Schuberth C4 pro VS de C5

Oneeye

MF veteraan
26 jan 2005
5.033
273
Onder de rook van R'dam
Vandaag me zelf getrakteerd op de nieuwe C5 8-)

Toen ik in 2005 begon met motorrijden de Shuberth C2 gekocht wat ik toen al een fijne helm vond, 3 jaar terug de C4pro gekocht met SC1 com set en dik tevreden mee!
Na veel wikken en wegen en filmpjes te hebben bekeken toch de C5 gekocht en even een kleine 2 uur mee gereden, de 4 was stil maar deze is fluisterstil wat een genot om mee te rijden. Morgen op de beurs kijken of ik de SC2 com set kan scoren en anders online bestellen zodat ik weer muziek kan luisteren tijdens me woonwerk en prive ritten.
Wat een wezenlijk verschil in deze twee :Y

833DC3C8-1031-4490-BF45-263B94E30AC7.jpeg
0F216782-C4B4-444A-9433-0439E8C01FC2.jpeg
 
Ik heb momenteel, sinds begin 2019, C4 Pro, met de comset.
Vind de C4 Pro toch niet zo stil als de C2 en de system6 (of was het 7?) die ik daarvoor had.

En sinds een paar maanden begint de comset merkbaar achteruit te gaan in kwaliteit.
Vooral merkbaar met bellen.

Met ruim 40K km per jaar heeft ie natuurlijk ook wel de nodige uren gemaakt.

Goed om te horen dat de C5 weer stiller is, misschien toch eens naar kijken!
(oh, en eerst bankrekening checken... )
 
De C4 Pro vond ik een enorme flater. Die van mij lekte als een zeef en ook de comset vond ik enorm tegenvallen. Veel te zacht geluid voor mij. Ik zou best een C5 willen proberen maar ik neem niet weer de gok met die premium prijzen
 
Laatst bewerkt:
De C4 vond ik een enorme flater. Die van mij lekte als een zeef en ook de comset vond ik enorm tegenvallen. Veel te zacht geluid voor mij. Ik zou best een C5 willen proberen maar ik neem niet weer de gok met die premium prijzen
Ik heb de C4 Pro en die vond/vind ik prima ook de com set viel niks op tegen. Zowel in regen mee gereden bleef droog en afgelopen zomer in Kroatië met 40 graden best te doen, maar dan was die nat vh zweet O-)
 
Heb je de SC2 inmiddels?
Zo ja, wat is je ervaring daarmee in vergelijk met de SC1?
Ja , inmiddels een weekje binnen. Tja waar de sc1 maar 2 knoppen had, heeft de SC2 er 5 :o dus dat is ff wennen! Qua geluid zit het prima wat muziek betreft , nog geen telefoongesprekken gevoerd dus die info volgt nog. Enige waar ik enigszins mee stoei is de microfoon. Is op een kleine zwanenhals bij de sc1 zat die tegen je wang aan zeg maar al in de helm. Wat ik nou heb dat de zwanenhals soms ruzie heeft met me sigaar in me bek:X

En nog legio mogelijkheden voor onderlinge communicatie onder andere com gebruikers!
 
Ik vind die ingebouwde mics van de SC1 wel erg fijn.
Zo'n ding voor (of in) je mond is toch minder handig...
 
Wat me ook opvalt nu na paar dagen in gebruik , dat het kindeel van de C4 makkelijker te openen was, dan van de C5! maar kan ook komen door verkleumde handen met dit weer :?

En het kindeel van de C4 gaat veel verder open dan van de C5, als ik nu het kindeel open zie ik in me rechter bovenhoek nog een puntje van het kindeel, met de C4 had ik dat niet.
 
Hi! Ik ben ook geïnteresseerd in de C5. Op internet lees ik alleen veel problemen met het vizier. Het vizier valt dan automatisch naar beneden als je 50+ rijdt en het vizier zou niet met 1 hand te sluiten zijn. Heb jij ook last van deze problemen?
 
Hi! Ik ben ook geïnteresseerd in de C5. Op internet lees ik alleen veel problemen met het vizier. Het vizier valt dan automatisch naar beneden als je 50+ rijdt en het vizier zou niet met 1 hand te sluiten zijn. Heb jij ook last van deze problemen?
Hoi,
Ik rij voor 80% met het kunstuk omhoog ook op de snelweg. De tijd dat ik met gesloten kunstuk rij en me vizier open doet blijft die open staan geen problemen mee, maar ik rij dan ook op een RT dus uit de wind achter me scherm ;)
Maar vizier openen en sluiten met 1 hand is geen probleem gaat makkelijk.
 
Vandaag me zelf getrakteerd op de nieuwe C5 8-)

Toen ik in 2005 begon met motorrijden de Shuberth C2 gekocht wat ik toen al een fijne helm vond, 3 jaar terug de C4pro gekocht met SC1 com set en dik tevreden mee!
Na veel wikken en wegen en filmpjes te hebben bekeken toch de C5 gekocht en even een kleine 2 uur mee gereden, de 4 was stil maar deze is fluisterstil wat een genot om mee te rijden. Morgen op de beurs kijken of ik de SC2 com set kan scoren en anders online bestellen zodat ik weer muziek kan luisteren tijdens me woonwerk en prive ritten.
Wat een wezenlijk verschil in deze twee :Y

Bekijk bijlage 1852296Bekijk bijlage 1852297
Ik doe misschien iets verkeerd maar ik kocht mijn c5 en de eerste rit werd ik knettergek van de herrie terwijl ook ik had gelezen dat de c5 zo stil moet zijn , met mijn vorige helm een shoei had ik zelfs geen oordoppen in en geen last maar deze c5 , nu al spijt van de aankoop en zeker met de c2 van sena er op , sena verbind alleen met sena en niet met andere merken .
 
Ik doe misschien iets verkeerd maar ik kocht mijn c5 en de eerste rit werd ik knettergek van de herrie terwijl ook ik had gelezen dat de c5 zo stil moet zijn , met mijn vorige helm een shoei had ik zelfs geen oordoppen in en geen last maar deze c5 , nu al spijt van de aankoop en zeker met de c2 van sena er op , sena verbind alleen met sena en niet met andere merken .
Geen ervaring met Shoei, wel met 3 eerdere Schubert's en de C5 vind ik stiller dan me voorgaande helmen ! ik heb dan ook nog het voordeel van een groot scherm van me RT wat veel wind wegneemt, maar dat was voorheen ook. Laatst een leenmotor gehad van de garage zonder scherm en ja dan is de herrie wel iets meer ja.
 
Vraagje :

Ik heb nu bijna 2 jaar een C4 pro in mijn bezit. Nu rij ik bijna altijd met het vizier open en het zonnevizier naar beneden, de laatste tijd viel mij op dat het vizier bij wat harder optrekken en vanaf +/- 80KM per uur dichtklapt. Heel erg storend en helm ter reparatie opgestuurd naar Schuberth, vandaag bericht ontvangen dat het zo hoort en er niets aan gedaan wordt.

Hebben andere mensen dit ook ? Weet namelijk zeker dat het vizier in het begin nooit dichtklapte bij hogere snelheden....
 
Vraagje :

Ik heb nu bijna 2 jaar een C4 pro in mijn bezit. Nu rij ik bijna altijd met het vizier open en het zonnevizier naar beneden, de laatste tijd viel mij op dat het vizier bij wat harder optrekken en vanaf +/- 80KM per uur dichtklapt. Heel erg storend en helm ter reparatie opgestuurd naar Schuberth, vandaag bericht ontvangen dat het zo hoort en er niets aan gedaan wordt.

Hebben andere mensen dit ook ? Weet namelijk zeker dat het vizier in het begin nooit dichtklapte bij hogere snelheden....
Ik heb dit ook met mijn C4 pro, ik dacht ergens op internet een tutoral gevonden te hebben om dit aan te pakken. Maar nu vind ik deze natuurlijk niet meer.
Kan iemand me helpen?
 
Dat doet een bellertje rinkelen. Ik had op een randje van het visier, ergens bjj het scharnier, een strookje printerpapier geplakt. Werkte als een trein!

Was wel op een C3.
 
merci voor de hulp. ik heb het systeem open gedaan en er 2 ringetjes tussen gestopt.
Het voelt nu steviger om het dicht te doen.
Morgen ga ik er eens mee rijden.
 
Ik heb een C5 in bezit, destijds een rip uit mn lijf. Ding lekt als een zeef achter het vizier door en Schuberth gaf geen service. Geen Schuberth meer voor mij…
 
het is eigenlijk niet zo moeilijk. je neemt je scherm eraf. Je scherm heeft een doorzichtige ring met 2 klemmetjes.
rond die doorzichtige ring heb ik een extra blauwe elastische ring plaatst (ene dat ik liggen had en de juiste diameter had.)
PXL_20230720_151229027.MP.jpg
 
Eigenlijk wel slecht, toch? Betaal je 500 euro en waait het vizier dicht. Ik heb het ook bij mijn C5. Wat een slechte helmen zeg..
 
Of het wel/niet dichtwaait hangt ook heel sterk af van hoe de luchtstroom van jouw motor afkomt (als je ruit hebt), hoe lang je bent en hoe dicht je op je voorganger rijdt (turbulentie).

Met mijn Neotec II op de KTM kan ik tot 130+ prima met open visier rijden. Met mijn Tiger 800 klapte hij al bij 110 dicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan