Schimmel in helm

nieksmit

MF'er
10 jul 2012
52
0
Bergen op zoom
Hallo MF,

mijn helm stop ik altijd in mijn topkoffer als ik niet rijd.
Daarnaast is hij altijd goed dicht en en zit er ook nog een waterdicht zijl over de motor (hij staat buiten)

Vandaag kwam ik er achter na circa 4 weken niet gereden te hebben dat mijn helm vol zit met schimmels sommige delen kan ik eruit halen en evt reinigen maar meeste delen zitten vast.
daarop mijn vraag is mijn helm nog te redden of kan ik beter uitkijken naar een nieuwe,
hij is namelijk nu 4,5 jaar oud en een enkele keer laten vallen.

Niek
 
Sowieso vervangen ivm de leeftijd en het vallen. Geen moeite meer insteken.

En je nieuwe helm lekker binnen bewaren/laten luchten. Buiten in een koffer of vochtige schuur droogt het natuurlijk nooit... En een warme helm is in de winter wel zo fijn.

had je best zelf kunnen bedenken, toch?
 
Laatst bewerkt:
Als mijn helm weer vol met schimmel zit (elke dinsdagmiddag is het weer raak) dan is dat heel vervelend. Wassen lukt niet. 1x geprobeerd en hij past niet echt goed in de wasmachine, eruit halen is ook een gedoe, maar met enig vervormen lukt het wel. Droger hetzelfde verhaal. Drogen met een föhn doe ik nooit meer, sinds ik vergeten was dat ik er meel in gedaan had om mijn schoonmoeder te pranken. Ik heb dan wel geen schoonmoeder (haar ouders konden geen kinderen krijgen) maar goed, je kan er maar beter op voorbereid zijn.

Dus wassen is geen optie en wat ik dan doe is het volgende. Ik zet de motor op de stoep hier onder de flat en ik ga hem zogenaamd poetsen. Paar biertjes erbij en binnen enkele minuten komt de eerste sukkel er al aan om een praatje te maken. Ik bied hem een biertje aan en al gauw komen de sterke verhalen. Dat hij nooit motor zou gaan rijden, want hij kent zichzelf, hij zou zich hartstikke dood rijden etc.

Dan, als het bier begint te werken, vraag ik of hij soms een stukje op de motor wil rijden. Daar zou hij me erg mee helpen want dan ik heb het wat in mijn rug en dan kan hij meteen kijken of hij wel de capaciteiten bezit om alle 15 paardenkrachten in toom te houden.

"Ja, maar ik heb geen helm".
Hier, leen die van mij maar. En dan doe ik snel mijn helm bij hem op. Nog een beetje proberen rond te draaien en hup, daar gaat hij. Als hij na 10 minuten terug komt is mijn helm helemaal weer vrij van schimmels. Hooguit nog even wat roos eruit husselen en hij kan er weer een week tegen.

Werkt perfect!

Nou kwam ik hem laatst tegen. Ik vroeg of hij weer even wilde rijden, maar hij weigerde.

"Niets voor mij dat motorrijden. Toch blijkbaar te stresserig voor me. Ik krijg er uitslag van op mijn hoofd".
 
image.jpg
 
Tja schimmel :X

Den deze ?


full




Of ......................


full


Wel een grote helm bij de tweede :?
 
Als je geen nieuwe helm wilt kopen,strooi er dan kattenbak korrels in(wel ongebruikte) of je maakt het schoon met azijn.

Bolski _O-
 
Welk materiaal is de schaal van de helm gemaakt?

Vanaf welke hoogte is de helm gevallen?
 
Als mijn helm weer vol met schimmel zit (elke dinsdagmiddag is het weer raak) dan is dat heel vervelend. Wassen lukt niet. 1x geprobeerd en hij past niet echt goed in de wasmachine, eruit halen is ook een gedoe, maar met enig vervormen lukt het wel. Droger hetzelfde verhaal. Drogen met een föhn doe ik nooit meer, sinds ik vergeten was dat ik er meel in gedaan had om mijn schoonmoeder te pranken. Ik heb dan wel geen schoonmoeder (haar ouders konden geen kinderen krijgen) maar goed, je kan er maar beter op voorbereid zijn.

Dus wassen is geen optie en wat ik dan doe is het volgende. Ik zet de motor op de stoep hier onder de flat en ik ga hem zogenaamd poetsen. Paar biertjes erbij en binnen enkele minuten komt de eerste sukkel er al aan om een praatje te maken. Ik bied hem een biertje aan en al gauw komen de sterke verhalen. Dat hij nooit motor zou gaan rijden, want hij kent zichzelf, hij zou zich hartstikke dood rijden etc.

Dan, als het bier begint te werken, vraag ik of hij soms een stukje op de motor wil rijden. Daar zou hij me erg mee helpen want dan ik heb het wat in mijn rug en dan kan hij meteen kijken of hij wel de capaciteiten bezit om alle 15 paardenkrachten in toom te houden.

"Ja, maar ik heb geen helm".
Hier, leen die van mij maar. En dan doe ik snel mijn helm bij hem op. Nog een beetje proberen rond te draaien en hup, daar gaat hij. Als hij na 10 minuten terug komt is mijn helm helemaal weer vrij van schimmels. Hooguit nog even wat roos eruit husselen en hij kan er weer een week tegen.

Werkt perfect!

Nou kwam ik hem laatst tegen. Ik vroeg of hij weer even wilde rijden, maar hij weigerde.

"Niets voor mij dat motorrijden. Toch blijkbaar te stresserig voor me. Ik krijg er uitslag van op mijn hoofd".

:^

alleen het stuk van de flat geloof ik niet zo.
 
bedankt voor de tips maar als ik het zo hoor zal er altijd sporen van schimmels blijven.
Komend voor jaar maar met een nieuwe rijden. Ze zullen nu ook wel wat goedkoper zijn in de wintermaanden
 
mijn helm werd wat ruim en na een week of 4 buiten bewaren past hij weer prima.
Ik ben wel blij met de schimmels,ook nog lekker zacht.
Als je lang genoeg wacht zijn oordopjes ook niet meer nodig. :)
 
Lijkt me niet gezond met een helm te rijden waar schimmel in zit of heeft gezeten.

Nieuwe kopen er is zat te koop in de aanbieding

Fons
 
Ik heb een gaatje (3mm) geboord in hoek van de bodem van mijn topkoffer (luchtdicht Givi ding). Als de motor op de jiffy staat zit het gaatje op het laagste punt. Als ik er dan natte spullen in doe (bijv motorboek na regen) loopt het water netjes de koffer uit.
Maar goed dat is meer voor water en niet voor vocht.

Wil je hem nog een keer 4 weken bewaren kan je er beter zo'n herbruikbare vochtvreter in doen:
Pingi_auto_ontvochtiger_carbon_look.jpg


Een pingi oa te krijgen bij de plaatselijke Gamma. Herbruikbaar door het vocht eruit te koken in de magnetron. Ik heb hem zelf in de auto liggen zodat die lekker fris blijft ruiken en de ramen minder snel beslaan. Topding voor een tientje.
 
Laatst bewerkt:
Deze heeft ook last van schimmel op......euh.....bij zijn helm.....

e271f5d4375be2b32e3534949f1dfbef_zps4fdb4856.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan