Schadefiets kopen

Hartstikke bedankt iedereen voor alle adviezen. Jullie hebben toch mijn vermoedens bevestigt.
Beter gaan we het maar niet doen. Ben inderdaad bang dat er uiteindelijk toch meer kosten in gaan zitten dan uiteindelijk de motor nog waard is en van de verhalen die ik gelezen heb...

Dus in andere woorden Opgelost = Slotje? :)

(toch maar verder sparen en zoeken)

je was me net voor.......
 
Jup altijd kijken bij een schadefiets wat de eventuele kosten zijn om de fiets weer rijklaar te maken.

Dan zul je merken dat je voor hetzelfde geld een "schadevrije" fiets kunt kopen.

Kun je direct rijden en heb je het werk en de zorgen er ook niet van :)
 
Mijn eerste motor was ook een schademotor, moet wel zeggen dat ik zelf wat twijfels had. Maar mijn vader zag het wel zitten om die motor te gaan bekijken. Ik heb mijn Fazer toen gekocht bij een schadebedrijf in de buurt van Utrecht.
Op internet stond omvalschade, maar je weet natuurlijk maar nooit wat je aantreft. Dus daar aangekomen motor uit het hok getrokken. En met de schade viel het gelukkig wel mee: Topkuip gescheurd+ beschadigd. Uitlaat bekrast, kapje van het blok bekrast. En voor de rest niets.
Spullen toen laten maken via kennissen, was toen iets van 25 euro kwijt voor het repareren van de kuip en spuiten. De rest hebben we zelf allemaal gemaakt.

Dus als je zelf een beetje handig bent kun je wel wat met schade motoren doen, maar ligt er veel aan de schade, prijs en het hebben van wat kennissen die in de schadeherstel werkzaam zijn. Dan hoef je niet de volle mep te betalen :)
 
Frame is vaak nog te richten. Je staat er versteld van wat er allemaal mogelijk is met kromme frames...
Zoek maar eens via google op "framerichten"
succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan