rs250:
+ Bredere powerband dan rs125
+ Is meer een echte motor dan een rs125
+ rijd wel fijn op hogere snelheden
- Veel duurder in aanschaf den een 125
- duur in onderhoud (elke 10.000km nieuwe cylinders)
- Vehoogde kans op vastloper
Maak van die 10.000 km maar 16.000. Extra nadeel is wel olieverbruik (circa 1L op 800km), los van benzineverbruik (circa 1:10 full power). In hoeverre de nadelen zwaar wegen hangt ook een beetje van het gebruik af:
- wil je sportief rijden over kortere afstanden (<150 km): supermotor
- wil je meer toeren en km's maken: ga voor een 4T
Denk wel aan de ruimte die je hebt op een RS250 (weet niet hoe groot je bent). Voor een motor uit deze klasse biedt 'ie enorm veel ruimte voor een supersport.
Daarnaast zijn de looks naar mijn mening beter dan die van een 400 4T. Als je een beetje handig bent kun je veel onderhoud aan een 2T zelf doen, dus dat scheelt.