Ik denk dat de schrik door de staandehouding met als bonus een cameraploeg met daarbij een, voor mensen van die leeftijd, enorm hoge boete niet echt reden hoeft te zijn om te twijfelen aan de rijvaardigheid. En dat niet rechts houden met als argument "ik wist het niet", dat hoor je "vertegenwoordigers" ook roepen in dat soort programma's. Zelfs bij het bumperkleven hoor je verklaringen van eenzelfde soort. Die personen krijgen ook niet gelijk te maken met Art. 130 WVWJa, ik heb die aanhouding van die oude man ook gezien.
De boete die hij kreeg vind ik niet van toepassing. De oude man was dan wel fout maar had er zelf geen notie van.
Het was beter geweest om deze man alleen te waarschuwen, en een onderzoek te laten doen vwb zijn rijd-capaciteiten.
Zeker na de aanhouding was deze oude man geheel de weg kwijt.
Ik schat in dat als er iets onverwachts gebeurt, dat die man door paniek zo maar een ECHT ernstig ongeval kan veroorzaken.
Als je dan weer eens in de krant leest dat een oudje de gevel van een huis is binnen gereden, dan is dat nog het minst erg!
Het zegt wel "wie" er verantwoordelijk en aansprakelijk is, voor wat er met die auto gebeurd en hoe er mee op de openbare weg gereden wordt.
Bij de meeste, normale (prive / particulier) situaties, is de naam van de kentekenhouder, zowel de juridische als de feitelijk eigenaar.
Wie wil er, als kentekenhouder, nou verantwoordelijk en aansprakelijk zijn voor een ander zijn eigendom....en is er uit crimineel / zakelijk / financieel oogpunt / belang, de katvanger ontstaan met als doel, de werkelijke eigenaar of houder buiten bereik van de justitiële autoriteiten te houden.
ja, verwarrend allemaal héIk begrijp dat het wat verwarrend is voor je, maar jij begon zelf over wat er op een kenteken staat en pakte daar de term eigenaar bij.
Een tenaamgestelde automatisch als eigenaar zien is gewoon niet correct.
Veel mensen kunnen dat gemakshalve prima hetzelfde vinden, maar voor mensen die echt met die termen werken is t hetzelfde als staande houden en aanhouden door elkaar gooien.
ja, verwarrend allemaal hé
Ik heb nooit geschreven dat een kentekenhouder automatisch de eigenaar is, wel dat in een normale en meest voorkomende situatie vaak de kentekenhouder óók de eigenaar is....dus....en omdat te verduidelijken reageerde ik nogmaals op jouw reactie.
Kwestie van, op verzoek, het kentekenbewijs tonen, daar staan de gegevens van de eigenaar (is kentekenhouder) op. Tenzij het een katvanger is, maar is dan wel juridisch, de eigenaar.
Lees dan de "toelichting" en "aanvulling" dan nog maar eens goed doorDat heb je wel, daar gaat deze hele replywisseling nou net om ....
Volgens mij had dat in dit geval alleen gekund als ze iets met Artikel 5 WVW of 130 WVW hadden gedaan. Ze zullen wel geen zin hebben gehad in al die administratie.
Uit interesse, wie kunnen er dan nog meer als tenaamgestelde op staan als dat niet de eigenaar is?Een tenaamgestelde automatisch als eigenaar zien is gewoon niet correct.
Je bent dus verantwoordelijk voor de technische staat, de (juridischse) Historie? en de verplichtingen...
Dat van die juridische historie weet ik niet zeker, als ik met een auto van een ander rij waar een ton aan bekeurigen op kenteken open staat zou ik me toch ongemakkelijk gaan voelen bij een staandehouding...
....ben zoon van een Agent werk elke dag met Agenten en Handhavers dus weet een beetje hoe die denken Zucht
Er zitten zeker leuke gasten bij maar veel snappen het echt niet helaas
Snap zowiezo niet dat je in Nederland gaat lopen racen
Een hele bedrijfstak is opgezet om je knip leeg te trekken met bekeuringen wordt straks nog leuker met de kilometer regeling
Rij naar Duitsland en leef je daar uit ook gedaan met me GTI 220 km rijden en geen gezeur
Altijd leuk als je Nederland binnenkomt gelijkt slaat je Tom Tom op tilt van de flitspalen om misselijk van te worden
En mocht er een Agent mee lezen ben zoon van een Agent werk elke dag met Agenten en Handhavers dus weet een beetje hoe die denken Zucht
Er zitten zeker leuke gasten bij maar veel snappen het echt niet helaas
Er staat een beetje denken en verder ga ik er maar niet op in prima verder zoEn...Vrolijke Frits, hoe zit dat met jouw zuchtende uitspraak over hoe jij weet, wat en hoe, agenten denken ?
Snap zowiezo niet dat je in Nederland gaat lopen racen
Een hele bedrijfstak is opgezet om je knip leeg te trekken met bekeuringen wordt straks nog leuker met de kilometer regeling
Rij naar Duitsland en leef je daar uit ook gedaan met me GTI 220 km rijden en geen gezeur
Altijd leuk als je Nederland binnenkomt gelijkt slaat je Tom Tom op tilt van de flitspalen om misselijk van te worden
En mocht er een Agent mee lezen ben zoon van een Agent werk elke dag met Agenten en Handhavers dus weet een beetje hoe die denken Zucht
Er zitten zeker leuke gasten bij maar veel snappen het echt niet helaas
Naar 55 jaar met oom agent te hebben geleefd vindt ik het prima verder en dat was er een uit de tijd dat de bonnenboekjes nog uit de locker werden gestolen om het geld zelf te innenAls er agenten meelezen, wat heeft dat dan met de rest van je reply te maken of met het onderwerp waar het in dit topic over ging ? Volgens mij helemaal niets.
Schijnbaar is er dus iets over agenten wat je van het hart moet ?
Je hebt de keuring niet gehaald ?
Naar 55 jaar met oom agent te hebben geleefd vindt ik het prima verder en dat was er een uit de tijd dat de bonnenboekjes nog uit de locker werden gestolen om het geld zelf te innen
Laat me niet verlijden tot het doen van uitspraken die gevolgen kunnen hebben bij een bezoek op dit meestal leuke Forum
Lezen kun je ook niet ook jammer dat verklaart nog meerBegin er dan niet, zonder reden, zelf over
Jammer dat je in zo'n corrupte omgeving bent opgegroeid, dat verklaart al veel.
Goed, next !