rvs remzuigers

koent

MF veteraan
11 aug 2008
1.741
2
Ell
iemand ervaring met het zelf maken van rvs remzuigers?

ik wil er zelf een stel maken, en waar het mij nog om gaat is welk soort rvs ik moet nemen, ik heb gelezen dat 316 voor deze applicatie het beste geschikt is. iemand die dit kan bevestigen? of misschien iets anders kan aanraden?
 
ok, mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar 316 vanwege de bestendigheid tegen zout en zuren maar als jullie al aangeven dat het niet zo spits komt dan maar binnenkort even een bezoekje geven aan de oud ijzerboer en daar iets uitzoeken
 
Zijn remklauwen over het algemeen niet gemaakt van aluminium? Wat gebeurde er ook alweer met een combinatie van RVS en aluminium?
er zijn ook voor meerdere modellen aftermarket rvs remzuigers verkrijgbaar, en ik neem aan dat de fabrikant van deze er wel over heeft nagedacht en onderzoek heeft verricht, dus neem ik aan dat het wel goed zit, anders zouden ze niet vollop verkrijgbaar zijn

bovendien rijden er wel meer mensen probleemloos met rvs remzuigers rond
 
Laatst bewerkt:
Dat geloof ik best, maar er wordt hier meestal moord en brand geschreeuwd als aluminium en rvs in hetzelfde topic voorkomen :P
Ik dacht ik meld het even aangezien ik een tijd geleden nieuwe zuigers heb besteld, ik wilde aanvankelijk rvs maar de dealer raadde mij dat sterk af vanwege de reactie tussen de twee metalen.
 
rvsalu.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan