Schorsen kenteken

Waarom niet, als het kenteken vernietigd is en niet opnieuw uitgegeven dan is deze toch gewoon beschikbaar. En anders hebben ze toch ook nog een reeks kentekens voor de oudjes vrij gehouden, net zoals ze dit voor auto´s hebben.
 
Voor zover ik weet geeft de RDW kentekens maar éénmaal uit. Als je vroeger je papieren kwijt was kreeg je ook niet je eigen kenteken terug, maar een vervangend kenteken.
 
De foto van is niet van mijn BSAc15. Ik wou dat ik zover was en weer kan rijden.

Eerst heb ik contact gehad met RDW en de mevrouw die ik aan de lijn heb gehad was heel duidelijk en stellig dat er geen naheffing zal volgen.
De brief die ik heb ontvangen, kreeg ik, omdat men bezig is met opschonen van het kentekenbestand.

Wat ik ervan weet is het wel mogelijk om je oude kenteken terug te krijgen. Wel moet je aan een paar minimale voorwaarden voldoen.
Als je lid bent van een (historische)motorclub kunnen ze je daar zeker meer vertellen.
Ik ga opzoek naar meer info en zodra ik iets heb zal ik me melden.

Met vriendelijke groet,
Jan
 
Jan, ik ben natuurlijk lid van zo'n club. De overkoepelende organisatie van deze clubs, de FEHAC, kan je hier zeker meer over vertellen. Jan Ostermeijer van de FEHAC weet het zeker wel. Ik weet niet of hij er momenteel nog bij is, omdat hij zijn functie wilde neer leggen.

Onder bepaalde voorwaarden kan je voor historische voertuigen van ouder dan 25 jaar je kenteken terugkrijgen. Maar in de praktijk is dat heel moeilijk gebleken. De RDW zegt standaard nee, maar na vragen en doorzeuren en verwijzen naar oa de FEHAC, zijn ze soms bereid iets te doen. Overigens is dat pas sinds kort zo en zeker door de bemoeienissen van de FEHAC.

Ik ben al meer dan een jaar bezig en nog steeds niet verder. Misschien wil ik te veel. Ik wil gewoon mijn kenteken terug omdat ik al de papieren nog heb, behalve kopie deel 3 dus en de kentekenplaat. Dat ze hebben opgeschoond is hun probleem. Maar was onrechtmatig en zonder controle bij de eigenaar. Dat doen ze nu dus wel. Ik wil best naar een RDW station gaan om het framenummer te laten checken, heb ik in andere gevallen wel vaker gedaan, maar zij willen een complete herkeuring nadt het voertuig in de oorspronkelijke staat is hersteld. Ik heb ze uitgelegd dat ik geen 5000 euro restauratiekosten ga stoppen in een motor als ik vervolgens een vervangend kenteken krijg.

The story continiues......
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan