Dan lijkt t nog meer op brandsstof te kort.Heb ik al geprobeerd. Had helaas geen zin.
Wel dat was mijn idee ook, vandaar dat ik de carburateur schoon gemaakt had. Het kraantje heb ik nog niet open gehad. Ik heb wel gemerkt dat het geen zin had om hem in pri te zetten. Ik moet iets verzinnen om die brandstof te dumpen. De tank zit namelijk behoorlijk vol. Zou het een ramp zijn om het in de auto te vermengen met de rest?
De motor stond laatst in de zon en toen ik er langs liep hoorde ik lucht uit de tank lopen doordat het daar goed warm werd.
Als het aan de ontsteking, licht of CDI ligt, hoe kan ik dat dan testen? Ik heb nog nooit naar de bougies van deze motor gekeken, zo daar toevallig nog een oorzaak kunnen liggen?
Als het probleem in de ontsteking zou zitten dan verdenk ik eerder de bobine. Die geven er ook wel eens de brui aan als die te warm worden (door bijv een warme/hete motor). Meestal zijn ze dan wel op leeftijd.Dat is inderdaad mogelijk, maar niet heel waarschijnlijk. Ik heb wel eens meegemaakt dat door versleten bougies de motor in koude toestand begon over te slaan bij gasgeven. Tot ie warm gedraaid was viel er niet meer mee te rijden.
Als je bougies een beetje fatsoenlijk bereikbaar zijn zou ik ze er sowieso een keer uit draaien en bij twijfel vervangen
Probeer voorbeelden op youtube te kijken, en werk voorzichtig.Ik ben eruit, ik ga een nieuw membraan met gasschuif in mijn carburateur zetten. Hebben jullie tips daarvoor?