Schakelen tijdens een wheelie

Je koppeling heeft er niks mee temaken als je zonder koppeling schakeld het is immers zonder koppeling ;) De koppeling blijf gewoon aan gegrepen. Het is eerder slecht voor je versnellings bak. Je moet gewoon je gas een kleinstukje loslaten zodat een beetje kracht van je bak af is en dan schiet hij er zo in.

:^ Zorg wel dat je voor je je gas even lost, je alvast wat druk op je versnellingspookje hebt.
dan glijd hij er inderdaad zo in
 
Laatst bewerkt:
Waarom zit er dan in godsnaam een koppeling op :?

Ligt misschien aan mij, maar vind het beetje vreemd...

Hoe wil je anders wegrijden zonder koppeling of duw je je moter altijd aan _O-

Van z,n 1 naar 2 zonder koppeling kost je tweede versnelling op den duur hij zal er iedere keer uitspringen als je acselereerd. :Y
Beter een tandje kleiner van voren dan komt i in z,n 2 ook omhoog :+
 
Laatst bewerkt:
Ik zou als ik jou was eerst gewoon lekker in de eerste versnelling blijven oefenen tot je het balanspunt een beetje te pakken hebt. Je bent nog lang niet hoog genoeg namelijk.
 
Ik zou als ik jou was eerst gewoon lekker in de eerste versnelling blijven oefenen tot je het balanspunt een beetje te pakken hebt. Je bent nog lang niet hoog genoeg namelijk.

idd, het prob is wel dat ik hem niet hoger krijg als ik iet of wat snelheid (15-20km/h) heb. Ik kan hem hoog krijgen als ik hem uit stilstand optrek, maar dat voelt niet echt veilig aan :)
Mss toch nog even wachten op een krachtigere motor (of betere skills ofc) :]
 
Waarom zit er dan in godsnaam een koppeling op :?

Ligt misschien aan mij, maar vind het beetje vreemd...


Terug schakelen is ook niet echt goed voor je motor, zonder koppeling + zie de andere reacties.
En blijf nou meer eerst gewoon op 2 wielenrijden. Doorschakelen met een wheelie is btw heel erg tricky.
 
Terug
Bovenaan Onderaan