Schuiver gemaakt ! Ff mijn verhaal kwijt en paar vragen !

werner7385

Die hard MF'er
8 mei 2008
437
86
Drenthe
Was lekker weer vandaag dus had zin om even een blokje te gaan rijden.

Sta voor het stoplicht achter een honda civic. We gaan allebei links af en de honda blijft heel langzaam rijden. Ik zie dat de weg vrij is dus ik kijk over mijn schouder en doe mijn knipperlicht aan, Op het moment dat ik inhaal en naast hem rij slaat hij zonder over zijn schouders te kijken, te spiegelen of richting aan te geven alsnog links af ( hij was de afslag al zowat bijna voorbij)

Ik moest vol in de rem waardoor ik onderuit ging.
Na een discussie met 4 buitenlandse knaapjes die in de honda zaten toch maar de politie gebeld (had ook geen schade formulier bij me) Formulier ingevuld en thuis afgemaakt.

Wel behoorlijk wat schade aan mijn motor al zeg ik hetzelf (echt #%^*&#%) aangezien ik nog maar paar maanden mijn rijbewijs heb en 2 maanden mijn yamaha Fazer. Na de schuiver starte de motor wel gewoon

Schade:

Kappen aan de voorkant
versnellingshendel beschadigd
deukje en kras op de tank
valbeugels voor het motorblok
knipperlichten en spiegel geschaafd

full

full

full

full

full

full


Als het motorblok gewoon nog goed is en het frame is bv ook niet krom, wat kost me dit ongeveer?

Wel ben ik bij unive ALL RISK verzekerd. Maar wat voor invloed heeft dit op mijn premie die ik maandelijks betaal? ga ik nu bruut omhoog of niet ?

Bedankt dat ik hier mijn verhaal kwijt. Met mij gaat alles prima (hier en daar een paar schaafplekjes) maar het blijft klote om je mooie blauwe trots beschadigd van de grond af te rapen.

Ik zie graag jullie reactie tegemoet.

Groetjes Werner
 
Klote dat je onderuit bent gegaan.
Ik denk dat je er goed aan gedaan hebt om de politie te bellen. Hangt volgens mij van de verzekering af of je in je schade vrije jaren achteruit gaat, maar aangezien je nog maar 2 maanden je rbw hebt zal het qua prijs niet heel veel uitmaken...
 
Hmmm denk lastig verhaal, jij haalt in dus bijzondere verrichting. Maarja dat kan je van hem ook zeggen. Wat heeft zei de politie over de schuld vraag??

Wel zonde van je mooie fazertje, ik heb zelf ook schade aan me fazer gehad en dat was met alleen top kuip en dat dekseltje op je motor blok ( ben echt ff de naam kwijt) kleine 1600 euro incl. man uren.

Jij verders nog helemaal heel?
 
Hmmm denk lastig verhaal, jij haalt in dus bijzondere verrichting. Maarja dat kan je van hem ook zeggen. Wat heeft zei de politie over de schuld vraag??

Wel zonde van je mooie fazertje, ik heb zelf ook schade aan me fazer gehad en dat was met alleen top kuip en dat dekseltje op je motor blok ( ben echt ff de naam kwijt) kleine 1600 euro incl. man uren.

Jij verders nog helemaal heel?


Wozes Monozes ( 1600 euro ) Godskanonne zeg, nou hoop van zege dan maar

Politie zei dat verzekering waarschijnlijk zou zeggen dat ik fout zat omdat ik de bijzondere verrichting deed, maar idd , hij sloeg af, dus inprincipe ook een bijzondere verichting. Wel heb ik een getuige die daar liep als voetganger, en die zag ook dat de honda heel langzaam reed en geen knipperlicht aan deed of wat dan ook toen hij plotseling afsloeg ( gegevens van haar ook genoteerd) Hopen maar dat dit allemaal goed komt.

Ik zelf heb hier en daar paar schaafplekjes en een beetje stijfjes, maar dat gaat allemaal wel goed komen. Woensdag komt de schade expert langs dus hou jullie op de hoogt !
 
Verhaal hoeft niet lastig te worden als TS weet of het stoplicht alleen voor links-af was óf voor links-af én recht-door...

In het eerste geval is het duidelijk... in het tweede geval eigenlijk ook wel, tenzij er getuigen zijn die kunnen verklaren dat die auto recht-door wilde gaan.
 
Als je alles bij een dealer laat doen, schat ik 2000 - 2500 euro.

Je zit nu wsl in schaal 9 en valt terug naar schaal 6: verdubbeling van je premie. Gok ik.
 
Als je alles bij een dealer laat doen, schat ik 2000 - 2500 euro.

Je zit nu wsl in schaal 9 en valt terug naar schaal 6: verdubbeling van je premie. Gok ik.


verdubbeling van mijn premie ? ik betaal nu rond de 70 euro allrisk dus dan rond de 140 ? dan wordt het wel een hele dure hobby en moet ik waarschijnlijk (aangezien ik student ben) mijn motorhobby stoppen. Dus hopen dat het niet zo duur wordt als ik moet toch wel moet betalen.

Getuige zagen dat hij plotseling linksafsloeg zonder richting aan te geven. Ik stond niet voor een stoplicht. Ik reed gewoon op een voorrangsweg.
 
Correctie: je zit nu waarschijnlijk in schaal 5 (35% korting) en valt terug naar 2 (-10% korting). Dus ga je van 70 euro (=65%) naar 118 (=110%). Als je nu in een andere schaal zit, is het natuurlijk anders.

Unive linkje
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het beste is om eerst af te wachtten hoe het met de verzekering afloopt maar naar mijn idee sta je best aardig en misschien haal je in ieder geval 50/50 uit het voorval. Ik snap overigens best dat je nu wil weten hoe en wat maar je maakt jezelf er alleen maar gek mee. Wat betreft de schade, tja ik ben geen expert maar naar mijn mening ga je het niet redden onder de 1500 Euro in ieder geval.

Succes!
 
Ik denk dat het beste is om eerst af te wachtten hoe het met de verzekering afloopt maar naar mijn idee sta je best aardig en misschien haal je in ieder geval 50/50 uit het voorval. Ik snap overigens best dat je nu wil weten hoe en wat maar je maakt jezelf er alleen maar gek mee. Wat betreft de schade, tja ik ben geen expert maar naar mijn mening ga je het niet redden onder de 1500 Euro in ieder geval.

Succes!

Je hebt helemaal gelijk, Misschien is het ook maar het beste om af te wachten maar denk jammer genoeg niks anders dan alleen maar aan dit gekloot. Zoals veel personen hou ik in iedergeval van een stukje zekerheid en aangezien ik dat nu niet heb, zit ik mezelf helemaal op te vreten :X maar niks aan te doen.

En 118 is misschien nog net te doen :) alhoewel ik dan wel heel veel moet werken voor mijn motortje :+
 
Jee, jammer van je brommert -O-
gelukkig heb je zelf niet al te veel. Morgen zal de spierpijn wel erger zijn, maar dat gaat vanzelf weer weg. Goed gedaan, de politie erbij halen. En nu maar hopen dat tegenpartij geen "getuigen" gaat produceren.
 
verdubbeling van mijn premie ? ik betaal nu rond de 70 euro allrisk dus dan rond de 140 ? dan wordt het wel een hele dure hobby en moet ik waarschijnlijk (aangezien ik student ben) mijn motorhobby stoppen. Dus hopen dat het niet zo duur wordt als ik moet toch wel moet betalen.

Getuige zagen dat hij plotseling linksafsloeg zonder richting aan te geven. Ik stond niet voor een stoplicht. Ik reed gewoon op een voorrangsweg.

Niet om lullig te doen, maar misschien is het beter als je het verhaal nog een keer verteld. In de openingspost stond je namelijk nog wel bij een stoplicht.

Was lekker weer vandaag dus had zin om even een blokje te gaan rijden.

Sta voor het stoplicht achter een honda civic. We gaan allebei links af en de honda blijft heel langzaam rijden. Ik zie dat de weg vrij is dus ik kijk over mijn schouder en doe mijn knipperlicht aan, Op het moment dat ik inhaal en naast hem rij slaat hij zonder over zijn schouders te kijken, te spiegelen of richting aan te geven alsnog links af ( hij was de afslag al zowat bijna voorbij)

Ik moest vol in de rem waardoor ik onderuit ging.
Na een discussie met 4 buitenlandse knaapjes die in de honda zaten toch maar de politie gebeld (had ook geen schade formulier bij me) Formulier ingevuld en thuis afgemaakt.

Wel behoorlijk wat schade aan mijn motor al zeg ik hetzelf (echt #%^*&#%) aangezien ik nog maar paar maanden mijn rijbewijs heb en 2 maanden mijn yamaha Fazer. Na de schuiver starte de motor wel gewoon
 
Laatst bewerkt:
Niet om lullig te doen, maar misschien is het beter als je het verhaal nog een keer verteld. In de openingspost stond je namelijk nog wel bij een stoplicht.

Ik sta voor het stoplicht, dan gaan we allebei links af, op dat moment als wij links af gaan rijden wij op de voorrangsweg. Daar waar hij 50 mag rijden rijd hij een stuk langzamer. Daar haal ik hem in.

Sorry voor de verwarring en misschien beetje raar van mij getypt.
 
Ik zou zeggen repareer het hoog nodige met wat duc tape en hou voorlopig marktplaats, ebay enz in de gaten.
Nieuw kopen kan altijd nog en er rijden genoeg fazertjes rond dus ik denk dat je voor een stuk minder als 1600 pleuro gemaakt kan hebben, je moet alleen effe wat geduld hebben
 
tja, als je het verhaal logisch bekijkt, dan wisselde de civic van baan, zonder te kijken. dus (zoals ik het bekijk) zit de civic fout.
Ik had een paar jaar geleden een zelfde soort aanvaring met een auto (ook onderuit geremd) en het oordeel van de agenten was, dat de auto van baan verwisselde, terwijl ik er al op zat.
Heb voor de zekerheid wel mijn rechtsbijstand ingeschakelt (en flink nodig gehad).

Maar ik denk dat je toch ook even het rapport van de politie af moet wachten voordat je echt stappen kunt gaan ondernemen .

succes
 
tja, als je het verhaal logisch bekijkt, dan wisselde de civic van baan, zonder te kijken. dus (zoals ik het bekijk) zit de civic fout.
Ik had een paar jaar geleden een zelfde soort aanvaring met een auto (ook onderuit geremd) en het oordeel van de agenten was, dat de auto van baan verwisselde, terwijl ik er al op zat.
Heb voor de zekerheid wel mijn rechtsbijstand ingeschakelt (en flink nodig gehad).

Maar ik denk dat je toch ook even het rapport van de politie af moet wachten voordat je echt stappen kunt gaan ondernemen .

succes

oef hoop niet dat ik hetzelfde traject inga waar jij dus paar jaar geleden in hebt gezeten. Ik wacht het rapport af, maar de politie heeft toch niks te maken met wie er goed of fout zat ? vechten dat de verzekeringsmaatschappijen niet zelf uit ?

Afwachten , it will be !

En ja, dat ducktape zie ik zelf eigenlijk niet zo zitten en zo handig ben ik niet met motoren haha -O-
 
Je hoeft ook niet handig te zijn maar een nieuw topkuipje kan je toch wel kopen, en de rest van je spulletjes, verzamel alles en ga daarmee naar een monteur of een beunhaas, scheelt je een hoop centen.
Wat ik zeg nieuw kopen kan altijd nog.
 
ik begrijp er nog steeds weinig van...

wat ik er uit haal is het volgende...

Jullie staan beide voor het stoplicht voor linksaf,
jij staat achter de Civic,
het licht gaat op groen, en de civic lijkt rechtdoor te gaan,
jij pakt daarom de binnenbocht linksaf,
en de Civic slaat toch linksaf.

Als het zo gegaan is, denk ik niet dat je het gaat winnen... '(
 
ik begrijp er nog steeds weinig van...

wat ik er uit haal is het volgende...

Jullie staan beide voor het stoplicht voor linksaf,
jij staat achter de Civic,
het licht gaat op groen, en de civic lijkt rechtdoor te gaan,
jij pakt daarom de binnenbocht linksaf,
en de Civic slaat toch linksaf.

Als het zo gegaan is, denk ik niet dat je het gaat winnen... '(

Ik sta achter hem voor het stoplicht, we slaan allebei links af, We rijden samen een hele overzichtelijk voorrangsweg op. Daar mag je 50 maar de civic blijft langzaamrijden. Ik besluit om hem daar in te halen waarbij het op de voorangsweg weer een weg probeert in te slaan. alleen ben ik hem op dat moment aan het inhalen. Als hij had gegeken had hij mij voor laten gaan aangezien ik al aan het inhalen was. Als hij goed voorgesorteerrd stond en zijn knipperlicht aan had. kon ik weten dat hij daar weer linksaf wou slaan, dan was ik achter hem gebleven om via het fietspad recht langs gegaan. Verhaal nu een klein beetje duidelijker ? :) >? Thnx en zie graag weer je reactie tegemoet.

En klopt, om zo alles bij elkaar te sparen dat dat misschien wel kan schelen. maar eens even luisteren wat voor advies ik van de garage mee krijg.

Groeten
 
1600 euro voor een topkuip en een generator cover vindt ik wel een beetje overdreven, was het niet toevallig in guldens, dat klinkt aannemelijker. Het bewuste dekseltje kost 65 euro's en is makkelijk te vervangen. En een topkuip van het oude model fazer kost ongeveer 400 euro inclusief stickers, dus zal van het nieuwe model niet heel erg veel verschillen denk ik zo. Ik heb een soortgelijk schuivertje gemaakt anderhalve maand terug met bijna dezelfde schade. Heb de offerte van alle benodigde onderdelen nog liggen en moet de topkuip nog vervangen evenals de linker "rear fender" ofwel linker kontdeel. Deukje in de tank heb ik ook, maar daar kan ik nog wel mee leven(voorlopig)
 
1600 euro voor een topkuip en een generator cover vindt ik wel een beetje overdreven, was het niet toevallig in guldens, dat klinkt aannemelijker. Het bewuste dekseltje kost 65 euro's en is makkelijk te vervangen. En een topkuip van het oude model fazer kost ongeveer 400 euro inclusief stickers, dus zal van het nieuwe model niet heel erg veel verschillen denk ik zo. Ik heb een soortgelijk schuivertje gemaakt anderhalve maand terug met bijna dezelfde schade. Heb de offerte van alle benodigde onderdelen nog liggen en moet de topkuip nog vervangen evenals de linker "rear fender" ofwel linker kontdeel. Deukje in de tank heb ik ook, maar daar kan ik nog wel mee leven(voorlopig)

Ik hoop stiekum ook dat het in guldens was;) daar ga ik allemaal snel achterkomen kwa bedragen. En uiteraard kan ik ook wel even leven met het deukje in de tank, maar ducktape op mijn kappen vind ik toch wel moeilijk om aan te zien :S :z
 
Ik kan je het advies dat de garage je gaat geven ook wel geven, die zegt koop alles nieuw en wel hier want wij hebben de beste spullen.
Is ook logisch want anders verdienen ze niks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan