Euhm... ik dacht dat ik dit niet meer zelf op kon lossen en ben er toen mee naar de dealer gegaan. Hij voelde het ook en dacht dat er een veertje was gebroken (schijnt vaker voor te komen). Achteraf was het dus puur het gebrek aan vet. Dit schijnt ook vaker te gebeuren bij dit soort Kawa's. Ik heb trouwens sterk het vermoeden dat dit ook het probleem bij jou is, omdat het wel allemaal erg hetzelfde klinkt! Als je 'm in z'n een wil zetten... voelt het dan ook aan alsof je schakelpedaal geen weerstand meer bied en je een beetje in het niets aan het trappen bent?
Maar ik heb even snel in Haynes gekeken voor je... en het moet als volgt (neem aan dat dit hetzelfde is als bij jou motor... allebei uit '98):
- Markeer de positie van het 'ding' (weet de naam niet) dat je versnellingsbak verbind met die lange staaf (die tussen dat 'ding' en je schakelpedaal zit), zodat je 'm op dezelfde manier weer terug kan plaatsen (streepje eroverheen zetten)
- Verwijder de bout die links op het het 'ding' zit en nu kun je dit deel eraf halen
- Verwijder de bouten van de voetsteun die deze bevestigen aan je frame (twee stuks)
- Nu kun je er alles in z'n geheel afhalen
- Aan de achterkant van de voetsteun zit een boutje dat je voetsteun en het schakelpedaal etc. bij elkaar houden en als je deze dus los maakt kan alles eraf en kun je gaan smeren
- Gebruik wel een dik soort vet (geen WD40 oid) anders is het effect maar van korte duur
Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is
. Het is iig helemaal niet moeilijk, maar ik weet gewoon niet zoveel technische namen van onderdelen
Bij mij gebeurde het trouwens (heel plotseling ook) om 5 uur 's ochtends toen ik onderweg was naar Zolder voor de laatste circuitdag van het jaar. Lekker was dat