Trouwens welke remblokken raden jullie aan?
Gewoon origineel BMW of andere suggestie? Gebruik straat en circuitdagen.
brembo sc
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Trouwens welke remblokken raden jullie aan?
Gewoon origineel BMW of andere suggestie? Gebruik straat en circuitdagen.
brembo sc
weet er iemand of de kroonplaat van een '10 het zelfde is als van '12 model maw past elke kroonplaat op de beemers of is er verschil ?
thx
Bedankt.. zijn dit veel duurdere blokken dan origineel en gaan ze net zo lang mee?
Passen ze in de normale originele klauwen?
Ze zijn een tientje per kant duurder en gaan minder lang mee. Wel een stuk beter geschikt voor op de baan en je levert op straat niets in.
weet er iemand of de kroonplaat van een '10 het zelfde is als van '12 model maw past elke kroonplaat op de beemers of is er verschil ?
thx
past wel maar dan is de hoek van je voorvork niet meer goed.
Kan me voorstellen dat het juiste aandraai moment van de bovenste moer ervoor zorgt dat er spel ontstaat op de pen en de bovenste kroonplaat of dat de stelmoeren dan niet goed geborgd zijn. Een defecte kroonplaat klinkt dubieus... Wie is Stefan? Ivm blokken mag via pb.
Gr John
Kan me voorstellen dat het juiste aandraai moment van de bovenste moer ervoor zorgt dat er spel ontstaat op de pen en de bovenste kroonplaat of dat de stelmoeren dan niet goed geborgd zijn. Een defecte kroonplaat klinkt dubieus... Wie is Stefan? Ivm blokken mag via pb.
Gr John
dat is ie sowieso niet helemaal met stock 30mm offset..
aftermarket kroonplaten gaan meestal iets krapper naar 28 of zelfs 26mm offset.
voor straatgebruik........boeie!
overigens....nu ik het toch over kroonplaten etc heb...
zijn er hier mensen / BMW s1000rr rijders die last hebben / gehad hebben / probleem hebben met....een soms heftig "knakkende / klakkende" voorzijde?
Ik bedoel daarmee een S1000RR voorkant waar af en toe, al dan niet onder aanremmen een harde , hoorbare en zelfs voelbare "KLACK / KNAK" uitkomt.
Niet specifiek te herleiden naar vork, remmen etc...
Ik heb nu tot tweemaal toe een BMW S1000RR meegemaakt die vanuit de voorzijde hard "knakte"...echt goed te horen en zelfs te voelen....
werkelijk alles afgezocht , nagekeken, zelfs de vork en cartridges van de ene S1000RR compleet losgepakt...niks te vinden...
Het enige wat ik kon ontdekken was de moer van de bovenste balhoofdsplaat die niet helemaal correct op juist aantal Nm moment stond...was echter maar een afwijking die niet echt spannend lijkt... (stond op 100Nm..moet op 120Nm)
hoe dan ook, na balhoofd, remmen, vork, en zo ongeveer de rest aan de voorzijde lost te hebben gehad en gecheckt te hebben alles weer gemonteerd...en geen rare geluiden "knakken"klacken" meer gevoeld of gehoord...
raar...
tot mijn verbazing enkele weken later een klant voor S1000RR vering met hetzelfde verhaal. geluiden uit de voorzijde/ klaks en knaks".
die was er mee naar zijn dealer gegaan en de dealer constateerde een uh...(ja..geloof het of niet"..defecte bovenste kroonplaat! hahaha...
kan ik me niks bij voorstellen..defecte bovenste kroonplaat...als het niet gescheurd of krom is zal het okay zijn imo... fiets was een jaar oud en netjes verzorgd / geen crash of iets dergelijks gehad...Ietwat vreemde analyse dus naar mijn idee.
Hoe dan ook...de dealer verving de kroonplaat onder garantie...
klant haalde zijn fiets weer op...en heeft geen geluiden of geknak meer gevoeld of gehoord..
Tsja? nogal vaag allemaal..
vraag aan jullie...
meer mensen met S1000RR met ondefinieerbare geluiden uit de voorzijde...soms zelfs voelbaar?
SHOOT!
Yup, en oplossing is ook erg simpel.
Bij de 1000km beurt is een onderhoudspuntje dat de stelring van het balhoofdlager nagetrokken dient te worden. Deze kan altijd een tik strakker na 1000km.
Nou heb ik ook uit onverifieerbare bron wel eens in een donker steegje ingefluisterd gekregen dat niet alle dealers zich tot achter de komma aan dit soort serviceschema's houden. Dat gecombineerd met het feit dat het volgens het boekje doen van dit servicepunt toch al snel een halfuurtje kost en een 1000km beurt vaak mee wordt onderhandeld bij aankoop......
Als het bij 1000km niet wordt gedaan is mijn ervaring dat er zo rond 5000-7000km op de klok klachten optreden.
Aanhaalmoment van deze stelring is met de kroonplaat los en het voorwiel belast 15nm uit mn hoofd. Er is een speciale dop hiervoor van herr BMW, te verkrijgen bij de immer zo geliefde dealer voor een mindblowing €22 nogiets.
Not gonna make it. Really wanna go but September is the most difficult month for me to get away from work for a week so i'll have to pass.Mannen, wie gaan er nog meer met de Race Academy naar Portimao? Ik ben er iig weer bij :-)
Heb er nu al zin in!
hoeveel circuitdagen heb je dan gedaan met die brake padsYesterday nice day at CPZ.
Broke my PR of 02:03 two times, first to 02:02 then 02:01.
Last session MSL cup race. I was at row 5 start position 13. Unfortunately I didn't realize that there was a black marking between the white start lines which was also used as a start line for motorcycles.
So I started from row 9, far behind my place.
Overtook a few guys right away, before Tarzan. Continued to overtake a few guys during the first lap and it all went quite smooth. After Audi S I got in front of me 4 guys and tailed them to overtake all four on the straight. Came out of last corner, overtook all four while they were overtaking eachother and then.....
I positioned myself for braking, just at 150m board. Squeezed my brake and there goes nothing!
Went all the way thru!
Started downshifting and engine braking in combination with brake pumping to at the end make it to the Tarzan in first gear, quite wide.
Thought to myself, fuck I used the brake too much and now brake fluid and discs overheated!
Anyway, I continued carefully and after hugenholz overtook another guy.
Uphill full throttle, squeezed brake, fuuuuck! Almost nothing again, tried to make it into GP chicane but went straight aiming for the grindbak. Luckily I managed to stop before the stones, just on the edge of the grass. I let about 10 guys pass, got my window and went back into the race. Continued overtaking, engine breaking, brake pumping but finished the race on 12th place.
I came to the pitbox, looked at my front discs and was shocked. My brake discs were full of deep scratches so I realized what happened. Took out my brake pads and it just confirmed my idea of what happened. I lost my brakes after the first lap and finished the rest of the race by squeezing metal on metal.
Still managed to repeat 02:01 also in that session.
Still two days left this year so I ordered again Brembo SC brake pads cause they are on stock and I need brakes for next Tuesday. Luckily I have another set of wheels so I don't have to order new discs but for next season I'm getting Brembo HPK discs and Z04 brake pads.
[afbeelding]
This is how all 8 pads look like.
hoeveel circuitdagen heb je dan gedaan met die brake pads
Bedankt.. zijn dit veel duurdere blokken dan origineel en gaan ze net zo lang mee?
Passen ze in de normale originele klauwen?
Die heb ik nu ook liggen ben eens benieuwd hoe lang ze mee gaanPast gewoon. Heb onlangs ook de SC Brembo bestelt bij Stefan (hakinnen) en had ze
snel in huis. Enig nadeel; ze willen nog wel eens piepen.
Yesterday nice day at CPZ.
Broke my PR of 02:03 two times, first to 02:02 then 02:01.
Last session MSL cup race. I was at row 5 start position 13. Unfortunately I didn't realize that there was a black marking between the white start lines which was also used as a start line for motorcycles.
So I started from row 9, far behind my place.
Overtook a few guys right away, before Tarzan. Continued to overtake a few guys during the first lap and it all went quite smooth. After Audi S I got in front of me 4 guys and tailed them to overtake all four on the straight. Came out of last corner, overtook all four while they were overtaking eachother and then.....
I positioned myself for braking, just at 150m board. Squeezed my brake and there goes nothing!
Went all the way thru!
Started downshifting and engine braking in combination with brake pumping to at the end make it to the Tarzan in first gear, quite wide.
Thought to myself, fuck I used the brake too much and now brake fluid and discs overheated!
Anyway, I continued carefully and after hugenholz overtook another guy.
Uphill full throttle, squeezed brake, fuuuuck! Almost nothing again, tried to make it into GP chicane but went straight aiming for the grindbak. Luckily I managed to stop before the stones, just on the edge of the grass. I let about 10 guys pass, got my window and went back into the race. Continued overtaking, engine breaking, brake pumping but finished the race on 12th place.
I came to the pitbox, looked at my front discs and was shocked. My brake discs were full of deep scratches so I realized what happened. Took out my brake pads and it just confirmed my idea of what happened. I lost my brakes after the first lap and finished the rest of the race by squeezing metal on metal.
Still managed to repeat 02:01 also in that session.
Still two days left this year so I ordered again Brembo SC brake pads cause they are on stock and I need brakes for next Tuesday. Luckily I have another set of wheels so I don't have to order new discs but for next season I'm getting Brembo HPK discs and Z04 brake pads.
[afbeelding]
This is how all 8 pads look like.
Hi Stefan,i think...(and please do not feel wrong / offended about me writing this)
- since in early race time you had a brake issue..
you need to check the state of your brakepads and amount of brakefluid before you start a race!
- why the fuck did you continue riding / racing and even overtaking while knowing there's a braking issue with risk of brake faillure?
come on Lad! Your on a 200Hp missile.. be the smarter guy