Safe Zomer Plan

RSieb

Rookie
23 apr 2003
25
0
Tilburg
He allemaal,

eindelijk in het bezit van het roze papiertje met de letter A... en nu op zoek naar een motor / mogelijkheden qua motorrijden.

Op de site van Safe Motors stond het Zomer Plan aangekondigd:
http://www.safe.nl/scripts/portal.exe/article?article_id=1245

Heeft iemand al ervaringen met dit plan? Wat is jullie mening hierover?
Lijkt me redelijk interessant voor degene die maar 6 maanden per jaar wilt rijden, of niet? :?

mzzl,
RSieb
 
Ik ben eens benieuwd wat de extra kilometers gaan kosten als je over de 5000 km. heenkomt.
Gaat sneller dan je denkt met dit mooie weer!

Zit zelf al aan een dikke 3000 km. in anderhalve maand tijd :]
 
He allemaal,

eindelijk in het bezit van het roze papiertje met de letter A... en nu op zoek naar een motor / mogelijkheden qua motorrijden.

Op de site van Safe Motors stond het Zomer Plan aangekondigd:
http://www.safe.nl/scripts/portal.exe/article?article_id=1245

Heeft iemand al ervaringen met dit plan? Wat is jullie mening hierover?
Lijkt me redelijk interessant voor degene die maar 6 maanden per jaar wilt rijden, of niet? :?

mzzl,
RSieb


Behoorlijk duur lijkt me.
Je betaald minimaal 250 Euro per maand voor de motor. (uitgegaan van de goedkoopste)
Daar komt onderhoud, wegenbelasting, benzine, een slot en een achterband nog bij.
Deze verplichting ga je dan aan voor 6 maanden. Dus afschrijving op de motor is al 1500 Euro. Normaal schrijf je dat in een jaar af.
Slot kost minstens 65 Euro, achterband ook wel 125 Euro, 250 Euro brandstof voor 5000 km. Onderhoudsbeurtje 75 Euro. kortom: al gauw 2000 Euro voor 6 maanden rijden.

Kan je beter een motor kopen, rijden en weer verkopen. Dat kost minder.
Heb je wel een mindere motor, hij is niet nieuw, maar daar rijd ie niet slechter door.
 
Voor zover ik weet is 5000 km per 6 maanden. De vraag is of je als startende motorrijder daar overheen komt.... heb ik nog geen ervaring mee.

Extra info uit de voorwaarden:
- EUR 0.25 per extra km
- Hoog eigen risico (>EUR 1100) voor personen jonger dan 24 jaar .... '(

Ik ben zeer geinteresseerd in een Fazer 600... maar nu is de vraag om of eerst 6 maanden deze constructie te volgen en dan eventueel de motor over te nemen of een occasion te kopen.
Voordeel deze constructie: nieuwe motor en bij overnemen krijg je ongeveer een korting van 1200 euro ten opzichte van de nieuwprijs. All-risk verzekering is al 800 euro per jaar = 400 per half jaar. Dit betekent dat je eigen geen EXTRA kosten maakt.....

tenminste dat is mijn idee.....
 
Jij weet niet of je 6 mnd gaat rijden nu je je rbw heb. Adders zijn er absoluut ook en 5000 zit je zo op met een paar mooie weekenden en ritten.

Zoek eens binnen het forum naar financieren motorfiets.
Veel over te vinden.

En natuurlijk gefeliciteerd met de A!!!
 
De prijs van het slot, wegenbelasting, onderhoud etc zit er al in....!!

In de huurprijs zit:
- 1000 km beurt
- vervanging één achterband
- wegenbelasting
- verzekering WA-casco
- (slot zit bij uitrusting motor)

Behoorlijk duur lijkt me.
Je betaald minimaal 250 Euro per maand voor de motor. (uitgegaan van de goedkoopste)
Daar komt onderhoud, wegenbelasting, benzine, een slot en een achterband nog bij.
Deze verplichting ga je dan aan voor 6 maanden. Dus afschrijving op de motor is al 1500 Euro. Normaal schrijf je dat in een jaar af.
Slot kost minstens 65 Euro, achterband ook wel 125 Euro, 250 Euro brandstof voor 5000 km. Onderhoudsbeurtje 75 Euro. kortom: al gauw 2000 Euro voor 6 maanden rijden.

Kan je beter een motor kopen, rijden en weer verkopen. Dat kost minder.
Heb je wel een mindere motor, hij is niet nieuw, maar daar rijd ie niet slechter door.
 
Voor zover ik weet is 5000 km per 6 maanden. De vraag is of je als startende motorrijder daar overheen komt.... heb ik nog geen ervaring mee.
Als je net zo verslaafd raakt als de meesten hier is 5000 km peanuts in 6 maanden. Ik heb er in 6 maanden 15.000 op staan! En dat komt niet van m'n woon-werk verkeer 8-)
 
Kortom: op zoek naar een occasion Fazer 600?

EUR 6500 voor een Fazer 600 van jr 2001 met 10.000 op teller redelijke prijs?
 
Voor zover ik weet is 5000 km per 6 maanden. De vraag is of je als startende motorrijder daar overheen komt.... heb ik nog geen ervaring mee.

Extra info uit de voorwaarden:
- EUR 0.25 per extra km
- Hoog eigen risico (>EUR 1100) voor personen jonger dan 24 jaar .... '(

Ik ben zeer geinteresseerd in een Fazer 600... maar nu is de vraag om of eerst 6 maanden deze constructie te volgen en dan eventueel de motor over te nemen of een occasion te kopen.
Voordeel deze constructie: nieuwe motor en bij overnemen krijg je ongeveer een korting van 1200 euro ten opzichte van de nieuwprijs. All-risk verzekering is al 800 euro per jaar = 400 per half jaar. Dit betekent dat je eigen geen EXTRA kosten maakt.....

tenminste dat is mijn idee.....

Koop er eentje van 1998 - 1999 voor 4500 a 5000 Euro, daar schrijf je niks meer op af. Rij er een tijdje mee. Dan weet je of de Fazer jouw motor is.
Ruil hem dan eventueel tegen een nieuwe.
Voordeel:
- geen allrisk noodzakelijk
- je hebt een eigen motor
Ik zou niet met zo'n dure motor beginnen als motorrijder.
En ik zou er zowiezo geen kopen als de centen ontbreken.
Dan nog maar sparen.

Wij hebben een 1998-er gehad, die zijn iets minder dan de modellen na 2000.
Ook die hebben we 2 gehad, reden wel beter. Eentje nieuw gekocht overjarig, nauwelijks afschrijving na het verkopen gehad. De andere gekocht met 2500 km op de teller, 1 jaar oud. 500 Euro meer gekregen bij inruil dan de aanschafprijs.
De 1998-er als wrak verkocht :( totall loss door een achteropkomende auto.
ding hadden we 6 maanden eerder gekocht voor 4250 (opgeknapte lichte schade)
Dagwaarde bleek ineens bijna 6000 te zijn.... :} Hulde aan de motorzaak/verzekering/rechtbijstand (vandaar de 2001 Fazer als opvolger voor de 1998-er.
 
Kortom: op zoek naar een occasion Fazer 600?

EUR 6500 voor een Fazer 600 van jr 2001 met 10.000 op teller redelijke prijs?

Da's net zo veel als ik er voor betaalde in 2001, maar kocht hem nieuw.
2 jaren garantie en null kilometers. vind het dus aan de hoge kant.
Of er moet vanalles bij zitten. (mijne had std demper + carbon demper voor die prijs)

Later heb ik een carbon achterspatbordje en een ander ruitje gekocht.


De Fazer die je noemt staat partikulier of bij een zaak?
Vanaf 2000 heeft de Fazer een onderhoudsinterval van 10.000km. Deze heeft dus onderhoud nodig of gehad....?
 
Laatst bewerkt:
De prijs van het slot, wegenbelasting, onderhoud etc zit er al in....!!

In de huurprijs zit:
- 1000 km beurt
- vervanging één achterband
- wegenbelasting
- verzekering WA-casco
- (slot zit bij uitrusting motor)

Klopt... ik las het weer op de kijk en huiver manier.... net als al die actie plannen van de auto/motor/geld verstrekkers.....
Ben nog van de oude stempel, koop wat je kan betalen, anders niet. Geld lenen, alleen voor een huis. Da's investeren, de rest is koppijn en mogelijk ellende.
 
Lijkt mij een duur grapje, ook ben je flink de l*l als je door eigen schuld onderuitgaat, 1100 euro eigen risico das ruim 2400 gulden. En je schiet er nix mee op, want naar 6 mnd is het sleutels weer inleveren. Als dat geld voor nix. Als je een motor koopt heb tenminste iets. En voor dat geld zou ik dan zeker geen Fazer huren is zlefs duurder dan een duc monster. Kweet niet wat je budget is maar ga maar eens met € 3000 shoppen en kijk eens wat je voor dat geld allemaal voor leuk spul kan kopen, voordeel je hebt je eigen motor en de afschijving valt na het eerste jaar ook best mee dus op zo'n 2ehands motor schrijf je zeer weinig af.
 
Op woensdag 23 april 2003 22:50 schreef scottie het volgende:Behoorlijk duur lijkt me.
Je betaald minimaal 250 Euro per maand voor de motor. (uitgegaan van de goedkoopste)

Ben het een paar weken geleden gaan vragen en voor die 250 euro heb je echt een heel goedkoop brommertje. De 600cc machines kosten je veel meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan