Schakelprobleem Suzuki gs500e

Stef1980

Rookie
20 okt 2019
8
0
Mijn Suzuki gs500e uit 2003 schakelt de laatste tijd moeilijk, het probleem komt het meeste voor bij het terugschakelen. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? De drukstift van de koppeling heb ik al eens opgekuist maar dit heeft niet geholpen, wat mij wel opviel is dat er veel zijdelingse speling op de drukstift zit, is dit normaal?
Alvast bedankt
 
15715834032631056210759140770367.jpg
 
Motorolie al eens ververst?
Zolang die stift nog soepel heen en weer gaat, hij nog recht is, en er nix lekt, lekker laten zitten.....
Bedankt voor uw reactie, de motorolie is een 3000 km geleden ververst, de stift gaat nog soepel in en uit en er lekt geen olie. Als ik de stift er uit trek dan komt er geen olie uit de opening, is dit normaal ?
 
Ik ken de GS500 niet maar de koppeling wordt zo te zien bedient met zo'n handel met wormwiel oid.

Ja, daar kun je de speling tussen het mechanisme en de drukstift afregelen volgens mij.
Mijn gsx 550 had ook zoiets.
Zou eens kijken of je ergens een werkplaatshandboek kan downloaden hoe een en ander af te stellen.

Anders hier ff vragen.
 
Laatst bewerkt:
Stef, voor je aan de koppeling gaat stellen: Krijg je hem wel normaal in zn vrij voor het stoplicht of wherever je stilstaat. Alle reacties tot nu toe willen namelijk dat je koppeleing sleept.
 
Stef, voor je aan de koppeling gaat stellen: Krijg je hem wel normaal in zn vrij voor het stoplicht of wherever je stilstaat. Alle reacties tot nu toe willen namelijk dat je koppeleing sleept.

Hem in zijn vrij zetten is normaal geen probleem. Van eerste naar tweede versnelling en terugschakelen geeft soms problemen. De motor heeft nog maar 8000 km
 
Als je stilstaat en je kan vanuit 1 of 2 pijnloos naar vrij schakelen moet je NIET aan de koppeling gaan zitten.
Ik heb de indruk dat het schakelen in het algemeen zo soepel niet meer gaat, naar vrij schakelen is geen probleem. het gaat echt stroef van 1ste naar 2de.
wat zou dan volgens u de oorzaak kunnen zijn?
 
Zet hem eens op de bok in een versnelling terwijl de motor draait en je de koppelingshendel ingetrokken hebt. Achterwiel zou stil moeten staan, of als deze langzaam draait met minimale kracht stil zijn te zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan