Mijn gsxje600f maakt nogal een hard geluid als ik 'm vanuit zijn vrij in zijn 1 zet.
Bij schakelen naar de andere versnellingen hoor ik t niet. Wat zou dit kunnen betekenen?
Zou dit kunnen betekenen dat ik versleten koppelingsplaten heb?
En zo ja, is dit dan 'complex' om zelf te vervangen?
3x achter elkaar in z'n 1 schakelen, lukt mij binnen een minuutIdd..leuk als je verschillende meningen ..;-) pfff..na ja, ga die verschillende opties eens uit proberen ..
Te strak is nooit goed, kun je je blok (dat lager wat achter het tandwiel zit) mee om zeep helpen...maar begreep van een kennisje dat je m beter iets losser kunt hebben dan wat strakker als ie op is/begint te raken..
Kan dit kloppen?
Wat ook wel helpt is met wat minder toeren van de motor, de versnelling inschakelen. Vooral als hij koud op de choke met wat meer toeren loopt laat ik vaak ff het toerental wat inzakken voor ik hem in zijn 1 schakel.
Door de choke wat terug te duwen (minder ver uit te trekken), of een beetje door de gashendel wat terug te draaien als hij op de choke loopt. Het toerental zakt dan een beetje. De chokebediening drukt bij mij niet alleen de chokekleppen dicht, maar ook de gasklep iets open voor een hoger stationairtoerental als koud.en hoe laat je die toeren dan inzakken
al geprobeerd eerst wat te lopen met de motor en hem rollend in de 1 te zetten? ik had ook altijd 'TAK' als ik hem erin zette, toen een keer toevallig rollend gedaan, geen geluid.Heb gemerkt dat t nix uitmaakt als ik mijn koppeling iets langer vasthoudt. En dat ie wel minder 'herrie' maakt als ie eenmaal warm is. Maar dat je m alsnog behoorlijk hard hoort overgaan. Soms blijft ie ook een beetje 'hangen' en dan moet je 'm echt in zijn eerst versnelling trappen..
wie o wie kan mij vertellen wat dit is en of dit mogelijk slecht is voor je versnellingsbak of andere onderdelen als je er niks aan laat doen...
Door de choke wat terug te duwen (minder ver uit te trekken), of een beetje door de gashendel wat terug te draaien als hij op de choke loopt. Het toerental zakt dan een beetje. De chokebediening drukt bij mij niet alleen de chokekleppen dicht, maar ook de gasklep iets open voor een hoger stationairtoerental als koud.
Scheelt veel of je hem met 2000 toeren in zijn 1 schakelt, of met 1500/1000.