Afgelopen weekend heb ik mijn carburateurs schoongemaakt omdat de motor nogal slecht liep en ik toe was aan een klusje
Bij het demonteren van de carburrateurs zijn de pakkingen / rubberen ringen tussen carburateur en luchtinlaat losgekomen. Deze blijken nu een aardig stuk groter dan de groef waar ze in hebben gezeten. De ringen op zich zijn in uitstekende staat.. ze zijn alleen iets te groot. Ik zit nu eigenlijk met een tweeledige vraag:
1) Zijn deze ringen nog te redden? - De truc om ze even in heet water te laten liggen hielp niet. 1 Ring heb ik er wel ingekregen maar fleopte er alsnog na 1 seconde weer uit. Als ze nog te redden zijn.. hoe?
2) Hoe heten deze ringen, ik heb geen flauw idee waar ik op moet googlen om de maten / prijzen te vinden voor nieuwe ringen.
Op bijgevoegde foto zitten de ringen er nog. De foto is genomen na het afnemen van de inlaat(?) van het luchtfilter, en voordat de carburateurs van de motor gehaald zijn.
Een bijvraagje, de carburrateurs zijn nu helemaal krukdroog. Als ik de motor straks weer start voor de eerste keer zit er dus geen benzine in. Hoe krijg ik deze weer aan de praat? - Is dit een kwestie van door blijven starten totdat de vlotterbkakken weer vol zitten ende motor vanzelf aanspringt?
Wie durft hier iets zinnigs over te zeggen
Bij het demonteren van de carburrateurs zijn de pakkingen / rubberen ringen tussen carburateur en luchtinlaat losgekomen. Deze blijken nu een aardig stuk groter dan de groef waar ze in hebben gezeten. De ringen op zich zijn in uitstekende staat.. ze zijn alleen iets te groot. Ik zit nu eigenlijk met een tweeledige vraag:
1) Zijn deze ringen nog te redden? - De truc om ze even in heet water te laten liggen hielp niet. 1 Ring heb ik er wel ingekregen maar fleopte er alsnog na 1 seconde weer uit. Als ze nog te redden zijn.. hoe?
2) Hoe heten deze ringen, ik heb geen flauw idee waar ik op moet googlen om de maten / prijzen te vinden voor nieuwe ringen.
Op bijgevoegde foto zitten de ringen er nog. De foto is genomen na het afnemen van de inlaat(?) van het luchtfilter, en voordat de carburateurs van de motor gehaald zijn.
Een bijvraagje, de carburrateurs zijn nu helemaal krukdroog. Als ik de motor straks weer start voor de eerste keer zit er dus geen benzine in. Hoe krijg ik deze weer aan de praat? - Is dit een kwestie van door blijven starten totdat de vlotterbkakken weer vol zitten ende motor vanzelf aanspringt?
Wie durft hier iets zinnigs over te zeggen