Royal Enfield Meteor 350

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
Bij mij is de voorrem net goed. Achter zou inderdaad iets krachtiger mogen zijn. Het zou wel kunnen dat beide remmen nog wat moeten inlopen want ik ben er bijzonder zuinig mee. Liever ontkoppel ik 50 meter eerder voor de verkeerslichten dan dat ik daar voluit moet remmen.
 
Goedemiddag,
inmiddels enige tijd aan het rijden met de Meteor, en ik vind het heerlijk relaxed. 500 beurtje gehad en aangekleed
1e tank 1-37,4 km , ook goed. Na de beurt voor het eerst "gewoon" gereden dus 100 op de snelweg en merk geen verschil met de Himi als het gaat om acceleratie. dus tevreden

Groet, Ron
 

Bijlagen

  • 744193F3-A272-4895-B1E6-9DA389283EDF_1_201_a.jpeg
    744193F3-A272-4895-B1E6-9DA389283EDF_1_201_a.jpeg
    344 KB · Weergaven: 44
Goedemiddag,
inmiddels enige tijd aan het rijden met de Meteor, en ik vind het heerlijk relaxed. 500 beurtje gehad en aangekleed
1e tank 1-37,4 km , ook goed. Na de beurt voor het eerst "gewoon" gereden dus 100 op de snelweg en merk geen verschil met de Himi als het gaat om acceleratie. dus tevreden

Groet, Ron
Hoi Ron.

Je hebt je motor mooi aangekleed.
Ziet er strak uit.

Gr
Bas
 
Vrijdag moest ik ruim een uur in het donker rijden. Daarbij kwam een minpuntje van de Meteor aan het licht (letterlijk): de verlichting in de snelheidsmeter is te fel, waardoor je ogen zich voortdurend moeten aanpassen. Dat is oncomfortabel en bovendien slecht voor je nachtzicht.
Ik heb gegoogeld of ik misschien een instelling gemist heb om de helderheid aan te passen. Maar ik heb alleen soortgelijke klachten gevonden en de tip om de display af te plakken met getint plastic. Dat vind ik een nogal matige oplossing. Graag hoor ik jullie ervaringen en ideeën.
 
Vrijdag moest ik ruim een uur in het donker rijden. Daarbij kwam een minpuntje van de Meteor aan het licht (letterlijk): de verlichting in de snelheidsmeter is te fel, waardoor je ogen zich voortdurend moeten aanpassen. Dat is oncomfortabel en bovendien slecht voor je nachtzicht.
Ik heb gegoogeld of ik misschien een instelling gemist heb om de helderheid aan te passen. Maar ik heb alleen soortgelijke klachten gevonden en de tip om de display af te plakken met getint plastic. Dat vind ik een nogal matige oplossing. Graag hoor ik jullie ervaringen en ideeën.
Is ook toevallig, had mijn eerste rit in het donker vanavond.
Je kent het wel, op bezoek, was gezellig dus loopt wat uit.

Wat een drama, mijn dimlicht verblinde elke te gemoet komende auto, alles wat ik tegen kwam, heeft me in het grootlicht gezet.
Groot licht, was goed voor een maanlanding.

Tel daar 60km en een regenbui bij op.(dus niet piepen door rijden)
Ben er niet blij van geworden.
Dom van mij, had de verlichting eerder moeten controleren.

Conclusie, morgen koplamp proberen af te stellen.
En uit kijken naar een ander pit.
Of even met dealer bellen.(hangt een beetje van mijn humeur af)

Die oranje gloed die uit de meteor komt, is zwaar onder de maat.
Tel daar inderdaad de km teller verlichting bij op, gaat niet werken.

Zal eens kijken wat er in mijn Suzuki sixteen zit, want daar zit wel een bak licht op

Bas
 
Geen idee of het goed overkomt.
Maar filmpje begint met dimlicht.(gopro black 4)
 
Ik had de H4 koplamp al eerder vervangen door een ledlamp die ik nog had liggen. Dit om stroom te besparen als ik in de winter met een elektrisch verwarmd onderjasje en verwarmde handschoenen rijd. Bovendien is mijn idee dat de lichtkleur van 6000K overdag meer opvalt aan het tegemoetkomend verkeer dan het originele warmere licht. De lichtopbrengst viel me echter tegen. Ik houd me nu aanbevolen voor een tip over een ledlamp met hoge lichtopbrengst.

De te felle verlichting van de km-teller is een ander punt waar ik graag wat aan zou doen.
 
Dat de verlichting wat ondermaats is naar hedendaagse normen klopt inderdaad. Mijn mening? Naar het concept van de motor genomen (zachtjes aan voort tokkelen), past de verlichting precies.
 
Naar het concept van de motor genomen (zachtjes aan voort tokkelen), past de verlichting precies.
Misschien is dat het concept van de motor, maar naar mijn persoonlijke mening is hij ook uitstekend geschikt voor de snelweg. Mijn vorige motor was een Yamaha xv250, waarmee ik ook veel snelwegkilometers heb gereden. Als ik de Meteor daarmee vergelijk voelt die veel stijver en heeft daardoor heeft die een veel betere stabiliteit. Dat merk je naast vrachtwagens, op teerribbels en bij zijwind. De topsnelheid van 115 km/u is ook toereikend. Het gas hoeeft zelden helemaal open. Ik rijd liever op de snelweg op mijn Meteor dan in de auto.
 
Geen idee of het goed overkomt.
Maar filmpje begint met dimlicht.(gopro black 4)
Bekijk bijlage 1800323

Als je filmpje begint met dimlicht, wat heb je dan aan grootlicht? Grootlicht hoort juist véél verder te stralen. Hier in de video verlicht het dan de onderkant die je binnen een seconde al bent gepasseerd. Of ik snap 'm niet. :P

edit; Je zou trouwens denken dat de koplamp op z'n kop is gemonteerd, als ik het filmpje zo zie. Maar ook weer niet helemaal. Ik zou de dealer ook gewoon eens vragen hierover.
 
Laatst bewerkt:
Zelf nog geen klachten over de koplamp gehad (rij ook niet veel in het donker).

Wat betreft de verlichting van de meters kan ik inderdaad zeggen dat hij behoorlijk fel is en daardoor in je vizier reflecteerd. Misschien kun je er een donkere screen protector opplakken?

Ik heb er zelf vanaf het begin een normale screenprotector opzitten en denk dat dat al wel ietsje scheelt, is nog steeds erg fel.
 
Kan het lampje niet worden verwisseld voor iets wat minder fel is? Of geeft het LCD-deel veel licht? Of komt het door de Tripper?
 
Als je filmpje begint met dimlicht, wat heb je dan aan grootlicht? Grootlicht hoort juist véél verder te stralen. Hier in de video verlicht het dan de onderkant die je binnen een seconde al bent gepasseerd. Of ik snap 'm niet. :P

edit; Je zou trouwens denken dat de koplamp op z'n kop is gemonteerd, als ik het filmpje zo zie. Maar ook weer niet helemaal. Ik zou de dealer ook gewoon eens vragen hierover.
Dat er iets niet klopt is wel duidelijk.
Ritje dealer is tot 200 km.
Dus eerst zelf maar eens freubelen.

Kan me niet voorstellen, dat de handel verkeerd om is gemonteerd.
We gaan het meemaken.

Zit nog te twijfelen over een led lamp, hoor nog te veel, twijfels hier over.
Eerst maar eens een h4 standaard upgrade.
 
Dat er iets niet klopt is wel duidelijk.
Ritje dealer is tot 200 km.
Dus eerst zelf maar eens freubelen.

Kan me niet voorstellen, dat de handel verkeerd om is gemonteerd.
We gaan het meemaken.

Zit nog te twijfelen over een led lamp, hoor nog te veel, twijfels hier over.
Eerst maar eens een h4 standaard upgrade.
Wat je zegt controleren of alles gied zit.
Misschien is het de lamp zelf die verkeerd is.

Wat de felheid van de instrumenten verlichting betreft, ik heb er geen last van maar dan kijk ik er ook niet vaak op bij het rijden. Ik volg het overige verkeer en luister naar de motor.
 
Misschien is dat het concept van de motor, maar naar mijn persoonlijke mening is hij ook uitstekend geschikt voor de snelweg. Mijn vorige motor was een Yamaha xv250, waarmee ik ook veel snelwegkilometers heb gereden. Als ik de Meteor daarmee vergelijk voelt die veel stijver en heeft daardoor heeft die een veel betere stabiliteit. Dat merk je naast vrachtwagens, op teerribbels en bij zijwind. De topsnelheid van 115 km/u is ook toereikend. Het gas hoeeft zelden helemaal open. Ik rijd liever op de snelweg op mijn Meteor dan in de auto.
115?
Dan is jouw motor meer begrensd als de mijne. Mijne stopt bij 124 km/u op de teller.
 
Nog even over de koplamp.
Iets verkeerd monteren, is onmogelijk, of je moet wel erg lomp zijn, past maar op 1 manier.

Plakband op garage deur, en bij drie meter achteruit, zat mijn bundel er al 25 cm boven.
Dus koplamp naar beneden afgesteld.
Plakband verplaatst (voorwiel tegen deur)
En bij stellen, net zo lang, dat de lichtbundel mooi constant op hoogte bleef.

Plakband zit nu 80cm van de vloer, dus waarschijnlijk zit ik nog wat te hoog.
Maar dat merk ik onderweg welO-)
 
115?
Dan is jouw motor meer begrensd als de mijne. Mijne stopt bij 124 km/u op de teller.
Op de teller gaat hij bij mij tot 120 km/u, dat is 115 km/u op de GPS. Mogelijk mis ik een klein stukje topsnelheid doordat ik altijd met een zijkoffer rijd, maar ik lees die waarde van 115 km/u ook vaak in reviews.
 
115?
Dan is jouw motor meer begrensd als de mijne. Mijne stopt bij 124 km/u op de teller.
115 km per uur is wat ik er uit kan halen.
Getest met een Garmin gpsmap 60(zeer nauwkeurig ding)
Teller staat dan iet over de 120 km per uur.
Mijn telefoon geeft de zelfde waarde aan.

Bas
 
115 km per uur is wat ik er uit kan halen.
Getest met een Garmin gpsmap 60(zeer nauwkeurig ding)
Teller staat dan iet over de 120 km per uur.
Mijn telefoon geeft de zelfde waarde aan.

Bas
Dat zal dan wel ongeveer kloppen.
Mijn 124 is op de teller.
Op FB gelezen dat er veel verschillende eind snelheden zijn, in India teminste.
 
Nog even over de koplamp.
Iets verkeerd monteren, is onmogelijk, of je moet wel erg lomp zijn, past maar op 1 manier.

Plakband op garage deur, en bij drie meter achteruit, zat mijn bundel er al 25 cm boven.
Dus koplamp naar beneden afgesteld.
Plakband verplaatst (voorwiel tegen deur)
En bij stellen, net zo lang, dat de lichtbundel mooi constant op hoogte bleef.

Plakband zit nu 80cm van de vloer, dus waarschijnlijk zit ik nog wat te hoog.
Maar dat merk ik onderweg welO-)
Er zijn mensen die de lamp zelf verkeerd er in krijgen.🥴
 
Nog even over de koplamp.
Iets verkeerd monteren, is onmogelijk, of je moet wel erg lomp zijn, past maar op 1 manier.

Plakband op garage deur, en bij drie meter achteruit, zat mijn bundel er al 25 cm boven.
Dus koplamp naar beneden afgesteld.
Plakband verplaatst (voorwiel tegen deur)
En bij stellen, net zo lang, dat de lichtbundel mooi constant op hoogte bleef.

Plakband zit nu 80cm van de vloer, dus waarschijnlijk zit ik nog wat te hoog.
Maar dat merk ik onderweg welO-)

De kans dat de lamp verkeerd om zit is natuurlijk uiterst klein tot onmogelijk. Maar hoe groot licht reageert in jouw video en waar dat heen straalt is wel raar. Ben benieuwd wat het straks uiteindelijk is. :)
 
Kan het lampje niet worden verwisseld voor iets wat minder fel is? Of geeft het LCD-deel veel licht? Of komt het door de Tripper?
Zowel de wijzerplaat als het LCD-deel geven teveel licht. Ik heb het nog niet aangedufd om de meter open te schroeven, dus of er een ander ledje in kan weet ik niet.
De tripper kan op nachtmodus gezet worden, waarbij de achtergrond dimt (maar de pijlen niet). Dit kan overigens alleen in navigatiemodus en dus niet als hij als klok fungeert.
 
De kans dat de lamp verkeerd om zit is natuurlijk uiterst klein tot onmogelijk. Maar hoe groot licht reageert in jouw video en waar dat heen straalt is wel raar. Ben benieuwd wat het straks uiteindelijk is. :)
Ja we zullen zien.
Wat gereedschap en zaklamp, toegevoegd, aan wat ik normaal bij me heb.

Inmiddels ook een h4 ledlamp besteld.
Laat wel eens weten hoe dat bevalt

Voor nu klaarmaken voor een rit, het is er nu het weer voor
Heb tenslotte ook vakantie.:]
 
Zowel de wijzerplaat als het LCD-deel geven teveel licht. Ik heb het nog niet aangedufd om de meter open te schroeven, dus of er een ander ledje in kan weet ik niet.
De tripper kan op nachtmodus gezet worden, waarbij de achtergrond dimt (maar de pijlen niet). Dit kan overigens alleen in navigatiemodus en dus niet als hij als klok fungeert.

Je hebt nog garantie, zou eerst de dealer vragen hoe of wat, geen idee of dit de garantievoorwaarden zou schenden. Zitten er geen gloeilampjes bij de snelheidsmeter?
 
Inmiddels ook een h4 ledlamp besteld.
Laat wel eens weten hoe dat bevalt
Ik rij zelf een oudere Kawasaki GPZ500S uit ‘93.
Mijn koplamp was ook niet om over naar huis te schrijven…
Heb hem vervangen voor een goede ledlamp en enorm beter zicht.
Vooral veel helderder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan