S1000RR Deel 6: Performance

Status
Niet open voor verdere reacties.
weet er iemand of de kroonplaat van een '10 het zelfde is als van '12 model maw past elke kroonplaat op de beemers of is er verschil ?

thx
 
Bedankt.. zijn dit veel duurdere blokken dan origineel en gaan ze net zo lang mee?
Passen ze in de normale originele klauwen?

Ze zijn een tientje per kant duurder en gaan minder lang mee. Wel een stuk beter geschikt voor op de baan en je levert op straat niets in.
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn een tientje per kant duurder en gaan minder lang mee. Wel een stuk beter geschikt voor op de baan en je levert op straat niets in.


dat ligt er maar net aan waar je ze haalt! bij de dealer...jow....duur
Chez Stefan> Niet duur hahaha.. (prijs hier is overigens zelfde voor SA / SC

Tom heeft verder gelijk.. (Heeft ie wel vaker...
rij je gewoon straat....sportief maar niet té gek...Brembo SA Nemen
Rij je nogal sportief op straat en ook circuit> Brembo SC
 
weet er iemand of de kroonplaat van een '10 het zelfde is als van '12 model maw past elke kroonplaat op de beemers of is er verschil ?

thx


Voor zover ik weet zijn ze niet exact het zelfde maar wel passend...
Ik heb alle partssheets / microfiches van zowel 2009<>'11 als de vanaf "12 S1000RR, dus f gecheckt. de partnummers voor onderste en bovenste kroonplaat voor 2009>2011 S1000RR zijn verschillend van 2012> modellen. ( maar dat zegt op zich niks...een ander nummerke ).
De boven en onderste kroonplaat van de '12 zijn bovendien ietwat lichter.

moet even een slag om de arm houden hier...heb nooit een 10 kroonplaat op een '12 gemonteerd / of andersom.
 
Laatst bewerkt:
past wel maar dan is de hoek van je voorvork niet meer goed.


dat is ie sowieso niet helemaal met stock 30mm offset..
aftermarket kroonplaten gaan meestal iets krapper naar 28 of zelfs 26mm offset.
voor straatgebruik........boeie!

;)


overigens....nu ik het toch over kroonplaten etc heb...

zijn er hier mensen / BMW s1000rr rijders die last hebben / gehad hebben / probleem hebben met....een soms heftig "knakkende / klakkende" voorzijde?
Ik bedoel daarmee een S1000RR voorkant waar af en toe, al dan niet onder aanremmen een harde , hoorbare en zelfs voelbare "KLACK / KNAK" uitkomt.
Niet specifiek te herleiden naar vork, remmen etc...

Ik heb nu tot tweemaal toe een BMW S1000RR meegemaakt die vanuit de voorzijde hard "knakte"...echt goed te horen en zelfs te voelen....
werkelijk alles afgezocht , nagekeken, zelfs de vork en cartridges van de ene S1000RR compleet losgepakt...niks te vinden...
Het enige wat ik kon ontdekken was de moer van de bovenste balhoofdsplaat die niet helemaal correct op juist aantal Nm moment stond...was echter maar een afwijking die niet echt spannend lijkt... (stond op 100Nm..moet op 120Nm)

hoe dan ook, na balhoofd, remmen, vork, en zo ongeveer de rest aan de voorzijde lost te hebben gehad en gecheckt te hebben alles weer gemonteerd...en geen rare geluiden "knakken"klacken" meer gevoeld of gehoord...
raar...

tot mijn verbazing enkele weken later een klant voor S1000RR vering met hetzelfde verhaal. geluiden uit de voorzijde/ klaks en knaks".
die was er mee naar zijn dealer gegaan en de dealer constateerde een uh...(ja..geloof het of niet"..defecte bovenste kroonplaat! hahaha...
kan ik me niks bij voorstellen..defecte bovenste kroonplaat...als het niet gescheurd of krom is zal het okay zijn imo... fiets was een jaar oud en netjes verzorgd / geen crash of iets dergelijks gehad...Ietwat vreemde analyse dus naar mijn idee.
Hoe dan ook...de dealer verving de kroonplaat onder garantie...
klant haalde zijn fiets weer op...en heeft geen geluiden of geknak meer gevoeld of gehoord..

Tsja? nogal vaag allemaal..

vraag aan jullie...
meer mensen met S1000RR met ondefinieerbare geluiden uit de voorzijde...soms zelfs voelbaar?


SHOOT!

;)
 
Laatst bewerkt:
Kan me voorstellen dat het juiste aandraai moment van de bovenste moer ervoor zorgt dat er spel ontstaat op de pen en de bovenste kroonplaat of dat de stelmoeren dan niet goed geborgd zijn. Een defecte kroonplaat klinkt dubieus... Wie is Stefan? Ivm blokken mag via pb.

Gr John
 
Kan me voorstellen dat het juiste aandraai moment van de bovenste moer ervoor zorgt dat er spel ontstaat op de pen en de bovenste kroonplaat of dat de stelmoeren dan niet goed geborgd zijn. Een defecte kroonplaat klinkt dubieus... Wie is Stefan? Ivm blokken mag via pb.

Gr John

psst... Stefan is ie zelf.... dus Pb kun je ook zelf roggelen :)
 
Kan me voorstellen dat het juiste aandraai moment van de bovenste moer ervoor zorgt dat er spel ontstaat op de pen en de bovenste kroonplaat of dat de stelmoeren dan niet goed geborgd zijn. Een defecte kroonplaat klinkt dubieus... Wie is Stefan? Ivm blokken mag via pb.

Gr John


Mijn PB gedoe hier werkt op de één of ander manier niet...
waarom weet ik eigenlijk ook niet..duh.. :?
bituboraceservice@gmail.com / (zie mijn onderschrift ;)

vwb het aanhaalmoment van de moer op de bovenste kroonplaat..
Tsja..
Ik heb er mijn twijfels bij..
er moet 120Nm aanhaalmoment op de moer..
er stond ca 100Nm op..
nu is 100Nm al zeer zeer behoorlijk...dus of die laatste 20Nm het verschil maakte?
hoe dan ook...nog steeds geen idee wat nu de "probleem oplossende factor" was maar toen de voorzijde weer in elkaar stond was het "KLAK! geluid / gevoel" weg.

vwb ..defecte kroonplaat.. mee eens...dubieus idd..
 
Laatst bewerkt:
Orgineel BMW zijn goede blokken (=brembo)
Als je op kleine mickey mouse baantjes rijdt durven deze te verglazen omdat de temperatuur zo fel oploopt en dan kan ik enkel de Carbon Lorraine c59 blokken aanraden...
 
dat is ie sowieso niet helemaal met stock 30mm offset..
aftermarket kroonplaten gaan meestal iets krapper naar 28 of zelfs 26mm offset.
voor straatgebruik........boeie!

;)


overigens....nu ik het toch over kroonplaten etc heb...

zijn er hier mensen / BMW s1000rr rijders die last hebben / gehad hebben / probleem hebben met....een soms heftig "knakkende / klakkende" voorzijde?
Ik bedoel daarmee een S1000RR voorkant waar af en toe, al dan niet onder aanremmen een harde , hoorbare en zelfs voelbare "KLACK / KNAK" uitkomt.
Niet specifiek te herleiden naar vork, remmen etc...

Ik heb nu tot tweemaal toe een BMW S1000RR meegemaakt die vanuit de voorzijde hard "knakte"...echt goed te horen en zelfs te voelen....
werkelijk alles afgezocht , nagekeken, zelfs de vork en cartridges van de ene S1000RR compleet losgepakt...niks te vinden...
Het enige wat ik kon ontdekken was de moer van de bovenste balhoofdsplaat die niet helemaal correct op juist aantal Nm moment stond...was echter maar een afwijking die niet echt spannend lijkt... (stond op 100Nm..moet op 120Nm)

hoe dan ook, na balhoofd, remmen, vork, en zo ongeveer de rest aan de voorzijde lost te hebben gehad en gecheckt te hebben alles weer gemonteerd...en geen rare geluiden "knakken"klacken" meer gevoeld of gehoord...
raar...

tot mijn verbazing enkele weken later een klant voor S1000RR vering met hetzelfde verhaal. geluiden uit de voorzijde/ klaks en knaks".
die was er mee naar zijn dealer gegaan en de dealer constateerde een uh...(ja..geloof het of niet"..defecte bovenste kroonplaat! hahaha...
kan ik me niks bij voorstellen..defecte bovenste kroonplaat...als het niet gescheurd of krom is zal het okay zijn imo... fiets was een jaar oud en netjes verzorgd / geen crash of iets dergelijks gehad...Ietwat vreemde analyse dus naar mijn idee.
Hoe dan ook...de dealer verving de kroonplaat onder garantie...
klant haalde zijn fiets weer op...en heeft geen geluiden of geknak meer gevoeld of gehoord..

Tsja? nogal vaag allemaal..

vraag aan jullie...
meer mensen met S1000RR met ondefinieerbare geluiden uit de voorzijde...soms zelfs voelbaar?


SHOOT!

;)

Yup, en oplossing is ook erg simpel.

Bij de 1000km beurt is een onderhoudspuntje dat de stelring van het balhoofdlager nagetrokken dient te worden. Deze kan altijd een tik strakker na 1000km.

Nou heb ik ook uit onverifieerbare bron wel eens in een donker steegje ingefluisterd gekregen dat niet alle dealers zich tot achter de komma aan dit soort serviceschema's houden. Dat gecombineerd met het feit dat het volgens het boekje doen van dit servicepunt toch al snel een halfuurtje kost en een 1000km beurt vaak mee wordt onderhandeld bij aankoop......

Als het bij 1000km niet wordt gedaan is mijn ervaring dat er zo rond 5000-7000km op de klok klachten optreden.

Aanhaalmoment van deze stelring is met de kroonplaat los en het voorwiel belast 15nm uit mn hoofd. Er is een speciale dop hiervoor van herr BMW, te verkrijgen bij de immer zo geliefde dealer voor een mindblowing €22 nogiets.
 
Laatst bewerkt:
Yup, en oplossing is ook erg simpel.

Bij de 1000km beurt is een onderhoudspuntje dat de stelring van het balhoofdlager nagetrokken dient te worden. Deze kan altijd een tik strakker na 1000km.

Nou heb ik ook uit onverifieerbare bron wel eens in een donker steegje ingefluisterd gekregen dat niet alle dealers zich tot achter de komma aan dit soort serviceschema's houden. Dat gecombineerd met het feit dat het volgens het boekje doen van dit servicepunt toch al snel een halfuurtje kost en een 1000km beurt vaak mee wordt onderhandeld bij aankoop......

Als het bij 1000km niet wordt gedaan is mijn ervaring dat er zo rond 5000-7000km op de klok klachten optreden.

Aanhaalmoment van deze stelring is met de kroonplaat los en het voorwiel belast 15nm uit mn hoofd. Er is een speciale dop hiervoor van herr BMW, te verkrijgen bij de immer zo geliefde dealer voor een mindblowing €22 nogiets.


tis idd 15Nm Tom
Ik heb idd ook de dop moeten kopen bij Hern Bayern Bomber..
kan ook met een goede "c spanner" maarja...das ff klooien om daar een momentsleutel op te knutselen hahaha.. :P

mzzl dude!
 
Mbt tot de KLIK, KNAK KNOK :)

Dat ik zoveel vibraties had in de voorkant menig forum afgestruind om te achterhalen wat het kon zijn. Soms moet je de dealer een beetje sturen ;)

Toch regelmatig dit gedrag tegengekomen en idd nadat de boel weer op moment stond waren de klachten weg.

Wat Tom al zegt, kan me goed voorstellen dat menig delaer dit laat schieten bij de 1000km beurt. Nu maar hopen dat ze dit bij mij wel hebben gedaan.... :X
 
Mannen, wie gaan er nog meer met de Race Academy naar Portimao? Ik ben er iig weer bij :-)
Heb er nu al zin in!
 
Yesterday nice day at CPZ.
Broke my PR of 02:03 two times, first to 02:02 then 02:01.
Last session MSL cup race. I was at row 5 start position 13. Unfortunately I didn't realize that there was a black marking between the white start lines which was also used as a start line for motorcycles.
So I started from row 9, far behind my place.
Overtook a few guys right away, before Tarzan. Continued to overtake a few guys during the first lap and it all went quite smooth. After Audi S I got in front of me 4 guys and tailed them to overtake all four on the straight. Came out of last corner, overtook all four while they were overtaking eachother and then.....
I positioned myself for braking, just at 150m board. Squeezed my brake and there goes nothing!
Went all the way thru!
Started downshifting and engine braking in combination with brake pumping to at the end make it to the Tarzan in first gear, quite wide.
Thought to myself, fuck I used the brake too much and now brake fluid and discs overheated!
Anyway, I continued carefully and after hugenholz overtook another guy.
Uphill full throttle, squeezed brake, fuuuuck! Almost nothing again, tried to make it into GP chicane but went straight aiming for the grindbak. Luckily I managed to stop before the stones, just on the edge of the grass. I let about 10 guys pass, got my window and went back into the race. Continued overtaking, engine breaking, brake pumping but finished the race on 12th place.
I came to the pitbox, looked at my front discs and was shocked. My brake discs were full of deep scratches so I realized what happened. Took out my brake pads and it just confirmed my idea of what happened. I lost my brakes after the first lap and finished the rest of the race by squeezing metal on metal.
Still managed to repeat 02:01 also in that session.
Still two days left this year so I ordered again Brembo SC brake pads cause they are on stock and I need brakes for next Tuesday. Luckily I have another set of wheels so I don't have to order new discs but for next season I'm getting Brembo HPK discs and Z04 brake pads.
full


This is how all 8 pads look like.
 
Laatst bewerkt:
Mannen, wie gaan er nog meer met de Race Academy naar Portimao? Ik ben er iig weer bij :-)
Heb er nu al zin in!
Not gonna make it. Really wanna go but September is the most difficult month for me to get away from work for a week so i'll have to pass.
Have fun!
 
Yesterday nice day at CPZ.
Broke my PR of 02:03 two times, first to 02:02 then 02:01.
Last session MSL cup race. I was at row 5 start position 13. Unfortunately I didn't realize that there was a black marking between the white start lines which was also used as a start line for motorcycles.
So I started from row 9, far behind my place.
Overtook a few guys right away, before Tarzan. Continued to overtake a few guys during the first lap and it all went quite smooth. After Audi S I got in front of me 4 guys and tailed them to overtake all four on the straight. Came out of last corner, overtook all four while they were overtaking eachother and then.....
I positioned myself for braking, just at 150m board. Squeezed my brake and there goes nothing!
Went all the way thru!
Started downshifting and engine braking in combination with brake pumping to at the end make it to the Tarzan in first gear, quite wide.
Thought to myself, fuck I used the brake too much and now brake fluid and discs overheated!
Anyway, I continued carefully and after hugenholz overtook another guy.
Uphill full throttle, squeezed brake, fuuuuck! Almost nothing again, tried to make it into GP chicane but went straight aiming for the grindbak. Luckily I managed to stop before the stones, just on the edge of the grass. I let about 10 guys pass, got my window and went back into the race. Continued overtaking, engine breaking, brake pumping but finished the race on 12th place.
I came to the pitbox, looked at my front discs and was shocked. My brake discs were full of deep scratches so I realized what happened. Took out my brake pads and it just confirmed my idea of what happened. I lost my brakes after the first lap and finished the rest of the race by squeezing metal on metal.
Still managed to repeat 02:01 also in that session.
Still two days left this year so I ordered again Brembo SC brake pads cause they are on stock and I need brakes for next Tuesday. Luckily I have another set of wheels so I don't have to order new discs but for next season I'm getting Brembo HPK discs and Z04 brake pads.
[afbeelding]

This is how all 8 pads look like.
:o hoeveel circuitdagen heb je dan gedaan met die brake pads :?
 
Yesterday nice day at CPZ.
Broke my PR of 02:03 two times, first to 02:02 then 02:01.
Last session MSL cup race. I was at row 5 start position 13. Unfortunately I didn't realize that there was a black marking between the white start lines which was also used as a start line for motorcycles.
So I started from row 9, far behind my place.
Overtook a few guys right away, before Tarzan. Continued to overtake a few guys during the first lap and it all went quite smooth. After Audi S I got in front of me 4 guys and tailed them to overtake all four on the straight. Came out of last corner, overtook all four while they were overtaking eachother and then.....
I positioned myself for braking, just at 150m board. Squeezed my brake and there goes nothing!
Went all the way thru!
Started downshifting and engine braking in combination with brake pumping to at the end make it to the Tarzan in first gear, quite wide.
Thought to myself, fuck I used the brake too much and now brake fluid and discs overheated!
Anyway, I continued carefully and after hugenholz overtook another guy.
Uphill full throttle, squeezed brake, fuuuuck! Almost nothing again, tried to make it into GP chicane but went straight aiming for the grindbak. Luckily I managed to stop before the stones, just on the edge of the grass. I let about 10 guys pass, got my window and went back into the race. Continued overtaking, engine breaking, brake pumping but finished the race on 12th place.
I came to the pitbox, looked at my front discs and was shocked. My brake discs were full of deep scratches so I realized what happened. Took out my brake pads and it just confirmed my idea of what happened. I lost my brakes after the first lap and finished the rest of the race by squeezing metal on metal.
Still managed to repeat 02:01 also in that session.
Still two days left this year so I ordered again Brembo SC brake pads cause they are on stock and I need brakes for next Tuesday. Luckily I have another set of wheels so I don't have to order new discs but for next season I'm getting Brembo HPK discs and Z04 brake pads.
[afbeelding]

This is how all 8 pads look like.


i think...(and please do not feel wrong / offended about me writing this) ;)

- since in early race time you had a brake issue..
you need to check the state of your brakepads and amount of brakefluid before you start a race!
- why the fuck did you continue riding / racing and even overtaking while knowing there's a braking issue with risk of brake faillure?

come on Lad! Your on a 200Hp missile.. be the smarter guy :) ;)
 
i think...(and please do not feel wrong / offended about me writing this) ;)

- since in early race time you had a brake issue..
you need to check the state of your brakepads and amount of brakefluid before you start a race!
- why the fuck did you continue riding / racing and even overtaking while knowing there's a braking issue with risk of brake faillure?

come on Lad! Your on a 200Hp missile.. be the smarter guy :) ;)
Hi Stefan,
Don't feel offended at all. We all make mistakes.
I am always busy checking my bike (ask Tom, he knows) but somehow yesterday I didn't check the brakes.
I guess I didn't because I had them in for such a short period, I used to do much more days with a set of sc pads.
Don't know if it's because of pads themself or because I had two quite intense days in Le Mans but I didn't expect them to be done after just 3-4 circuit days so I didn't even check them.

Anyway, pads were done but i still had some braking power even if it's metal on metal.
I was starting earlier with breaking to make sure i can slow down enough and tried to use engine brake as much as possible.
Bottom line, it's the last time i didn't check my brakes, that's for sure.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan