassieke motor en zou je een lood vervanger met de brandstof moeten mengen?
Daarnaast zie je op de foto nog een zwarte rubber slang uit het blok lopen die afgeknepen is met een tiewrap, weet iemand waar dat voor dient?
De carburateur heeft doorzichtige brandstofslangetjes, was dat vroeger ook zo? Ik zou het graag zo origineel mogelijk houden.
Ook heeft de carburateur 2 slangetjes die gewoon naar beneden lopen en nergens eindigen. Nu weet ik dat sommige motoren een soort afvoer slangetjes hebben maar dit is voor mij de eerste keer dat ik ze vanaf de carburateur zie lopen. Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Andere tips om op te letten of interessante algemene informatie hoor ik graag!
Alvast bedankt!