Volgens mij is dat normaal.
Alleen zou ik wel de choke terugdraaien naar 1500 toeren voordat ie in de versnelling getrapt wordt.
als je zegt dat als je hem in zun 1 zet op de bok en het wiel makkelijk tegen kunt houden, dan zou het zo maar kunnen zijn ,dat jef je koppeling moet afstellen ,of dat je koppeling is versleten .
En dat kun je proberen door even te gaan rijden in zun 5 (+- 80 km/h) en dan vol het gas open te draaien.
ok dacht dat je hem in zun 1 had staan met koppeling los ,maar dat is dus niet zo.
Gewoon in zun 5 80 gaan rijden ,en dan volgas geven. als de toeren omhoog schieten en je snelheid niet dan is je koppeling versleten.
Hoe werkt dat als je al rijdt dan.. dus zeg van 3 naar 2 (choke is er dan al af) wacht je dan totdat het aantal toeren tot onder de 1500 is gezakt??? Bij mij is het bijna 1 handeling, koppeling in en direct tik naar 2..
Hallo Technisch MF volk..
Ik heb het idee dat mijn 1000fje niet helemaal ontkoppelt als ik de koppeling volledig in knijp.. Als ik schakel en de motor maakt nog een beetje toeren (of tot 2000 toeren door choke) dan wil die eigenlijk niet goed in de versnelling..
Maar de koppeling lijkt niet te slippen. Als die op de bok staat in de eerste versnelling dan wil het wiel een beetje draaien maar staat ook zonder kracht te zetten stil (ik dacht dat een beetje draaien normaal was?).
~Als t achterwiel langzaam draait in de versnelling(op de middenbok) met koppeling in is normaal.Als je t wiel dan ook nog redelijk eenvoudig kunt tegenhouden lijkt er dus met t ontkoppelen niks mis.
Als ie niet goed ontkoppelt wil ie ook niet goed vanuit de 1 in zn vrij.Dat moet je dan tijdens n rit al eens gemerkt hebben.
Is het tijdens opschakelen of terugschakelen?Kan slijtage van de bak zijn..Hoeveel km heeft ie gelopen?
Heeft 40.000 gelopen, laatste 20.000 bij mij het afgelopen jaar. Van 1 naar vrij geen problemen... Ik geloof vooral bij opschakelen en van vrij naar 1.. als die nog koud is dus..
Bij die km stand zal de bak nog wel goed zijn.Maar als ik t goed begrijp schakelt ie beter als ie warm is?Dan is er niks aan de hand..
Is je koppelingvloeistof al eens vervangen ? Is het vloeistof niveau goed? Zit er misschien lucht in het systeem?
Maar dan zou je last hebben van een slippende koppeling toch?
Nee, dat hoeft helemaal niet. Het één heeft niets met het ander te maken.
De normale toestand van de koppeling is ehh.... gekoppeld. Als de platen niet versleten zijn en de diafragmaveren genoeg druk leveren, slipt de koppeling niet. Een kapotte kabel of te weinig hydraulische druk heeft daar niets mee te maken.
Ga je vervolgens het koppelingshandle inknijpen en de platen komen onvoldoende van elkaar, dan krijg je het probleem dat jij omschrijft.
Nee, dat hoeft helemaal niet. Het één heeft niets met het ander te maken.
De normale toestand van de koppeling is ehh.... gekoppeld. Als de platen niet versleten zijn en de diafragmaveren genoeg druk leveren, slipt de koppeling niet. Een kapotte kabel of te weinig hydraulische druk heeft daar niets mee te maken.
Ga je vervolgens het koppelingshandle inknijpen en de platen komen onvoldoende van elkaar, dan krijg je het probleem dat jij omschrijft.
Dank u..