Schuberth S2 helm kinband

2 jun 2017
174
34
Hallo allemaal,

Ik had een S2 Schuberth helm op gedaan in een motorzaak, zat perfect (maat L) en goed om m'n hoofd. Maar tot m'n verbazing is het kinbandje echt veel te kort en word ik gewoon gechocked ondanks ik hem maximaal extendeer (geribbeld bandje), ik kom tot max 3 clicks en dan zit ik strak vast.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt bij een helm. Is er een verborgen manier om die bandjes wijder te maken? Anders een enorme design fout mi.
 
Ik vraag dat soort dingen meestal in de winkel aan een medewerker... Maar, als die vast gaat, dan zit ie vast toch?
 
ik probeer ontopic te blijven, dus grappige opmerkingen over dikke nekken die me spontaan te binnen schieten, staan er niet :t
 
Als ik zo de kinband bekijk is het geen heel kort exemplaar, kan helaas op de foto niet zien of dit verstelbaar is
 

Bijlagen

  • schuberth-s2-kinband.jpg
    schuberth-s2-kinband.jpg
    11,6 KB · Weergaven: 11
Als ik zo de kinband bekijk is het geen heel kort exemplaar, kan helaas op de foto niet zien of dit verstelbaar is

Hier verkeek ik mij net ook op, maar er bestaat kennelijk een schubert S2, en een S2 sport, de tweede is waarvan jij nu de sluiting laat zien, en dat is een dubbel d sluiting, niet een ribbel snelsluiter waar de TS het denk ik over heeft.,
 
Goede toevoeging, dat was me niet bekend (ben hier mede mee in geintereseerd omdat de s2 een van de helmen op mijn verlanglijstje is om te passen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan