Power Commander PCIII verwijder methode
Heb e.a. even speciaal voor jou uitgezocht, en er een uitleg van gemaakt,
zodat je de PowercommanderIII kunt verwijderen.
In principe betreft het hier het aansluit schema maar dan door mij dusdanig
uitgelegd dat het een verwijder schema is geworden.
Kort samengevat:
Het is eigenlijk appeltje/eitje en enkel een kwestie van stekkers loshalen, en weer
op de originele stekkers aansluiten en 1 enkele grijze PCIII draad verwijderen.
Here we go:
Verwijder de volgende panelen om bij de accu te komen
Verwijder beide klepjes
1/ De geadviseerde locatie van de PCIII is rechts van de accu.
2/ Verwijder de min kabel van de PCIII die op de accu zit aangesloten
Andere PCIII kabelboom vindt je hier.
Knip eerst de tie-wraps door waar de kabelboom mee vast zit aan frame
Localiseer aan de rechterkant van de scooter de rubbermof,
daarin bevinden zich de injector stekkers
1/ Sluit in de mof de 2 pins groene stekkers weer op elkaar aan.
2/ Sluit in de mof de 2 pins zwarte stekkers ook weer op elkaar aan.
1/ Volg vanaf de PCIII de grijze draad die naar het gasklephuis loopt.
2/ Localiseer bij het gasklephuis de "Throttle Position Sensor = (T.P.S)"
Deze bevindt zich aan de rechterkant van het gasklephuis
(pijltje Unplug)
3/ Unplug de T.P.S. stekker om toegang te krijgen tot de draden aan de stekker van de T.P.S.
1/ Verwijder met beleid de grijze draad en aansluitklem van de gele T.P.S draad.
2/ Isoleer en werk de gele T.P.S. draad netjes af met wat pvc tape.
b.t.w.
Als je het gasklephuis niet kan vinden,
localiseer deze dan volgens de eerder door mij vertelde methode:
Kijk je vanaf luchtfilterhuis dan is de volgorde:
luchtfilterhuis>gasklephuis>inlaat spruitstukken
Of anders volg je gewoon heel simpel de grijze draad vanaf PCIII tot aan de T.P.S. stekker.
DAWASSUM
Succes gewenst,
en hou er rekening mee dat ik geen diepe interesse heb in een Tmax,
dus niet helemaal op de hoogte ben van details die te maken hebben
met het loshalen van de tupperware etc.