Rugprotectoren test: 8 van de 13 afgekeurd!

Rij zelf met de Dainese, zit gewoon zeer comfortabel, en geeft extra stevigheid op een of andere manier. Wanneer ik incidenteel zonder rij mis ik dat ding zelfs.

En...baat het niet; het schaad denk ik ook niet..
 
Ik heb em :Y
Er is nog een test...en daar komt ie ook zeer goed uit,
en bekende merken juist weer zeer slecht :W

Die Lidl jonguh, tis echt niet te geloven wat een toptent dat is. :Y

Volgens mij kwamen ze onlangs ook met het beste gehakt uit de bus, die uiteraard ook het goedkoopst is. :)


Heb zelf een Airback overigens, zit prima, niet niet echt nodig gehad, wel twee keer op van baan verwisselende auto gebotst, kwam twee keer goed weg.
 
_O- Alsof zoiets helpt tegen lantaarnpalen & vangrails :P
Dat probeer ik dus ook te schetsen,lees in het groot ;KUNNEN en de laatste regel vanaf alle risico's,maw zelfs een harnas zal je geen bescherming bieden als je de regels niet in acht neemt,idg waarschijnlijk de KB rijders/stunters 8-)
En let ook eens op SMILIES ;)
 
Ik heb de Buse ook en hij zit als gegoten.Voel me er erg prettig bij als ik hem om heb. Hij kan niet omhoog schuiven bij een val en beschermt ook nog de laagste nekwervel en je stuitje.

Ook bij warm weer is het draagcomfort hoog en als het wat kouder is zit ie gewoon heerlijk. Kost wel een paar centen maar geef dat liever uit aan zo'n ding als b.v. een ander achterlicht op je fiets.

In mijn ogen een topper *O* *O* en idd geeft ook extra steun aan je rug en nieren.
 
Shadow,

Zou je het stukje van de test van Buse kunnen mailen? Ik heb deze bij Safe gepast en moet zeggen dat het vest lekker zat.

Had alleen niet verwacht dat het vest als beste uit een test zou komen. De verkoper vertelde dat de Wave beter was.

Mail staat eventueel in mijn profiel.

Geer
:W


heb het artikel nu niet bij, zal het dinsdag even posten :)
 
Zit ook al een tijdje te denken om zo'n ding aan te schaffen, zeker omdat ik iedere dag met een rugzak om op pad ga :o Ja ik weet het, slecht :N
Maar ik vraag me dan af of die rugprotector dan nog wel nut heeft, als ik toch die rugzak om heb. :?

En nee, ik ga niet met zo'n skibox op me rug rijden.

En nee, er komen geen koffers op de Ace ! :]
 
liever zweten en zo'n ding om doen en niet geraakt worden of de fout ingaan dan bloed zweet en tranen revalideren in het ziekenhuis. (je weet het natuurlijk niet he ;))
 
_O- Alsof zoiets helpt tegen lantaarnpalen & vangrails :P

vast niet, maar als ik mag kiezen om met of zonder mijn dainese rugdingetje tegen een paaltje aan te glijden, dan maar met.
En als ik een nieuwe koop wil ik er een waar ook protectie aan de voorkant zit, scheelt al gauw weer een paar gekneusde ribben als je een clip on op visite krijgt in je ribbenkast.

Nog 1 puntje trouwens, asl die dingen zo nutteloos zijn, waarom zijn ze dan verplicht in de diverse reace klassen?
En rijden er regelmatig mountaibikers met zo`n ding op hun rug, net als skieërs en snowboarders?
 
Ik ben altijd wat skeptisch geweest voor dit soort middelen en kennelijk terecht. Ik ben best voor dingen die de veiligheid verhogen en heb dus ABS en zelfs die antislip dinges op mijn GSAtje.

Het lastige van rugprotectoren vind ik dat ik geen onderzoek of statische analyse ken waaruit blijkt dat ze iets toevoegen. Als je de Engels ongevalsstatistieken leest leer je vooral dat motorlaars en de broek belangrijk zijn en de jas veel minder. De meeste schade ontsaat aan de onderbenen en enkels bij een val. Over de rug protectoren las/vond ik nooit wat, iemand anders wel?


Je zult inderdaad minder vaak rug letsel oplopen......maar jah....het kan wel.
En als je toch de pech hebt dan kun je m maar beter om hebben.

Iedereen moet het natuurlijk zelf weten....van mijn part rijd je zonder helm als je je er lekker bij voelt. Maar ik stap niet op de motor zonder dat ik dat ding om heb.
 
Laatst bewerkt:
Ik onlangs de TPro Backprotector aangeschaft. In NL niet te verkrijgen. In Ride (engels blad) tot beste uitgeroepen.
Hij zit perfect, en bied zo ver ik het inkan schatten (ben ook niet van plan om het te testen) voldoende bescherming!
 
spidi schijnt nogal een s aan de onderkant te scheuren toch....dat "staartstuk"

zelf heb ik er net een van een ander merk gekocht. toen ik vorig jaar op de grond lag op de nurburgring dacht ik ook "shit zeg, had ik nou maar die 90€ uitgegeven..."

iets met een kalf en een put, maar nu heb ik er 1, en hij functioneerd ook als rug ondersteuning en nierband, niet eens zo oncomfortabel hoor.
 
Fast cruiser hier van het forum kreeg een aanrijding met een koekblik, waarbij zijn rugprotector in het dak van de auto stond afgedrukt. Voor zover ik weet had hij geen letsel... :}

Volgens mij met je helm het belangrijkste onderdeel voor bescherming :Y
 
wat ik niet snap is goe die "onvoldoende" rugprotectoren toch aan een CE keuring geraken ?
wil dus zeggen dat die CE keuring echt niets waard is :?


WELL DUUH , ga jij blindelings af op het CE logo?
en het is geen keuring zoals je zegt, maar minimumeisen.
 
Grappige reacties weer over het wel of niet gebruiken van een rugbescherming... het is altijd hetzelfde: de Titanic zinkt, en er zijn meteen mensen die in de reddingsboten springen... er zijn mensen die eerst even wachten tot het water over de railing komt, en er zijn mensen die nog blijven ontkennen als het water ze aan de lippen staat.

Hoe dan ook, ik was toevallig net op zoek naar een nieuwe rugprotector, maar ik vind het moelijk om goede informatie (klik hier voor een oud voorbeeld) te krijgen (om van verkopers nog maar te zwijgen). Ik heb wel een protector, maar wil er eentje die minder warm is.

Dus dacht ik aan de Dainese Wave, maar daar zijn er 5 of 6 uitvoeringen van: een voorbeeld:


Heeft iemand meer info ?
 
hier het beloofde stukje van Buse Bellund rugprotectorvest:

Zo ziet een winnaar eruit, schokabsorbsiewaarden van topniveau (gemiddeld 6,5kN) die probleemloos aan de strenge level 2 eisen voldoet, gecombineerd met een groot beschermingsgebied. Dankzij de meerdere, alleen in het midden verlijmde lagen, volgt het vest goed de contouren van je lichaam. Het draagcomfort is daardoor echt uitstekend. Ook de niergordel houd alles perfect op zijn plek. Alleen een kritische noot betreffende de informatie op het label, dat moet duidelijker.


leuk om te zien trouwens dat iedereen een andere mening heeft. En ook dat er wat ervaringen met de AirBack binnendruppelen.

Het valt me trouwens op dat de vesten goed scoren in de test, maar een losse protector lijkt me toch fijner dragen.
 
Als je niet van plan bent om te vallen/een aanrijding te ondergaan heb je ook niet zo, n onding nodig,alleen voor K.B.racers zou het misschien een aanbeveling KUNNEN zijn maar dan kom je in de categorie;alle risico met zo weinig mogelijk letsel ;)
Ik was ook niet van plan te vallen maar toch zat ik ineens in een auto :X en toen was ik dus erg blij met mijn rugprotector (Spidi Airback).


Fast cruiser hier van het forum kreeg een aanrijding met een koekblik, waarbij zijn rugprotector in het dak van de auto stond afgedrukt. Voor zover ik weet had hij geen letsel... :}
Dat heb je goed onthouden! Hij had alleen géén losse rugprotector om maar het was de standaard rugprotector die in zijn textielen IXS-jas zat ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze van Jopa:

rueckenprotektorcols1.jpg


Iemand hier ervaring mee?
Zit goed tevens niergordel glijd niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan