Schade afhandeling bij total loss

Lone Rider

Die hard MF'er
9 sep 2002
458
38
Noord-Holland
Hoe wordt een schade door verzekerings maatschappij afgehandeld nadat schadeexpert langs is geweest en motor total loss is.
Hoe lang duurt het voordat je bericht krijgt over de schade vergoeding ?
Er zijn genoeg mensen die dit meegemaakt hebben denk ik.
Ik wordt niet veel wijzer uit polisvoorwaarden.
Verzekering is Unive.
 
bij mij was eerst opgeven hoe je het geld wilt ontvangen.. direct naar garage of op je eigen rekening.. dan na schaderapport krijg je bericht wat er mis was en hoeveel geld ze hebben overgemaakt.. bij mij duurde het 2,5 week zoiets
 
Ten eerste, hoe is het met jou?

Total met auto heb ik gehad. Ook Univé verzekerd.
Ze waren er toen snel mee vond ik en met 3 wkn was alles geregeld en geld binnen.
Was een kettingbotsing en dus aansprakelijkheid op aansprakelijkheid,...etc.
Schade-expert erbij.

Tis ook net hoe druk het is bij zo'n verzekeringsmij.

Succes!
 
Ik wil je niet bang maken.... O-)

Maar een maat van me die is nu al 8 maanden bezig om zijn geld terug te krijgen van de verzekering terwijl alles er op duidt dat hij gelijk heeft.

De tegenpartij doet alleen moeilijk en daarom duurt het zo lang. Om nog maar over de politierapporten te zwijgen!! :X

Maar het kan ook sneller! *D
 
ja dat wil ik eigenlijk ook wel eens weten ikke 11 okt. motor kort gedowen en ikke gister gebeld hebbe ze nog niet eens het politie rapp. opgevraagd, maar de expert is al geweest :? krijg trouwens dagwaarde motor terug, pak+helm+handschoenen
nieuwprijs wat op bonnetje stond en voor laarzen maar een gedeeltelijke vergoeding
verzekering is trouwens (de veel te dure :j ) meeus
 
met mij gaat het prima LCB heb heel veel geluk gehad, alleen schaafwond op linker handpalm en een paar blauwe plekken en spierpijn.
Hoe zit het met de schuldvraag van ongeval. Laat de politie nog wat van zich horen en heeft dit invloed op schadeuitkering ?
Ben all risk verzekerd.
 
met mij gaat het prima LCB heb heel veel geluk gehad, alleen schaafwond op linker handpalm en een paar blauwe plekken en spierpijn.
Hoe zit het met de schuldvraag van ongeval. Laat de politie nog wat van zich horen en heeft dit invloed op schadeuitkering ?
Ben all risk verzekerd.

Jij heb echt mazzel gehad ja. Goed om te horen ;)

Politie heeft bij mij niks meer laten horen. Ik heb hele uitgebreide rechtsbijstandverz erbij en die regelen alles verder. Ook wat betreft schuldvraag.

Heb een keer scooter op me auto gehad en toen was het twijfelachtig ivm dat gelul van kwetsbare deelnemer blabla.
Verzekering belde en ik vroeg ernaar. En jawel...ik was vrijgesproken :P
(ben verder niet crimineeltje ;) )

Zou dus af en toe ff met unívé bellen hoe de zaken ervoor staan.
 
Ik had na totalloss rijden binnen 20 dagen een nieuwe motor en het geld zou via een acte van sessie gaan.
Dat was na 4 weken ongeveer uitgekeerd.
 
ik heb er ongeveer 1,5 a 2 maanden op moeten wachten....

Toen kreeg ik de dagwaarde van mijn vorige motor.... (van dat geld kon ik niet eens een 2 jaar oudere kopen en 30.000 meer op de teller.. of ik moest een afgeragde motor kopen. Maar ja)

Toen kreeg ik gelijk mijn materiële schade der bij (motorpak, rugzak etc)

by the way.... ik zit bij de zlm en daar zit standaard een rechtsbijstandverzekering bij.


Sander
 
Ik zit ook nog steeds op geld te wachten :( 30 sept is pas expertise rapport ingeleverd bij de verzekering ( is begin sept gebeurt) en kreeg pas eergister een telefoontje van de verzekeringstussenpersoon dat het ter fiatering lag afzo.....als de tussen persoon niet gebeld had, had ik dus nog steeds niets gehoort, hoop wel dat het snel komt nu :( :(
 
Hoe wordt een schade door verzekerings maatschappij afgehandeld nadat schadeexpert langs is geweest en motor total loss is.
Hoe lang duurt het voordat je bericht krijgt over de schade vergoeding ?
Er zijn genoeg mensen die dit meegemaakt hebben denk ik.
Ik wordt niet veel wijzer uit polisvoorwaarden.
Verzekering is Unive.
Ik heb op 1 oktober een ongeluk gehad. Het was niet mijn eigen schuld. Ik ben ook all risk verzekerd bij Univé. Op vrijdag 4 oktober is de schade expert langs geweest. De dinsdag daarop werd ik gebeld door de schade expert dat de fiets total loss was verklaard. De dagwaarde werd meteen vastgeteld. Afgelopen donderdag 18 oktober kreeg ik bericht dat het schadebedrag was overgemaakt. Het kan dus snel gaan, alhoewel die 18 dagen zonder fiets wel erg laaaaaang duren. Afgelopen zaterdag heb ik alweer een nieuwe fiets uit Duitsland gehaald (de vorige kwam ook uit Duitsland). Morgen moet ik naar de RDW om te laten keuren. Het komende weekend kan ik weer rijden :] :] :]
 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar de mensen verzekerd zijn die het er niet bij hebben staan.

Ik krijg namelijk de indruk dat Univé toch vrij snel is. Ervan uitgaande dat de anderen, die een langere periode hebben staan, niet bij Univé verzekerd zijn.
 
Mijn blade was volledig in de vernieling. Mijn baas was er met de bus overheen gereden en dat terwijl de motor netjes voor het bedrijf stond geparkeerd. Ik heb eerst de verzekering gebeld, daarna schadepapier ingevuld. Motorzaak gebeld en de motor op laten halen. Die hebben de motor daar neergezet en bekenen. Eerst dachten ze dat het wel meeviel maar de schade expert die twee dagen later kwam zag dat er een scheur in het frame zat en heeft het total-loss verklaard. Toen ik dit hoorde ben ik gelijk met de verzekering gaan bellen. Ondertussen heb ik contact gehad met de motorzaak en er destijds vast een andere blade uitgezocht.
Motorzaak kocht mijn oude motor op dat was al bekend. De verzekering heb ik rechtstreeks aan de motorzaak laten uitbetalen. Hoe lang dat nog geduurd heeft weet ik niet maar omdat ik getekend had voor het rechtstreeks over maken aan de motorzaak kreeg ik de andere blade alvast mee. Al met al heb ik net een week zonder motor gezeten.

grt
Ramon
 
Ik denk dat ik ook maar es overstap naar Unive want als ik zonder motor kom te zitten wil ik wel zsm weer een andere want anders heb ik geen vervoersmiddel meer.

heb nog ervaringen met mijn eigen verzekeringsmaatschapij maar dat is london en van anderen hoor niet veel goeds over die maatschappij
 
Ik zit zelf ook bij Unive (tevens niet anders dan goede ervaring) maar heb ooferte aangevraagd bij MAG. Die keren 3jr. lang bij Total loss Nieuwwaarde uit van motor of het benodigde bedrag voor de aanschaf van dezelfde nieuwe motor. Natuurlijk is dit wel afhankelijk van Dagwaarde en leeftijd van desbetreffende fiets.... Zijn trouwens ook goedkoop!!!! Volgend jaar maar eens kijken.
 
Hoe wordt een schade door verzekerings maatschappij afgehandeld nadat schadeexpert langs is geweest en motor total loss is.
Hoe lang duurt het voordat je bericht krijgt over de schade vergoeding ?
Er zijn genoeg mensen die dit meegemaakt hebben denk ik.
Ik wordt niet veel wijzer uit polisvoorwaarden.
Verzekering is Unive.
schade expert...taxeert.....
rapporteerd naar unive en je hebt binnen 3 weken je geld terug.
(althans ik had dat met de auto die totall loss was ...) bij unive...
 
Schade expert gaat kijken en moet officieel binnen 2 weken een rapport opgesteld hebben. Een week later heb je je geld.

Van de zomer 2 keer gehad, ook bij Unive en ze betalen gewoon redelijk snel.

Wat ik wel elke keer heb gedaan is wekelijks bellen om de stand van zaken op te vragen.
 
okay, ff vergelijken dan maar, ik zit bij de Amersfoortse (net gewisseld) ik betaal bij 67,5% no-claim zo'n 25 € per maand (kost xtra weet ik) voor mijn 92'er gsx1100F, volledig casco verzekerd incl. kleding en acc.(heb trouwens een combi-polis met de auto)
Hoe zit het met jullie premies?
 
okay, ff vergelijken dan maar, ik zit bij de Amersfoortse (net gewisseld) ik betaal bij 67,5% no-claim zo'n 25 € per maand (kost xtra weet ik) voor mijn 92'er gsx1100F, volledig casco verzekerd incl. kleding en acc.(heb trouwens een combi-polis met de auto)
Hoe zit het met jullie premies?
Volgens mij ging het hier ergens anders over :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan