RS/RGV 250 topic (info,chat etc.) Part 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
moeilijk vraagje vrees ik ;

is er hier iemand die mij wegwijs kan maken in die naalden ?
uit die naalden kan je echt niks herkennen van waardes, van CH-6F...blabla tot P-0 etc ...
Ik snap er echt helemaal niks van :(
 
moeilijk vraagje vrees ik ;

is er hier iemand die mij wegwijs kan maken in die naalden ?
uit die naalden kan je echt niks herkennen van waardes, van CH-6F...blabla tot P-0 etc ...
Ik snap er echt helemaal niks van :(

als t voor de rs of rgv is zou ik niet aan de naalden zitten maar aan de naaldbuizen.

standaard O8 of O9, groter is P2, P4, P6 enz...Q1, Q2, Q3 enz....R1, R2, R3 enz....
ik heb nu R8 in de tz250 zitten en heb buizen tussen R5 en S3 op vooraad.
P4 heb ik in de mito350 met rgv carbs.

wat wil je eigenlijk berijken met de naalden?
 
Van de week ga ik even bij Pieter langs voor een testrun en eventueel afstelbeurtje, filmpje volgt. :)
 
als t voor de rs of rgv is zou ik niet aan de naalden zitten maar aan de naaldbuizen.

standaard O8 of O9, groter is P2, P4, P6 enz...Q1, Q2, Q3 enz....R1, R2, R3 enz....
ik heb nu R8 in de tz250 zitten en heb buizen tussen R5 en S3 op vooraad.
P4 heb ik in de mito350 met rgv carbs.

wat wil je eigenlijk berijken met de naalden?


middengebied verbeteren, maar ik las ook dat het eerder naaldbuizen zijn die ik moet veranderen, toch zie ik bijna bij iedere 250 die nogal wat getuned staat op andere naalden rijden ook.
is het de bedoeling mss dat je een naaldbuis en naald altijd samen wisselt ?
 
Update van mijn kant over de rgv.

Tot nu toe ben ik hoofdzakelijk alleen maar bezig geweest met het demonteren en schoonmaken van onderdelen. De rgv is zo'n beetje helemaal uit elkaar geweest, op de voorvork na. Jezus echt niet te geloven wat een troep er overal zat, niet normaal.
Alles zat onder het vet of olie, volgens mij heeft dat ding al 10 jaar geen fatsoenlijke schoonmaakbeurt gehad ofzo.

full


Motorblokje is inmiddels geheel gedemonteerd en gereinigd en wacht geduldig op een gereviseerde krukas *D

Op sommige plaatsen zijn er amateuristisch onderdelen grijs gespoten met een spuitbusje, en je raad het al, zonder die onderdelen te demonteren natuurlijk :N
Alle grijze verf is nu inmiddels weggehaald, en de achterveer heeft een nieuwe nette zwarte kleur.

full

Echt triest |(

Gelukkig stond ik vooraan in de rij toen de poetsvaardigheden werden uitgedeeld, zie hier het resultaat van een klein uurtje schuur- en polijstwerk *D

full



Btw, degene die in japan heeft bedacht om alles met kruiskop schroeven vast te zetten moeten ze direct ophangen, jezus wat een hel om die dingen los te maken. Helaas heb ik niet de beschikking over een slagschroevendraaier, toch maar es naar kijken binnenkort. Alles wordt straks vervangen door nieuwe imbusboutjes, draait een stuk makkelijker :Y

Tot zover de update, binnenkort meer
 
Btw, degene die in japan heeft bedacht om alles met kruiskop schroeven vast te zetten moeten ze direct ophangen, jezus wat een hel om die dingen los te maken. Helaas heb ik niet de beschikking over een slagschroevendraaier, toch maar es naar kijken binnenkort. Alles wordt straks vervangen door nieuwe imbusboutjes, draait een stuk makkelijker :Y
Mijn idee!!

Maareh... als je nog mooie, goeie inbusboutjes (laagbolkop met flens, om precies te zijn) nodig hebt, die heb ik nog wel thuis liggen! (heb er tog nog een stuk of 90) :X
Als je interesse hebt, stuur ff een mailtje naar: bartwesterink(apelul}hotmail{punt)com!!

Die vent die dat gespoten heeft moeten ze gewoon ophangen... :? IQ van een struisvogel ofzo... wat een prutser!! :P

@Teake: Bedankt voor je mailtje, maar moeten/mogen wij nou ook parkeren langs de RouteRD omdat we meerijden met de YTCN sessie's? Of is dat alleen voor de elite?

@Peter-en-de-rest: de BT-003RS worden idd de vervangers van de BT-090! Ik zal ff citeren wat er precies in de MotoPlus staat: 'De BT-003RS is de opvolger van zowel de BT-002RS als de BT-090 en is dus ook leverbaar in maten voor 400cc-Supersports en 250cc-tweetakten als de Aprilia RS 250.'
Of dat nou een voordeel is voor onze lichte fietsjes, ik betwijfel het. Ze rijden met een ZX-10R, een R1, een 1098S, een RC8R en een GSX-R600, niet echt fietsen die in de buurt van de onze komen!!
 
@Teake: Bedankt voor je mailtje, maar moeten/mogen wij nou ook parkeren langs de RouteRD omdat we meerijden met de YTCN sessie's? Of is dat alleen voor de elite?


Bart je hoort toch ook bij de elite met je tweetakt, dit is dus meteen het antwoord....
 
Laatst bewerkt:
de route is gemaakt om wij...de 2takters...naar de yamaha 2takt club te leiden zo dat we niet kris kras overal door t voetgangers gedeelte crossen.
 
@Peter-en-de-rest: de BT-003RS worden idd de vervangers van de BT-090! Ik zal ff citeren wat er precies in de MotoPlus staat: 'De BT-003RS is de opvolger van zowel de BT-002RS als de BT-090 en is dus ook leverbaar in maten voor 400cc-Supersports en 250cc-tweetakten als de Aprilia RS 250.'
Of dat nou een voordeel is voor onze lichte fietsjes, ik betwijfel het. Ze rijden met een ZX-10R, een R1, een 1098S, een RC8R en een GSX-R600, niet echt fietsen die in de buurt van de onze komen!!

Ah, thanks! :) Maar is de compound niet toch anders voor lichtere fietsen? Anders lijkt me het ook stug dat dat even goed werkt bij motoren met minder pk's... even in de gaten houden dus.
 
'De BT-003RS is de opvolger van zowel de BT-002RS als de BT-090 en is dus ook leverbaar in maten voor 400cc-Supersports en 250cc-tweetakten als de Aprilia RS 250.'
Of dat nou een voordeel is voor onze lichte fietsjes, ik betwijfel het. Ze rijden met een ZX-10R, een R1, een 1098S, een RC8R en een GSX-R600, niet echt fietsen die in de buurt van de onze komen!!

Hoe zachter de band hoe beter toch?
 
Banden hebben een bepaalde mate van wrijving/vervorming nodig om op temperatuur te komen (om de juiste grip op te bouwen), met pk pakhuizen als een ZX10 ed geen probleem. Maar met onze 60-70 pk word dat lastiger. Maar misschien zijn de banden wel anders en wel zeer geschikt... Ik heb zo'n idee dat ik tzt wel zo'n setje op de RS250 zal gooien omdat dat bij mij nog wel ff duurt maar dat dit jaar nog wel zal gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Bart je hoort toch ook bij de elite met je tweetakt, dit is dus meteen het antwoord....
Ow... vet... :P
I'm honorred met m'n appie!! Zal hem ff laten glimmen, ik kan natuurlijk niet achterblijven met al dat andere geweld...
Bart, we horen eindelijk bij de Elite!! :o
:?
Heb je ooit meegemaakt dat je niet bij de Elite hoorde?? Ik dacht dat dit je eerste keer werd?!

:+
 
Banden hebben een bepaalde mate van wrijving/vervorming nodig om op temperatuur te komen (om de juiste grip op te bouwen), met pk pakhuizen als een ZX10 ed geen probleem. Maar met onze 60-70 pk word dat lastiger. Maar misschien zijn de banden wel anders en wel zeer geschikt...


Ik heb gisteren met een rs 125 model 2008 gereden.
Deze krijgen vanuit de fabriek Dunlop Sportmax GPR alpha 10 bandjes

Deze zijn zo zacht dat je ze met 30 pk op het achterwiel en een enkele remschijf (aantal keer flink remmen e.d.) vooraan aardig op temperatuur krijgt.

Dus met een RS250 heb je ze warm in no time denk ik.
 
Ik heb gisteren met een rs 125 model 2008 gereden.
Deze krijgen vanuit de fabriek Dunlop Sportmax GPR alpha 10 bandjes

Deze zijn zo zacht dat je ze met 30 pk op het achterwiel en een enkele remschijf (aantal keer flink remmen e.d.) vooraan aardig op temperatuur krijgt.

Dus met een RS250 heb je ze warm in no time denk ik.

Hmmm note-to-self:

Bridgestone BT003 banden
of
Dunlop Sportmax GPR Alpha 10 banden

tzt maar eens in verdiepen.
 
jep.

ik heb nu sportmax d207 op de 125, maar die zijn echt steenhard vergeleken met de GPR alpha 10 (ookwel grpa 10 genoemd)


deze zijn het nieuw model van de gpr 70, en kosten zo 'n 250 euro voor de 2 bandjes.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan